Spørgsmål om kørelængde
Fra : John

Dato : 05-03-11 15:30

Hej

Hvor lang kører I i gennemsnit pr. dag med campingvogn, når turen går til
sydfrankrig eller Italien?

John Busk

Fra : Carsten Stage

Dato : 05-03-11 16:57

John wrote:

> Hvor lang kører I i gennemsnit pr. dag med campingvogn, når turen går
> til sydfrankrig eller Italien?

Hmmm. Meget varierende, og helt afhængig af dagsform, vejr, trafik osv...
300-700 km.

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : Mogens Jensen

Dato : 05-03-11 22:27

"John" <koksfyr_nospam_@yahoo.dk> skrev i meddelelsen
> Hej
>
> Hvor lang kører I i gennemsnit pr. dag med campingvogn, når turen går til
> sydfrankrig eller Italien?

Fra København og sydpå en overnatning på http://www.scandinavia-camping.de/
,
en på http://www.campseepark.de/ og så er vi i frankrig.

hjem har vi kun een overnatning i tyskland og det er
http://www.campingplatz-dransfeld.de/

I Frankrig kører vi 250 - 350 km. pr. køredag og vi holder altid flere dage

alle pladser (hvis der ikke er myg o.lign.)

Mvh. Mogens Jensen

Fra : Martin [6000]

Dato : 06-03-11 10:56

On Sat, 5 Mar 2011 15:30:29 +0100, "John" <koksfyr_nospam_@yahoo.dk>
wrote:

>Hej
>
>Hvor lang kører I i gennemsnit pr. dag med campingvogn, når turen går til
>sydfrankrig eller Italien?

Ca. 6-800 km.

Det passer med, at vi ankommer til overnatning sådan sidst på
eftermiddagen/først på aftening og så er der god tid til at se lidt af
omgivelserne, få lidt at spise osv.

//Martin

Fra : Kim Olsen

Dato : 07-03-11 20:58

På vej sydpå, kan vi godt gå 700-900 km på en dag - hvis vi udelukkende
kører motorvej, men i ferielandet kører vi sjældent mere end 300km mellem
pladserne.

Kim Olsen
Suzuki Grand Vitara
Delta Euroliner

Fra : René Løweneck

Dato : 10-03-11 09:08

Hej John !

> Hvor lang kører I i gennemsnit pr. dag med campingvogn, når turen går til
> sydfrankrig eller Italien?

Sidste sommer var vi en 14 dages tur ved Gardasøen. Vi brugte 2 dage derned
og 2 dage hjem og var altså 10 dage på campingpladsen (9 overnatninger =
1700kr.). Så vi har nok kørt 500-700km pr. dag og det var dejligt stille og
roligt, med diverse stop og overnatninger undervejs.

Gør dig selv en tjeneste og beregn hellere lidt ekstra tid til ud- og hjem
rejse. Husk at ferieturen starter når du forlader hjem adressen og stopper
først, når du kommer hjem igen. Der er intet der ødelægger en ferie mere,
end stress og jag.

René Løweneck
www.loweneck.dk

Fra : Martin [6000]

Dato : 10-03-11 14:31

> [...]
>først, når du kommer hjem igen. Der er intet der ødelægger en ferie mere,

Lige præcis.

Jeg har forlængst opgivet, at nå til Syd Europa uden en ordentlig
overnatning undervejs. Gider ikke de der få timer på en larmende
rasteplads. Så hellere give 200,- for en overnatning på en
campingplads tæt ved motorvejen og nyde det.

//Martin

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 10-03-11 16:01

"René Løweneck" <rene@loweneck.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> først, når du kommer hjem igen. Der er intet der ødelægger en ferie mere,

Det er nemlig rigtigt og somme tider er man heldig og finder et dejligt sted
hvor man lige kan blive en dag mere.

