Ny HD
Fra : Mort1s1

Dato : 09-03-11 16:49

Min ganle HD lyder desværre ikke godt længere, og skal skiftes inden
det går helt galt - men, mit styresystem (opgradet XP til Win 7) er
OEM, er der noget med, at hvis jeg installerer ny HD, så skal jeg ud og
købe nyt Win 7 - eller er der en mulighed for at "køre" videre med det
gamle?

Mort1s1

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 09-03-11 16:55

"Mort1s1" <sens@ail.dk> skrev i meddelelsen
> er der noget med, at hvis jeg installerer ny HD, så skal jeg ud og
> købe nyt Win 7 - eller er der en mulighed for at "køre" videre med det
> gamle?

Du dkal skifte så meget, at MS vurderer, at det er en ny PC for at den
ikke kan bruges igen - og der er skift af harddisk er normalt ikke nok
til at der skal ny Windows til.

Hvis du får fejl under aktiveringen, så ringer du bare til MS på det
telefon-nummer, der kommer på skærnen - og så får du en ny kode.

Jan

Fra : Henning

Dato : 09-03-11 17:30

On Wed, 09 Mar 2011 16:49:23 +0100, Mort1s1 <sens@ail.dk> wrote:

> [...]
>OEM, er der noget med, at hvis jeg installerer ny HD, så skal jeg ud og
>købe nyt Win 7 - eller er der en mulighed for at "køre" videre med det

Køb den nye disk, klon den gamle over og du er kørende. Hverken
Windows eller Microsoft opdager nogensinde du skiftede

Fra : Sune Storgaard

Dato : 09-03-11 20:54

Den 09-03-2011 17:29, Henning skrev:

> Køb den nye disk, klon den gamle over og du er kørende.
Det ville også være min plan , og det virker som regel fint.

> Hverken Windows eller Microsoft opdager nogensinde du skiftede

En ændret harddisk , tæller rent faktisk som ændring, i henhold til
hardware hashen, så man kan være uheldig at lige præcis det er nok til
at den skal aktiveres igen, men microsoft plejer nu at være flinke til
at aktivere den igen.

Kan ikke lige finde den for win7, men den benytter et tilsvarende system
som XP:
http://technet.microsoft.com/en-us/library/bb457054.aspx