Afdrejning af bremseskiver?
Fra : Lars Rasmussen

Dato : 07-03-11 05:44

Hej

Jeg har et par næsten nye bremseskiver liggende som jeg mistænker for
at have en lille skævhed.
Kan man få dem rettet op (afdrejet)?
Hvis ja, hvad koster sådan noget, og nogen i Aalborg området, der gør
det?

mvh Lars

Fra : OFH

Dato : 07-03-11 19:52

"Lars Rasmussen" skrev i meddelelsen

[...]

Hej Lars
Det er ikke noget som jeg vil anbefale til en mc. Skiverne er jo ikke så
tykke som på feks. en bil. Din sikkerhed må vel komme forud for udgiften til
et par nye skiver.

Venlig hilsen
Ove CBR XX

Fra : Sir1

Dato : 07-03-11 16:36

On 7 Mar., 19:51, "OFH" <o...@email.dk> wrote:
> [...]
>
> Hej
>
> Jeg har et par n sten nye bremseskiver liggende som jeg mist nker for
> at have en lille sk vhed.
> Kan man f dem rettet op (afdrejet)?
> Hvis ja, hvad koster s dan noget, og nogen i Aalborg omr det, der g r
> det?
>
> mvh Lars
>
> Hej Lars
> Det er ikke noget som jeg vil anbefale til en mc. Skiverne er jo ikke s
> tykke som p feks. en bil. Din sikkerhed m vel komme forud for udgiften til

Det kommer vel lidt an på hvilken type skiver det er, hvordan de er
skæve og hvor meget. Hvis man nu går ud fra, at det ikke er en
flydende skive, så kunne man måske dreje en smule af anlægsfladen. Det
vil dels være mindre der så skal tages af og dels ville man mindsken
slidfladen.
Men som sagt det kommer an på de nærmere omstændigheder.
Som tidligere maskinarbejder, vil jeg jo altid anbefale at alliere sig
med et godt lille alsidigt maskinværksted. Meget kan laves for
fredagsøl eller kroner til kaffekassen
Vh
Søren

Fra : Sir1

Dato : 07-03-11 16:42

On 8 Mar., 00:35, Sir1 <S...@morinist.dk> wrote:

> [...]
> Som tidligere maskinarbejder, vil jeg jo altid anbefale at alliere sig
> med et godt lille alsidigt maskinværksted. Meget kan laves for

...."ikke mindske slidfladen" skulle der have stået!