Foråret startet og ned det går
Fra : Kent

Dato : 05-03-11 21:29

Jeg var forbi Ølstykke i dag (i bil). I en rundkørsel så jeg, hvad jeg
opfattede som en rød nypusset BMW R??S liggende i udgangen af
rundkørslen. Motorcyklisten var ved at rejse BMWen op da jeg kørte
forbi, så jeg så ikke om der var sket noget med motorcyklen og om jeg
havde opfattet modellen korrekt.

Jeg ved ikke om det var forår-kådhed, nye og glatte dæk eller noget
helt andet, men så længe der ikke sker mere en lidt ridser i
motorcyklen og i stoltheden, så går det jo nok.

Måske er det meget godt, at jeg ikke fik holdt strøm på batteriet på
min egen BMW, så det er nemt at undgå fristelsen. Med de støvskyer af
salt der dannes efter biler, så kan det nok vente en måned endnu.

Men godt tur til de utålmodige

--

Kent

Fra : Knud Dam

Dato : 06-03-11 01:52

"Kent" <kentmagnussenF_JERN@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> egen BMW, så det er nemt at undgå fristelsen. Med de støvskyer af salt der
> dannes efter biler, så kan det nok vente en måned endnu.

Hej Kent.

Det var dog et arrogant indlæg. Vi vil jo alle ud at trille nu ....

KD

Fra : Kent

Dato : 07-03-11 11:54

Knud Dam formulerede Sunday:

> Det var dog et arrogant indlæg. Vi vil jo alle ud at trille nu ....

Så er jeg åbenbart ikke med i alle. For at jeg kan komme ud at køre, så
skal jeg have batteriet ud af BMWen. Det tager kun 1 time, men jeg har
overhovedet ikke følt mig fristet til at komme ud at køre. Og jeg har
endda helårsforsikring på MCen.

Jeg kørte næsten hele vinteren for 4 år siden og det tog BMWen så meget
skade af, at det overhovedet ikke frister at komme ud og køre i disse
skyer af salt der hænger i luften.

Men god fornøjelse til alle som gerne vil ud og trille.

Hvis du mener mit indlæg om den væltede MC, så må jeg indrømme, at min
første tanke var "sikken et fjols". Sandsynligheden for en kombination
af for høj fart sammen med alt for kolde dæk er så høj, at jeg
overhovdet ikke har noget i mod at generalisere i den forbindelse.

Der kunne sikkert tænkes nogle andre muligheder, men læser vedkommende
MCist eller en anden som faktisk ved, hvad der sket denne gruppe så er
han velkomme til at fortælle mig, at jeg tager fuldstændigt fejl.

Så længe det bare er ridster på motorcyklen og stoltheden, så er det
bare at skrive det på listen over erfaringer. Jeg har selv et par
stykker på min liste af disse "det var dumt" ting. Hvem har ikke det?

--

Kent

Fra : skodbjarne

Dato : 07-03-11 10:02

Jeg k rte n sten hele vinteren for 4 r siden og det tog BMWen s meget
> skade af, at det overhovedet ikke frister at komme ud og k re i disse
> skyer af salt der h nger i luften.

Hvad skete der? Var det en gammel bimmer?
Jeg har kørt hele året i årevis - dum eller ej - da jeg har et
transportbehov, og det er billigere at have en mc end en bil og en
mc. Derudover er der normalt kun ganske få dage vejene er direkte
glatte. Så hvis man bare kører efter forholdene og er opmærksom på
vejens beskaffenhed....

Anyway - De sidste 3 maskiner jeg har haft, har været bimmere
(r1100rs, r1150rt, k1200gt), og de klarer vinteren fint. Jeg vasker
dem dog næsten dagligt, og om efteråret får de en gang "glasklar"
tectyl. Der er intet at se på dem.

Eneste maskine jeg har oplevet "slid" af salt mv var en gammel XJ600.
Den blev meget grim (men det var den vel egenligt i forvejen :)

Til sidst : Nyd foråret. Kør en tur. Vask maskinen bagefter. Det vil
kurerer enhver vinterdepression

Mvh TP

Fra : Kent

Dato : 07-03-11 20:20

skodbjarne tastede følgende:
> [...]
> (r1100rs, r1150rt, k1200gt), og de klarer vinteren fint. Jeg vasker
> dem dog næsten dagligt, og om efteråret får de en gang "glasklar"

2002 BMW R1150R, så den er ikke så gammel og har været omkring 4 år da
det skete. Jeg bor på 3. sal, så jeg har ikke slæbt vand ned for at
vaske den hver dag. Hvilket sikkert er forskellen til både dine BMWer
og Politiets. Der er kommet salt under lakeringen specielt på
cylinderne og lakken skalder af. Både bagtøj og svingarm foran har fået
en mælkeagtigt farve. Det kan selvfølgelig klares med en total
adskildelse, sandblæsning og fornyet lak (minder mere om et
plastiklag?). Men havde jeg råd til dette ville jeg i stedet for byttet
til en anden model.

Nu er BMW jo også ved at gå væk fra de tåbelige blinklys-kontakter
Som jeg efter 7 - 8 år stadigvæk ikke bryder mig om.

