XAMPP på Win 7 - db virker ikke?
Fra : Jakob Munck

Dato : 09-03-11 19:47

Jeg har nu udskiftet min gamle XP-computer med en ny med Windows 7 og da jeg
koder php/mySql har jeg installeret XAMPP (nyeste version) ligesom jeg havde
under Win XP. Serveren fungerer udmærket og jeg kan se mine php-sider, men
desværre er jeg nu ikke længere i stand til at skabe forbindelse til
MySql-databasen, idet man åbenbart skal bruge en anden connection-string end
under XP. Det er MEGET frustrerende, da det betyder at ingen af mine
websites kan vises mere (på min lokale server).

Den gamle og velfungerende måde at forbinde mine websites til MySql på min
lokale server så sådan ud:

$db_server="localhost";
$db_user="root";
$db_password="";
$db_navn="web9906";

$linkDB = mysql_connect($db_server,$db_user,$db_password) or die ("Kan
ikke få forbindelse til serveren");
@mysql_select_db($db_navn,$linkDB) or die ("Kan ikke finde databasen");

Men det fungerer ikke på XAMPP under Win 7.

Er der nogen som kan hjælpe med et godt råd?

v.h.
Jakob

Fra : rikke

Dato : 10-03-11 09:08

On 09-03-2011 19:47, Jakob Munck wrote:
> [...]
>
> Men det fungerer ikke på XAMPP under Win 7.
>
> Er der nogen som kan hjælpe med et godt råd?

Hvilken fejlmeddelseer får du

Fra : Jakob Munck

Dato : 10-03-11 09:56

Jeg har fået alle former for mærkelige fejlmeddelelser. Men nu er problemet
løst efter 10 timers desperat eksperimenteren

Jeg skulle "bare" rette lidt i php.ini, hvor man skal bede Apache om at være
mindre restriktiv m.h.t. fejlmeldinger, og det gøres ved at udkommentere den
strikte server-rapportering og vælge den tolerante. Således:

;error_reporting = E_ALL | E_STRICT
error_reporting = E_ALL & ~E_NOTICE

v.h.
Jakob

Fra : rikke

Dato : 10-03-11 10:25

On 10-03-2011 09:55, Jakob Munck wrote:
> [...]
> være mindre restriktiv m.h.t. fejlmeldinger, og det gøres ved at
> udkommentere den strikte server-rapportering og vælge den tolerante.

Super