MS Access - terminilogi ?
Fra : Marilu Ebner

Dato : 05-03-11 17:58

I arbejds medfør kommunikerer jeg noget med en dataleverandør vedr.
indhold af en lille database som kører på en maskine med begrænset memory.

Hver gang leverandøren har problemer med at presse data nok i databasen
beder han mig om at fjerne et antal "words".

Når jeg ser udtrykket "words" tænker jeg uvilkårligt på 2 bytes og nu
kunne jeg godt li' at få at vide om det er et almindeligt brugt udtryk i
MS Access eller det bare er leverandørens sædvane?

/Bjarne

Fra : Arne Vajhøj

Dato : 05-03-11 19:01

On 05-03-2011 11:58, Marilu Ebner wrote:
> [...]
> kunne jeg godt li' at få at vide om det er et almindeligt brugt udtryk i
> MS Access eller det bare er leverandørens sædvane?

Umiddelbart ringer der ikke nogen klokke hos mig.

Det er ikke noget data specifikt (som i "fjern nogle ord i den
tekst du forsøger at gemme")?

Arne

Fra : Bjarne Jensen

Dato : 06-03-11 15:39

On 2011-03-05 19:00, Arne Vajhøj wrote:

> Det er ikke noget data specifikt (som i "fjern nogle ord i den
> tekst du forsøger at gemme")?

Nej, det kan helt udelukkes da det drejer sig om navigationsdata som har
et ufravigeligt format. Der kan kun ændres i dækningsområde og
detaileringsgrad.
Jeg noterer fra dit CV, at du er bekendt med Access så jeg vil
herefterdags antage, at det simpelthen er en - muligvis historisk
betinget - sædvane fra leverandørens side.

Tak!

/Bjarne

Fra : Arne Vajhøj

Dato : 06-03-11 16:03

On 06-03-2011 09:38, Bjarne Jensen wrote:

> [...]
> herefterdags antage, at det simpelthen er en - muligvis historisk
> betinget - sædvane fra leverandørens side.

Det er ved at være nogle år siden jeg har arbejde med Access.

Men jeg har aldrig hørt udtrykket.

Det synes Google heller ikke at have.

Arne