Konvertering fra asp til php
Fra : Frank Scheegell

Dato : 08-03-11 18:46

Nedenstående har jeg stående i index.asp for at "loade" menuen,
som også er styret af css.

   <!--#include file="menu_lodret.txt"-->

Hvad er den tilsvarende "kode" i php??

Med venlig hilsen

Frank Scheegell

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : scootergrisen

Dato : 08-03-11 19:00

<?php include('menu_lodret.txt'); ?>

Der findes også include_once() og require() og require_once().
Du kan læse om forskellen på php.net

Fra : Martin Larsen

Dato : 08-03-11 19:54

scootergrisen wrote:

> <?php include('menu_lodret.txt'); ?>

En lille bitte korrektion: include er ikke en funktion, og selv om
ovenstående syntax er gyldig, er den ikke "standard". Det er nok med:

include 'menu_lodret.txt';

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-03-11 00:09

Frank Scheegell skrev:

>    <!--#include file="menu_lodret.txt"-->

> Hvad er den tilsvarende "kode" i php??

   <? include "menu_lodret.txt"; ?>

--
Bertel

Fra : scootergrisen

Dato : 09-03-11 15:18

>    <? include "menu_lodret.txt"; ?>

Det virker kun hvis short_open_tag = On i php.ini

Ved at skrive <?php i stedet for <? så virker det altid så skal man ikke
tænke på hvad short_open_tag er sat til.

Fra : Frank Scheegell

Dato : 09-03-11 19:02

Bertel Lund Hansen wrote in
dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

>    <? include "menu_lodret.txt"; ?>
>
> --
> Bertel
> http://bertel.lundhansen.dk/      http://fiduso.dk/

Tak for indlæggene, men ingen virker.
Kan det være fordi jeg har omdøbt min asp-fil til html??

Fra : Krabsen

Dato : 09-03-11 19:04

Den 09-03-2011 19:02, Frank Scheegell skrev:
> Bertel Lund Hansen wrote in
> dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> Tak for indlæggene, men ingen virker.
> Kan det være fordi jeg har omdøbt min asp-fil til html??

Ja, for hvordan skal serveren så vide, at det er asp-kode du har - og
spørger om råd til i en php-nyhedsgruppe

Fra : Krabsen

Dato : 09-03-11 19:05

Den 09-03-2011 19:04, Krabsen skrev:

> Ja, for hvordan skal serveren så vide, at det er asp-kode du har - og
> spørger om råd til i en php-nyhedsgruppe

Undskyld jeg glemte det vigtigste: Den skal naturligvis hedde *.php...

Fra : scootergrisen

Dato : 09-03-11 19:06

> Tak for indlæggene, men ingen virker.
> Kan det være fordi jeg har omdøbt min asp-fil til html??

Måske fordi koden i menu_lodret.txt ikke er PHP eller har fejlet.
Og ja det kan godt være på grund af fil endelsen.
Egentligt kunne filendelsen være hvad som helst men webhotellet kan have
opsat det sådan at filer mode php kode skal hedde .php

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-03-11 03:26

Frank Scheegell skrev:

> Kan det være fordi jeg har omdøbt min asp-fil til html??

Hvis din fil skal fortolkes af en ASP-server, skal den hedde .asp
til efternavn. Hvis den skal fortolkes af en PHP-server, skal den
hedde .php til efternavn. Og hvis du giver den efternavnet
..htm(l), bliver den serveret rå til browseren der så fortolker
den som HTML.

--
Bertel

Fra : Frank Scheegell

Dato : 10-03-11 16:45

Hej.
Jeg kan forstå, at jeg har udtrykt mig lidt uklart.
Jeg har et websted kørende i asp og så var den en, der gerne
ville "arve" mit layout, men hans host understøtter ikke asp.
Jeg forhørte mig og fik oplyst, at jeg blot skulle omdøbe min
asp-fil til htm(l) og så rette asp-koderne, derfor var mit
spørgsmål formuleret som det var.
Efter at have prøvet alle jeres gode muligheder, var jeg lidt
frustreret, men nu kan jeg se, at jeg blot skulle følge jeres
udmærkede forslag MEN jeg skulle også omdøbe index-filen til php.
Viola!! Nu virker det.

Tak for hjælpen