speedometer bytte
Fra : Klaus R

Dato : 10-03-11 11:29

mit speedometer er gået amok(viser slog hurtigt op og ned) og i kampen
knækkede viseren og faldt af.
af hensyn til den lokale myndighed må jeg vel anskaffe en form for
retningsviser til hastighed, ved godt at farten ikke er voldsom på en
gammel suzuki men den kan godt 130-140 på landevej, og jeg er nok
tilbøjelig til at køre lidt for stærkt når jeg gætter ud fra gear og
omdrejninger
kan jeg bruge andet end uret fra samme model og årgang, evt et
universel af en slags?

venligst

Klaus R

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 10-03-11 11:33

Klaus R har bragt dette til verden:
> kan jeg bruge andet end uret

Køb en fed cykelcomputer :)

Suzukiens ur viser aligevel 20%+ for meget (taler af erfaring :)

Er dit jern gammelt nok er der i øvrigt ingen krav om speedometer :)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Klaus R

Dato : 10-03-11 11:40

Hans Paulin (6310) skrev:

> Er dit jern gammelt nok er der i øvrigt ingen krav om speedometer :)

den er reg første gang i 1986
hvordan skal det mont for at virke bedst og smartest
lige nu findes de til 1900 og op for en brugt konsol hos
forhandlere/huggere

Klaus R

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 10-03-11 11:51

Klaus R skrev den 10-03-2011:
> den er reg første gang i 1986

Så er den jo næsten ny ( i dén sammenhæng ;) )

> hvordan skal det mont for at virke bedst og smartest

En cykelcomputer?

Ligesom på en cykel

Fravælg dog i givet fald en trådløs da der kan opstå problemer :)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 10-03-11 12:06

Den 10-03-2011 11:50, Hans Paulin (6310) skrev:

> Så er den jo næsten ny ( i dén sammenhæng ;) )

> En cykelcomputer?
>
> Ligesom på en cykel
>
> Fravælg dog i givet fald en trådløs da der kan opstå problemer :)

Ja, eller køb noget der passer til en MC (cykelcomputer i en MC venlig
indpakning)

F.eks - er billige på ebay
http://trailtech.net/computers.html

Koso - pænt og billigt
http://kosoeurope.com/shop/index.php?cat=c31_speedometer.html&XTCsid=b62a55fb2a76df62b91679876b53d7aa

--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 10-03-11 12:17

Efter mange tanker skrev Dan "748" Dethlefsen:
> http://trailtech.net/computers.html

Lækker lækker :)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Armand

Dato : 10-03-11 14:53

Den 10-03-2011 12:06, Dan "748" Dethlefsen skrev:

> Ja, eller køb noget der passer til en MC (cykelcomputer i en MC venlig
> indpakning)
>
> F.eks - er billige på ebay
> http://trailtech.net/computers.html

Og når nu du sagde Ebay:
130-140km/t? En GSX250, måske?

<http://cgi.ebay.de/Armatur-Suzuki-GSX-250-D-/370395453501?pt=Motorrad_Kraftradteile&hash=item563d4a183d>

--
Armand.

Fra : Anders Majland

Dato : 11-03-11 20:29

> den er reg første gang i 1986
> hvordan skal det mont for at virke bedst og smartest
> lige nu findes de til 1900 og op for en brugt konsol hos
> forhandlere/huggere

Står du og skal have den synet ? Så havde jeg nok taget chancen og kørt til
syn med defekt speedometer og håbet det giv gav det gule kort ...

Dernæst ville jeg montere en GPS hvis jeg ville vide hvor hurtigt jeg kørte
.... (det køre jeg iøvrigt altid med). Evt kan man jo nemt lige sætte nogle
mærker på omdrejnignstælleren der svarer til hastighedsgrænserne så du ikke
mangler speedo'et i det daglige.

Og så lægge en søgning ind på ebay og afvente at det rigte speedo kommer til
salg til en den rette pris.

/A