Hævnen
Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 08-03-11 14:22

http://www.imdb.com/title/tt1340107/

Jeg kunne se i en anden debat der var blandede følelser om denne film
jeg forstår egentligt ikke hvorfor - jeg synes den er skide go .. og den har en interessant som jeg ser filmen
indfaldsvinkel til hvordan man håndtere overgreb - jeg må da indrømme jeg for en er da sympatisk over for ham mopperne
der for høvl med en cykel pumpe og en kniv under halsen - mobning har været et helved for rigtigt mange børn igennem
årene og dem (mopperne) der møder deres nemesis - jamen så kan de jo lære det + de har fortjent det ...

om den pasifistiske vend kinden til Gahndi er vejen frem ... Puhh det er da en smuk tanke men jeg tror ikke på den

men begge modeller bearbejdes fint i filmen som jeg synes er en go film go underholdning og tankevækkende

Mv
BMM

Fra : Hauge

Dato : 08-03-11 14:39

Den 08-03-2011 14:22, Bo M. Mogensen skrev:
> [...]
> årene og dem (mopperne) der møder deres nemesis - jamen så kan de jo lære det + de har fortjent det ...

Aeh en dokumentarfilm, den kommer nok på Discovery engang.

Mvh Hauge

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 14-03-11 03:40

Den 08-03-2011 14:39, Hauge skrev:

> Aeh en dokumentarfilm, den kommer nok på Discovery engang.
>
> Mvh Hauge
sammenhæng mening ?

BMM

Fra : Peter Heide

Dato : 09-03-11 04:12

"Bo M. Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> da en smuk tanke men jeg tror ikke på den
>
> men begge modeller bearbejdes fint i filmen som jeg synes er en go film go

Jeg syntes ikke den var særligt tankevækkende. Hurtigt glemt efter
afspilning. Den var da ok skruet sammen men jeg er sgu ved at få nok af
film med flæbende folk i samlivs-krise, depressioner og alment tristhed.

Bodnia spillede som sædvanligt stjernepsykopat. Så ikke noget nyt dér. Jeg
sad egentlig bare og ventede at han fik en knyt lige i sylten. Det fik han
ikke og det var måske også det mest overraskende ved den film. Den scene
lå ellers lige til højre benet. Bodnia vil jeg dog sige var et lyspunkt ,og
han burde belønnes med tonsvis af skurke roller i kommende internationale
film. Ellers syntes jeg Hævnen , bortset fra ovenstående, var forudsigelig
og en omgang feel-good bræk som ikke fortjente en Oscar. Havde hellere set
at R havde fået den.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 14-03-11 03:52

Den 09-03-2011 04:12, Peter Heide skrev:

> [...]
> afspilning. Den var da ok skruet sammen men jeg er sgu ved at få nok
> af film med flæbende folk i samlivs-krise, depressioner og alment

Ohh jamen sådan er der jo genre som man forventer noget særligt af en
Thriller en krigsfilm et drama osv. der er nogen ting der går igen - jeg
synes den minder lidt om ondskaben og drømmen
og måske lidt kunsten at græde i kor der alle sammen i min bog er
fremragende film ..

og jeg for en holder meget af når den "lille" uventet vinder over den
store bølle ... at det så er lidt brutalt og der flittigt bruges
manipulation er bare godt krydder

> [...]
> roller i kommende internationale film. Ellers syntes jeg Hævnen ,
> bortset fra ovenstående, var forudsigelig og en omgang feel-good

jamen sådan er de fleste film jo en gang - der er lavet nogen
filmatiseringer om Franz Kafka og Franz Kafkas : Processen er
filmatiseret , der kan man nok sige de ikke ligefrem
er som du siger : " ovenstående, var forudsigelig og en omgang feel-good
" det er dommedag nu - deer hunter Thelma & Louse og de fleste film af
vadbinder (spørg mig ikke hvordan det staves) jamen det er de heller
ikke ....Det er store film bare ikke - men som jeg for en har det så -
skal jeg store dele af tiden bare slappe af lade mig underholde og have
en go oplevelse , hvilket ikke kræver særligt meget.
- sådan er meget af livet bare de er også væsentligt flere mennesker der
læser BT & EB i stedet for information & Weekend avisen ... - jeg tror
ikke man skal være så bange for at omfavne sin indre ignorant ....

> bræk som ikke fortjente en Oscar. Havde hellere set at R havde fået den.

er den da indstillet til det ?

Mv
BMM