Steen.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 10-03-11 20:32

> [...]
> først, når du kommer hjem igen. Der er intet der ødelægger en ferie mere,

Enig - og samtidig kan man med fordel prøve at planlægge dagslængderne ud
fra hvor man skal hen, forventet trafik intensitet, osv.
Det prøver vi ved vores planlægning. F.eks kørte vi til Holland i et stræk,
ca. 700 km plus en færgetur. Det var så kørsel i dagtimerne op til en
bededagsferie og ad A1. Der er megen trafik, ikke mindst lastbiler, så det
blev en noget længere dag end vi havde beregnet. Næste gang vi gjorde samme
tur, tog vi først af sted om eftermiddagen, således at vi passerede Hamburg
efter kl. 1800. Kørte indtil midnat og sov så på rasteplads indtil kl. 0800.
Op og få et solidt morgenmåltid og derefter stille og roligt de sidste
kilometer derned. Mindre trafik og absolut en stille og rolig tur. Hjemad
nogenlunde samme mønster. Vi havde 25 grader i Holland og vidste at der
ventede 12 grader hjemme, så først afsted kl. 1930 og kørte så igen til vi
var halvvejs.
Til sommer skal vi så til Kroatien igen, og da vi af forskellige årsager
først skal der ned, når højsæsonen er startet, har vi valgt at bestille
plads med ankomst om fredagen i stedet for lørdag, hvor de fleste kommer. Så
det bliver med afgang Gedser torsdag kl. 0700 og så satser jeg på, at vi
minimum har passeret München inden vi skal se dyner og gerne tættere på
Salzburg, således at der løber ca. 900 km på og forventet sengetid ca. kl.
2300. Så kan vi komme nogenlunde tidligt op fredag og komme afsted inden det
store tryk kommer om eftermiddagen. Så skulle vi gerne passere grænsen fra
Slovenien til Kroatien lidt over middag ved Koper. Senere på dagen kan det
være et helvede med ventetid ved den grænse.
Så det er en lang førstedag - men det skulle gerne ende med at give den mest
rolige tur.
Selv om man kun kan bestille for 14 dage, så kører vi retur allerede onsdag,
således at vi er hjemme torsdag og ikke risikerer at komme til at hænge i
Tyskland, når det store tryk sætter ind allerede kort efter middag om
fredagen.
Da vi kører hjem de nævnte dage og derfor ikke skal nå noget specielt, lader
vi lyst, vejr og trafik være bestemmende for, hvor natten skal tilbringes.
Om vi er hjemme torsdag eftermiddag eller aften er fløjtende ligegyldigt.
Bare vi har haft det godt på turen.
Behageligt betyder også mange pauser og vi kører sjældent mere end 2 timer
ad gangen, hvorefter der strækkes ben m.m.
Men ellers prøver vi at undgå højsæsonen og kørsel i weekender, hvis det
endelig er højsæson.
Efter kl. 18 i Tyskland forsvinder meget trafik på motorvejene, så derfor
skal det så vidt muligt udnyttes.
Det samme gælder når vi kører herhjemme. Nordjylland her fra Falster kan
sagtens nåes på en dag, og er blevet det flere gange, men vi har også flere
gange taget overnatning, fordi vi så lige ville nogle ting undervejs eller
valgte at køre hjemmefra så sent, at vi alligevel ikke kunne komme ind på en
plads, når vi nåede frem.

Kurt

Fra : Jørgen Ulm

Dato : 10-03-11 14:44

"John" <koksfyr_nospam_@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Hvor lang kører I i gennemsnit pr. dag med campingvogn, når turen går til
> sydfrankrig eller Italien?

Hej.
Meget forskelligt og afhængig af vejr, trafik osv...
sjældent over 350 km. Man kan da lige så godt holde ferie undervejs, og så
tage en ekstra dag hvert sted.
PS vi er pensionister, så turen bliver let på en varighed af 2 - 3 måneder.
Med venlig hilsen
Jørgen Ulm

Fra : John

Dato : 22-03-11 16:21