PAS PÅ MED T.HANSEN RESERVEDELE !!
Fra : ib..

Dato : 07-03-11 19:43

Har forsøgt at købe et olie filter de sidste 2 år til min Honda CB600 og
hver gang jeg bestiller et får jeg en til en anden model og får beskeden
at det passer, men det er bare løgn.
Så pas og tro ikke på dem når de siger at det skal nok passe, sørg for
at få det korrekte så MC ikke står af eller bliver dårlig smurt fordi
gennem strømningen er for lille i filteret.
Jeg handler hos louis.de i stedet for der er kvaliteten i orden.

Ib..

Fra : Thomas

Dato : 07-03-11 19:52

Pas på med at købe rygbeskytter i Søstrene Grene........ Hvad er det
egentligt, at du vil sige?

Køber du reservedele hos T. Hansen, så køber du uoriginale reservedele
til lav pris. Det er dit valg, om det er godt nok. At du får et forkert
oliefilter, er selvfølgelig ikke i orden, men fik du så ikke byttet det
- eller pengene retur?
Om filteret hos T.Hansen har en dårlig virkning, må du da gerne
dokumentere. Ellers er det jo bare mudderkastning.

Og nej, jeg har ikke noget med T. Hansen at gøre - men har da købt en
Abus Granit-lås hos T.Hansen til en noget lavere pris end hos andre. Jeg
ville ikke købe et uoriginalt oliefilter til min nye VFR. Et originalt
filter er dyrere, men det ofrer jeg så gerne en gang om året. Andre kan
jo vælge anderledes.

Hilsen Thomas

Fra : Flimmer

Dato : 08-03-11 08:13

"ib.." <ibing@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Jeg købte et batteri til min MC, da der på t-hansen hjemmeside stod det
passede til min model og årgang.

Det passede IKKE, var for stort.
Jeg returnerede det til T-hansen med besked om at deres oplysninger på
hjemmesiden var forkert og batteriet ikke passer.
6 måneder efter er det stadig ikke rettet. Så jeg tror de er ret ligeglade ,
de bytter hvis noget er forkert men satser nok på folk ikke gider besværet
eller måske allerede har fyldt syre på batteriet før de ser om det passer.
Så kan man ikke returnere det.

Sidste gang var det bilen jeg fik et forkert oliefilter til, fik det byttet,
men med benzin og tiden det tog frem og tilbage til t-hansen kunne jeg have
købt to originale oliefiltre.

Så jeg tjekker altid at delen er korrekt før jeg kører fra butikken. Og
gider ikke hande over nettet med dem, da det er for besværligt at returnere
varen, selvom T-Hansen skal betale returporto når de leverer en forkert
vare.(Da jeg jo bestiller den i god tro og det er dem der har givet forkerte
oplysninger).

Mvh
Allan

Fra : Hans Joergensen

Dato : 08-03-11 11:48

ib.. wrote:
> [...]
> gennem strømningen er for lille i filteret.
> Jeg handler hos louis.de i stedet for der er kvaliteten i orden.

De har jo alle dage primært solgt billige dele...

Jeg har lige været hos T-hansen faktisk, for at købe et par
universal benzinfiltre (ja man har jo lidt rust i den gamle tank),
en tændrørshætte og 5 liter billig mineralsk olie til
veteransjoveren..

Ellers ved jeg ikke om jeg gider handle der.

Mange sværger forresten til alt fra dyr Castrol Classic til syntetisk
olie til de gamle motorer som russeren kører med... Jeg forventer at
renovere motoren inden for et par år eller deromkring, og forventer i
øvrigt ikke at T-hansen's billige 15/40 er dårligere end noget af det
den har kørt med i sit tidligere liv i Ukraine og Polen ;)

Samtidlig forventer jeg at den bruger mindst en liter olie per
500km, så jeg gider ikke købe noget der koster rigtige penge ;)

// Hans

Fra : PMH

Dato : 09-03-11 09:18

> [...]
>strømningen er for lille i filteret.
>Jeg handler hos louis.de i stedet for der er kvaliteten i orden.

Hvis man i 2 år går og leder efter et uoriginalt oliefilter i T-Svansen,
så fortjener man også problemer
Køb sgu' da et originalt..
Den ene gang om året kan vel næppe vælte et buget, og din CB'er
vil have det bedst med et originalt.

Du køber vel heller ikke dit TV i Aldi....
Eller gør du ??

PMH

Fra : Kell Petersen

Dato : 22-03-11 08:28

Den er sku sjov den her tråd..
Thansen...Billig..., Det er ikke mange bas-ører man spare der ,
Thansen er snart lige så dyr , som orginale dele/andre uorginale dele .
nogle gange endda dyrere.

Så var der den med Aldi .
Jeg købte engang et Phillips TV 100hz , m/ indb subwoofer. 17.995 i Fona
Holdt præcis 5 år og 2 måneder
Vi har Aldi computere bærbare , som nu er meget ældre..

Skrevet af en som køber sin bils motorolie i Føtex. ( Shell på tilbud )

Fra : Hans Joergensen

Dato : 22-03-11 09:26

Kell Petersen wrote:
> Jeg købte engang et Phillips TV 100hz , m/ indb subwoofer. 17.995 i Fona
> Holdt præcis 5 år og 2 måneder

Jeg har jo den filosofi om fjernsyn at de skal holde et år for hver
1000kr jeg bruger på dem. Mit sidste, der var et ganske normalt 4:3
Sony 29", 50hz, kostede i sin tid 5000kr, jeg brugte det indtil
sidste forår. Og min mor bruger det nu, og det har holdt i ca. 10
år.. Mit nuværende Sony fladskærm på 32" kostede kun 3000, så der
kan jeg jo udskifte allerede om et par år.. ;)

> Skrevet af en som køber sin bils motorolie i Føtex. ( Shell på tilbud )

Jeg har faktisk købt motorolie i Thansen til Dnepr'en, jeg skulle
alligevel bruge nogle benzinfiltre.. 149kr/5L - 15W40 - er ikke så
ringe endda, specielt fordi der intet står på dem om tilsætninger jeg
alligevel helst vil undgå.

Der står dog "Særlig velegnet til motorer med højt olieforbrug", og det
er jo lige præcis min!

Det er sjovt med olie i russerkredse.. i det amerikanske forum virker
det som om at alle sværger til syntetisk olie. Det virker dog også
til at forholdsvist mange har problemer med at maskineriet ikke
holder så længe.

I Danmark siger man "30 classic olie! det er godt!", og Tyskland
råber folk op om at 50 watt er det rigtige.

Jeg har draget den konklusion ud fra ovenstående at det billigste
er det rigtige.

// Hans, der i øvrigt skal ned og hente MC'en til København sammen
// med en veninde lige her om lidt.. hurra! :)