Ansøgning Tortiekonto AKUT-AKUT
Fra : Heidi

Dato : 03-03-11 18:19

Hej

Som I nok ved, har vi Tortie-kontoen, der hjælper katte i nød, og/eller
kattemennesker i økonomisk nød.
Som I muligvis også ved, så har jeg et lille kattehjem for nødstedte
killinger. Det er der ingen penge i, det ved alle. Alle indtægter og mere
til, går til dyrlæge og foder. Men det er en dejlig. livsgivende interesse
at hjælpe katte.

Nu har jeg fået en forespørgsel om en drægtig kat hvor ejers hus går på
tvang og de skal af med katten (faktisk 2 voksne mere, men mit kattehjem har
ikke kapacitet til 3 voksne, da det er baseret på at modtage killinger.)
Katten skal føde i denne uge.

Ejer har i sagens natur ikke økonomiske midler til at gøre så meget ved
problemet, og hvis mit kattehjem skal modtage den drægtige morkat med endnu
ufødte killinger, vil det - med anslået 3 killinger, koste i nærheden af
2200,- med neutralisering af morkat, sundhedstjek af morkat og killinger,
vaccinationer, ormekure, øremærkning mv.

Jeg vil derfor gerne ansøge Tortiekontoen for 1000,- (som er den pris
kattens ejer burde betale, så afholder kattehjemmet de øvrige udgifter) til
hjælp til Monique og hendes ufødte killinger.

Til orientering så står der kr. 2850,- på Tortiekontoen dd.

Lad mig høre stemningen - det er akut, da sidste dag for Monique er den 8/3

PS: der er henvist til øvrige internater på Sjælland for de 2 andre katte,
som er en rødstribet hankat på 2 år og en tortie hunkat på 4½ år fra
sydfalster.

Hilsen Heidi
Miver og Mulles mor
http://tullebo.dk
Tullebo killingehjem for nødstedte killinger

Fra : Ragna

Dato : 03-03-11 19:50

Det lyder som en værdig opgave for Tortie-kontoen!

--
Mange hilsener fra Ragna.

Fra : Anelise

Dato : 03-03-11 22:10

"Heidi" <invalidVIRKERIKKE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Miver og Mulles mor
> http://tullebo.dk
> Tullebo killingehjem for nødstedte killinger

kære Heidi

jeg er enig med Ragna, det er en værdig opgave for tortiekontoen, mener jeg,
som er så heldig at have hele to tortietøser herhjemme.
Og så vil jeg iøvrigt sende et bidrag direkte til Tullebos konto (reg.nr.
5041 kontonr. 5190177)
til hjælp til de kommende killingers fødsel og opfodring.
Hvor er det dog godt, at der findes mennesker som dig, der vil gøre en
forskel for en nødstedt kat.
Jeg håber, de to andre katte også finder gode stabile hjem.

mange venlige hilsner
Anelise

Fra : Tove Krieger

Dato : 03-03-11 22:41

"Heidi" <invalidVIRKERIKKE@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> Miver og Mulles mor
> http://tullebo.dk
> Tullebo killingehjem for nødstedte killinger

Kære Heidi.

Selvfølgelig skal der da hjælpes, det kan der vist ikke være tvivl om. Jeg
har gennem tiden bidraget en del til Tortiekontoen, så for mig er det
indlysende at den lille morkat skal hjælpes når det nu er muligt.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Kate

Dato : 06-03-11 16:11

"Heidi" <invalidVIRKERIKKE@hotmail.com> wrote in

> Til orientering så står der kr. 2850,- på Tortiekontoen dd.

Må nok erkende at jeg ikke troede at Tortiekontoen eksisterede mere.
Naturligvis skal du hælpe og Tortie er jo lige præcis oprettet til
sådan et formål. Altså du har min stemme

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Heidi

Dato : 06-03-11 21:16

> [...]
> Naturligvis skal du hælpe og Tortie er jo lige præcis oprettet til
> sådan et formål. Altså du har min stemme

Jo, den er der skam stadig og heldigvis (de har har bedt om hjælp omkring
katte her i gruppen eller på Facebook, har jeg svaret privat og bedt dem
ansøge)

Kattemors ejer er informeret om velviljen :)

Og tak. Morkatten har endnu ikke født, og den skulle ankomme hertil imorgen.
Vi får se, der er før sket ting der har ændret folks planer.

Tak for opbakningen til katten Moniqui og hendes kommende killinger. Der vil
komme nyt løbende :)

Hilsen Heidi
http://tullebo.dk

Fra : Heidi

Dato : 07-03-11 22:30

Så er Moniqui ankommet kl. 17, hun har født 2 killinger i morges. Så det har
været en hård dag for den nybagte morkat.
Alle har det fint :)
Moniqui er tortie, hendes killinger er grå/hvide pt.
De kan ses her:
http://tullebo.dk/aktuelt.html
(jeg har glemt mit login til dk-fritid-dyr-kat.dk, men ska nok lægge
billeder,når jeg finder ud af at komme ind

Hilsen
Heidi, Miver og Mulles mor

Fra : Anelise

Dato : 07-03-11 23:55

> [...]
> (jeg har glemt mit login til dk-fritid-dyr-kat.dk, men ska nok lægge
> billeder,når jeg finder ud af at komme ind

Åh, hvor er mormissen Moniqui dog dejlig, jeg er vild med de trefarvede
katte (tortie med hvidt). Jeg ville hellere end gerne overtage både hende og
killingerne, men har jo altså fire katte i forvejen, så det går bare ikke.
Jeg krydser fingre for, at både hun og de små kan finde gode hjem i
fremtiden, og det er helt sikkert, at de gode billeder, du tager - du må
have et supergodt kamera - vil fremme sagen.
Held og lykke med dem.
venlige hilsner, Anelise

Fra : Kate

Dato : 11-03-11 17:07

"Anelise" <anelise@mail.telenor.dk> wrote in

> [...]
> sikkert, at de gode billeder, du tager - du må have et supergodt
> kamera - vil fremme sagen. Held og lykke med dem.