Der var en periode på 6 uger den vinter med meget sne og is, hvor jeg
ikke kørte. Men resten af vinteren kørte jeg daglige de 15 km hver vej
til arbejde. Så længe sneen smelter uden at blive til brun sæbe, så er
det ikke det store problem.

--

Kent

Fra : Jim Andersen

Dato : 08-03-11 10:32

Knud Dam wrote:
> Vi vil jo alle ud at trille nu ....

Det da ved grød vi vi ikke vil.
Det er jo pi**ekoldt derude!!!

/jim

Fra : Henrik Jensen

Dato : 08-03-11 11:01

> Det da ved grød vi vi ikke vil.
> Det er jo pi**ekoldt derude!!!

Nej jeg føler absolut heller ingen trang til det endnu.

Fra : Pein

Dato : 14-03-11 06:36

On 6 Mar., 01:51, "Knud Dam" <danteknikdetteskalv...@get2net.dk>
wrote:

> .... Vi vil jo alle ud at trille nu ....

Når saltet er væk, jo.
I gamle dage kørte jeg året rundt. Det var sjovt, og lettere end mange
tror. Men koldt, og sikkert ikke sundt for knæene (nedkøling) på langt
sigt.
Nu er jeg blevet ældre, og har købt en nyere (pænere(?)) mc, og den
kombination gør, at jeg gerne venter lidt. Så jeg tilhører ikke
"alle".
--
Niels
Bandit 1250 SAK7

Fra : Villy Olsen

Dato : 06-03-11 22:12

Hej Kent.
Hvorfor f... standsede du ikke og spurgte om du måske kunne hjælpe med
noget??????

Hilsen Villy (der håber at nogen vil standse hvis jeg har brug for hjælp)

Fra : Kent

Dato : 07-03-11 11:41

Villy Olsen har bragt dette til os:
> Hej Kent.
> Hvorfor f... standsede du ikke og spurgte om du måske kunne hjælpe med
> noget??????
>
> Hilsen Villy (der håber at nogen vil standse hvis jeg har brug for hjælp)

Da jeg først bemærkede motorcyklen lå den i venstre side i rundkørslen
og motorcyklisten løb over i mod MCen. Jeg kørte i den højre af de to
baner ind i rundkørslen med biler i venstre bane og da motorcyklisten
havde fået rejst MCen da jeg begyndte turen ind rundkørslen så det ikke
ud til at der ville være brug for min hjælp.

Alle har jo i dag en mobil og hvad skulle det hjælpe, at jeg stod i
skjorteærmer og frøs i medens han ringede efter hjælp? Nu er Ølstykke
jo ikke fuldstændig ude på Lars tyndskids marker. Der er både Falck,
Taxi og S-tog i nærheden.

Havde han (dette er selvfølgelig en generalisering, det kunne jo have
været en hun) ikke fået rejst MCen op, så havde jeg selvfølgelig fundet
et sted at få vendt bilen uden at bringe mig selv eller andre i fare.

--

Kent

Fra : Intet Navn

Dato : 07-03-11 21:00

Kent wrote:

> [...]
> havde fået rejst MCen da jeg begyndte turen ind rundkørslen så det ikke
> ud til at der ville være brug for min hjælp.

Det er en såre menneskelig refleks at springe på benene så snart som
muligt og forsøge at fortsættte med det man var i gang med (måske noget
i vores indre urmennesker, der byder os ikke at virke svagelige, så vi
kan undgå at blive ædt af rovdyr?) uanset at det ind i mellem ikke er
den sunde/'rigtige' ting at gøre. Det er ikke altid, at f.eks.
trafikofre er lige skrappe til at bedømme, hvad der er bedst for dem
umiddelbart efter en ulykke - og 'et par minutter på bænken' til lige at
samle sig inden man fortsætter, er langt bedre end at blive ramt af chok
når man allerede har løbet mc'en igang igen og er på vej.

> Havde han (dette er selvfølgelig en generalisering, det kunne jo have
> været en hun) ikke fået rejst MCen op, så havde jeg selvfølgelig fundet
> et sted at få vendt bilen uden at bringe mig selv eller andre i fare.

"Et sted at få vendt bilen"?!? Foregik det ikke i en rundkørsel?!?

Nå, men alt er jo sikkert foregået i bedste orden - og i hvert fald har
du jo ikke såret den faldne motorcyklists stolthed ved at spørge om alt
var OK...

../claus (der håber at nogen vil stoppe lige og høre - sårn' face-to-face
- om alting er i orden, hvis han skulle ende med at ligge og rode rundt
i en rundkørsel...)

Fra : Kent

Dato : 07-03-11 23:05

Intet Navn <noone@nowhere.undeliverable> wrote:
> "Et sted at få vendt bilen"?!? Foregik det ikke i en rundkørsel?!?

Ja. Med to spor rundt og jeg lå i højre med biler til venstre. Og vejen har
midter rabat. Der er vel ingen grund til at lave en ulykke mere.
--
Kent

Fra : Hans Joergensen

Dato : 08-03-11 11:43

Kent wrote:
> Jeg kørte næsten hele vinteren for 4 år siden og det tog BMWen så meget
> skade af, at det overhovedet ikke frister at komme ud og køre i disse
> skyer af salt der hænger i luften.

Jeg håber min nye dynamo til den gamle Dnepr når at komme hurtigt
nok til at den kan få hurtig patina vha. salt.. ;)

// Hans