Min php er splittergal
Fra : Kurt Hansen

Dato : 05-03-11 04:51

I mellemtiden, mens der funderes over gårsdagens spørgsmål om
ltrMenuPlus, tester jeg et andet betræk til min Wiki; denne gang et
udbredt skin, der er kommet i flere opdaterede udgaver og derfor burde
være fuselfri(?).

I browseren får med fejlmeddelelsen:
"Deprecated: Function split() is deprecated in
/var/www/domain-x.dk/public_html/wiki/skins/GuMaxVN.php on line 234"

Linje 234 lyder:

$pageClasses = split(" ", $this->data['pageclass']);

Jeg har googlet og tilsyneladende fundet svaret i et forum. Linjen
skal erstattes med:

$pageClasses = preg_split("/[\s]+/", $this->data['pageclass']);

Det løste problemet for spørgeren (i en tidligere version af skin'et).

Hos mig kommer der stadig samme fejl og jeg bruger den seneste version
af huden (2.0).

Jeg googlede videre og fandt dette:
http://dk2.php.net/manual/en/function.split.php, men da jeg ikke har
en dyt forstand på php, så det sort snak for mig, men der er
tilsineladende bagudkompabilitetsproblemer med PhP 5.3.3., som mit
webhotel benytter.

Kan problemet løses med en kodeændring, eller skal jeg benytte mig af
UnoEuro's tilbud om at kunne flytte til en anden server?
http://blog.unoeuro.com/2010/04/status-pa-php-5-3/
--
Venlig hilsen Kurt Hansen

Ægte mod er at kalde en spade for en spade,
også når man taler med spaden selv ...

Fra : scootergrisen

Dato : 05-03-11 05:09

Først og fremmest er det intet i vejen med PHP. Det er bare dig der ikke
forstår hvordan man gør.

Sørg for du har den seneste version af dit Wikimedia eller hvad det
hedder og den seneste version af dit skin.

Fejlen er er sikkert blevet rettet i den seneste version eller også
bliver det det ved næste version af det skin hvis der stadig er nogen
der arbejder på det.

Men hvis du har rettet:

$pageClasses = split(" ", $this->data['pageclass']);

Til :

$pageClasses = preg_split(" ", $this->data['pageclass']);

I filen :

/var/www/domain-x.dk/public_html/wiki/skins/GuMaxVN.php på linie 234

Så får du heller ikke fejlen mere.

Hvis du gør så må det være fordi du ikke har overskrevet den gamle fil
på dit webhotel eller at der er nogen mellemlagre som skal genindlæses
gør de nye ændringer gælder.

Det ville være åndsvagt og begynde og bruge gamle versioner af PHP bare
fordi du ikke forstår PHP.

Ellers kom med nogen links så vi kan se hvad det er du bruger.

Fra : Chano Andersen

Dato : 05-03-11 11:11

Den 05-03-2011 04:50, Kurt Hansen skrev:
> [...]
> skal erstattes med:
>
> $pageClasses = preg_split("/[\s]+/", $this->data['pageclass']);

Det lyder latterligt kompliceret... Du kan blot erstatte ordet "split"
med "explode", så virker det præcis som før.

- Chano Andersen

Fra : Kurt Hansen

Dato : 05-03-11 15:59

Sat, 05 Mar 2011 11:10:35 +0100 skrev Chano Andersen:

>Det lyder latterligt kompliceret... Du kan blot erstatte ordet "split"
>med "explode", så virker det præcis som før.

Aha! Måske skulle jeg sætte en time af til at lære PhP. Det lyder ikke
til at det er så svært som det siges

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-03-11 18:05

Kurt Hansen skrev:

> Aha! Måske skulle jeg sætte en time af til at lære PhP. Det lyder ikke
> til at det er så svært som det siges

Der er mange indbyggede funktioner i PHP. Manualen er uundværlig.

http://dk2.php.net/manual/en/index.php

--
Bertel

Fra : Kurt Hansen

Dato : 06-03-11 04:00

>Det lyder latterligt kompliceret... Du kan blot erstatte ordet "split"
>med "explode", så virker det præcis som før.

Waffenoed af det der gjorde det, fortaber sig. Diverse reboot (i anden
anledning), tømning af skraldecache m.m., har thivertifelle løst
problemet.

Dermed osse svar til Øfknallerten.

Fra : scootergrisen

Dato : 06-03-11 04:49

> Waffenoed af det der gjorde det, fortaber sig. Diverse reboot (i anden
> anledning), tømning af skraldecache m.m., har thivertifelle løst
> problemet.
>
> Dermed osse svar til Øfknallerten.

Hvis det er mig du snakker om så bare kald mig det brugernavn jeg nu
engang bruger.

Jeg kalder ikke dig for øgenavne.

Fra : Kurt Hansen

Dato : 06-03-11 06:12

Sun, 06 Mar 2011 04:48:30 +0100 skrev scootergrisen:

>Hvis det er mig du snakker om så bare kald mig det brugernavn jeg nu
>engang bruger.
>
>Jeg kalder ikke dig for øgenavne.

Mit reply var vist, i det hele taget, præget af en usædvanlig
morgenfriskhed. Fra nu af hedder du scootergrisen (se min signatur).

Fra : Kurt Hansen

Dato : 06-03-11 06:17

Sun, 06 Mar 2011 06:11:30 +0100 skrev Kurt Hansen:

>Mit reply var vist, i det hele taget, præget af en usædvanlig
>morgenfriskhed. Fra nu af hedder du scootergrisen (se min signatur).

Ups, det kom vist til at lyde som en krigserklæring. Sådan var det
ikke ment; det var endnu et udslag af min subtile humor på
morgenkvisten

Fra : scootergrisen

Dato : 06-03-11 06:40

> Ups, det kom vist til at lyde som en krigserklæring. Sådan var det
> ikke ment; det var endnu et udslag af min subtile humor på
> morgenkvisten

Vi kan da godt lave en HTML 5 "krig".

Fra : Kurt Hansen

Dato : 06-03-11 08:37

Sun, 06 Mar 2011 06:39:52 +0100 skrev scootergrisen:

>Vi kan da godt lave en HTML 5 "krig".

Sådan en kører der allerede i HTML-gruppen, foreløbigt med 56 indlæg.
Jeg har ikke noget at skulle have klinket der