Jeg er også vild med tortier, men både fordi jeg ikke ønsker flere
katte lige nu og fordi jeg gennem årene har konstateret at jeg ikke er
lige så god til hunner som hanner, så vil jeg ikke lægge billet ind på
hende. Men dejlig ser hun ud

Efter en masse ballade ml min hun-aby, Doughnut og min han.huskat,
Mowgli, besluttede jeg mig for ikke at udvide den eksisterende bestand
da Doughnut fik nyt hjem for godt 2 år siden.

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Anelise

Dato : 11-03-11 18:35

> [...]
>
> --
> Kate
>
> Husk en killing skal være minimum 12 uger før den tages fra sin mor,

Jeg har heldigvis kun én gang oplevet, at en nyankommen kat efter en tid
mobbede en af mine andre katte, Mia, som hele sit liv var en meget frygtsom
kat.
Jeg løste problemet ved, at mobberen Gråmis blev udekat om dagen og kun var
inde om natten, så Mia var fredet i dagtimerne, hvor jeg var på arbejde, og
så sov de i hver sit værelse..
Mine nuværende katte, hvor Lulu ankom først, 10 dage senere Bølle og et år
senere de to kuldsøstre Mille og Stribe, har hele tiden kunnet enes.
Ganske vist elsker Mille, som er den mindste af kattene, at ligge på lur
efter Lulu og Bølle, men efterhånden har de to sidstnævnte fundet ud af, at
hun altså ikke er så farlig endda, så det bliver som regel blot til en
forfølgelsesleg gennem huset.

venlig hilsen
Anelise

Fra : Kate

Dato : 12-03-11 13:17

> eg løste problemet ved, at mobberen Gråmis blev udekat om dagen og
> kun var inde om natten, så Mia var fredet i dagtimerne, hvor jeg
> var på arbejde, og så sov de i hver sit værelse..

Tro mig, jeg prøvede mange ting for at løse problemerne ml Mowgli og
Doughnut, men desværre blev det værre og værre gennem omkring 2 år. Jeg
nåede i alt at have Doughnut i 5 år, men tilsidt var det dyrmishandling
at beholde hende. Hvordan det kom så langt ud ml dem som det gjorde var
en længere proces, men tilsidst måtte jeg træffe et valg for det var
særligt synd for Doughnut.
Jeg bor småt og synes ikke det er optimalt at måtte splitte hjemmet op,
hvilket jeg gjorde i ca 6 mdr inden hun flyttede, men hun var så ked af
at sove i køkkenet. Om dagen havde Mowgli og Lante stuen og haven og
Doughnut resten af huset, men da det kom til at M og D ikke kunne tåle
synet af hinanden, så selv om jeg var hjemme, så måtte jeg dele hjemmet
op.
Havde problemet kunnet løses så var det blevet løst, men jeg er helt
sikker på at jeg gav Doughnut de bedste betingelser ved at give slip,
men det skal ikke være nogen hemmelighed at jeg var ked af at måtte af
med hende.

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Anelise

Dato : 12-03-11 15:48

"Kate" <doughnut@oliwer.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]

> --
> Kate
>
> Husk en killing skal være minimum 12 uger før den tages fra sin mor,

Det er sikkert med katte som med mennesker, at der er nogle, hvis indbyrdes
kemi aldrig kommer overens.
Hvad der udløser det hos nogle katte, kommer vi nok aldrig til at vide.
Du gjorde det helt rigtige, Doughnut nyder sikkert sin nye tilværelse, hvor
hun kan være i fred og ro.
mvh Anelise

Fra : Kate

Dato : 14-03-11 18:45

> Du gjorde det helt rigtige, Doughnut nyder sikkert sin nye
> tilværelse, hvor hun kan være i fred og ro.

Det håber jeg bestemt hun gør. Alle første beskeder og billeder gik i
den retning. Hun så ud til at nyde sine nye mennesker. Desværre har jeg
ikke hørt fra dem i over et år, men jeg ved de bor samme sted og
doughnut er stadig tilmeldt øremærkeregisteret på den adresse. Derfor
regner jeg med hun har det godt. Hun er lige blevet 11år i februar.

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Tove Krieger

Dato : 11-03-11 22:34

In news:4d754e50$0$23752$14726298@news.sunsite.dk,
Heidi <invalidVIRKERIKKE@hotmail.com> typed:
> [...]
> (jeg har glemt mit login til dk-fritid-dyr-kat.dk, men ska nok lægge
> billeder,når jeg finder ud af at komme ind

Mange tak for synet. Hvor er det dog et smukt trekløver. Mormissen er jo
tortie ligesom Mini, det er nogle kønne farver.

Glæder mig til flere billeder.

--
Venlig hilsen Tove
Beware odf people who dislike cats