død Acer
Fra : Per Andreasen

Dato : 03-03-11 14:29

Jeg har en Acer Aspire SA90-AB74 som er afgået ved døden. Jeg har endnu ikke
afholdt begravelse, fordi jeg håber på succes med et genoplivningsforsøg.
Den er fuldstændig død, og det er ikke strømforsyningen, der er problemet.
Den er afprøvet som noget af det første på en anden computer. Jeg ved, at
der kan være 1000 årsager, men skulle der tilfældigvis være en i gruppen,
der har oplevet noget tilsvarende og løst problemet, hører jeg meget gerne
fra vedkommende.

På forhånd tak Per
Andreasen

Fra : Jacob [5260 Odense S~

Dato : 04-03-11 08:37

On 03-03-2011 14:29, Per Andreasen wrote:

> [...]
> Jeg ved, at der kan være 1000 årsager, men skulle der tilfældigvis være
> en i gruppen, der har oplevet noget tilsvarende og løst problemet, hører

Du bliver nødt til at give så meget info, som du kan hvis du forventer
hjælp.

Er der lys i nogle dioder?
Er der bip fra højttaleren?
Døde den under brug?

Jo mere du bidrager med, des større er chancen for at få hjælp.

Mvh Jacob

Fra : jk

Dato : 04-03-11 10:41

On Thu, 3 Mar 2011 14:29:03 +0100, "Per Andreasen"
<per.andreasen@gmail.com> wrote:

> [...]
>der har oplevet noget tilsvarende og løst problemet, hører jeg meget gerne

Ja, helt død og det ikke er strømforsyningen, lyder ret problematisk.

Normalt er der lys i noget, bios bip, -- og sådan.

Man kan forsøge med at frakoble: CD/DVD, harddisk, indstikskort ud
over grafikkort (med 220 volts kabel helt af).

Så tænde og se om den så booter. Dernæst isætte de dele een efter en
med genstart imellem, og se hvornår det fejler. Så er fejlkilden
fundet.

Men helt død: så på kirkegården, - efter amputering af brugbare
kropsdele.

mvh

John

Fra : Per Andreasen

Dato : 04-03-11 11:25

"jk" skrev i meddelelsen news:mlc1n65k51l8ng5pljggg3iv9fj9lelb39@4ax.com...

> [...]

fundet.

Men helt død: så på kirkegården, - efter amputering af brugbare

Der er overhovedet ikke liv i den. Hverken lys i dioder eller en smule
brummelyd. INTET!!!! Fejlen opstod først som periodisk stop, så hyppigere og
nu permanent.

mvh Per

Fra : Rado

Dato : 04-03-11 12:06

On Fri, 4 Mar 2011 11:24:37 +0100, "Per Andreasen"
> [...]

>brummelyd. INTET!!!! Fejlen opstod først som periodisk stop, så hyppigere og

Kunne være defekte kondensatorer på bundkort Prøv at tjek om de
lækker eller er bulede i toppen.

--
Rado

"Materialism is the philosophy of the subject that forgets
to take account of itself." - Arthur Schopenhauer

Fra : jk

Dato : 04-03-11 12:33

On Fri, 04 Mar 2011 12:05:42 +0100, Rado <rado@fjernpost1.tele.dk>
wrote:

>Kunne være defekte kondensatorer på bundkort Prøv at tjek om de
>lækker eller er bulede i toppen.

Ja, det lyder som defekt bundkort. Hvis det vides, hvad det er for et,
kan man forsøge med at købe et helt magen til. Ebay i England er et
godt sted at søge:
http://computers.shop.ebay.co.uk/Motherboards-/4613/i.html?_catref=1&_fln=1&_trksid=p3286.c0.m282

Man opretter en paypal konto med visa kort eller andet internationalt
kort. Har virket utallige gange for mig.
Idet jeg går ud fra, at bundkortet ikke sælges som nyt mere.

mvh

John