Fois gras - hvor?
Fra : Jens Bruun

Dato : 02-03-11 12:18

Hvor kan jeg købe fois gras - helst i storkøbenhavn?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Lisbet Overvad Laurs~

Dato : 02-03-11 15:25

http://slagelsevinkompagni.dk/delikatesser_mm/foie_gras_/_pat_da/

--
Lisbet

Fra : Jens Bruun

Dato : 02-03-11 21:26

Lisbet Overvad Laursen <lisbet.ol@gmail.com> skrev i meddelelsen
4d6e564b$0$23764$14726298@news.sunsite.dk:

> http://slagelsevinkompagni.dk/delikatesser_mm/foie_gras_/_pat_da/

Tak for linket, men det er ikke lige den slags "fois gras", jeg er på udkig
efter. Jeg søger ægte, ikke-konserveret fois gras.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Krabsen

Dato : 02-03-11 21:44

Den 02-03-2011 21:25, Jens Bruun skrev:
> [...]
>
> Tak for linket, men det er ikke lige den slags "fois gras", jeg er på udkig
> efter. Jeg søger ægte, ikke-konserveret fois gras.

Jeg ville prøve ved min lokale slagter eller en restaurant, hvor jeg
kender kokken

I København måske checke med Kalu (www.kalu.dk), hvem de kan sælge gennem.

Fra : Max

Dato : 02-03-11 21:45

Hej Jens

> Tak for linket, men det er ikke lige den slags "fois gras", jeg er på
> udkig efter. Jeg søger ægte, ikke-konserveret fois gras.

Har du prøvet Magasins Mad & Vin

Max

Fra : Kevin Borbye Edelvan~

Dato : 03-03-11 02:45

On 2 Mar., 21:25, "Jens Bruun" <bruun_j...@hotmail.com> wrote:

> Tak for linket, men det er ikke lige den slags "fois gras", jeg er p udkig
> efter. Jeg s ger gte, ikke-konserveret fois gras.

FoiE gras kan fås/bestilles hos vildthandleren. Prøv f.eks.
fiskehandlen i Frederiksborggade. Hvis det er nærmere med Rødovre
Centrum, må enten slagteren eller fiskemanden kunne skaffe det.

Før i tiden købte jeg det nu og da hos Specialkøbmanden, men jeg ved
ikke, om de stadig har det, efter de er flyttet til Rødovre (har ikke
været der).

Løgismose-butikken på Nordre Toldbod må næsten også have det (du bør i
det hele taget komme der engang imellem, hvis du ikke allerede gør
det). Ring og hør http://www.loegismose.dk/kontakt/

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : Jens Bruun

Dato : 03-03-11 13:15

Kevin Borbye Edelvang <edelvang@gmail.com> skrev i meddelelsen
e70ae1d1-c9d0-44ab-8f38-7cd0b95dc0f3@v16g2000vbq.googlegroups.com:

> FoiE gras kan fås/bestilles hos vildthandleren. Prøv f.eks.
> fiskehandlen i Frederiksborggade. Hvis det er nærmere med Rødovre
> Centrum, må enten slagteren eller fiskemanden kunne skaffe det.

Jeg prøver slagteren i Rødovre Centrum. Han har tidligere kunne hjælpe med
andre specialbestillinger.

> Løgismose-butikken på Nordre Toldbod må næsten også have det (du bør i
> det hele taget komme der engang imellem, hvis du ikke allerede gør
> det). Ring og hør http://www.loegismose.dk/kontakt/

Uh, endnu et sted, jeg ikke kan besøge uden at bruge en formue. Jeg har et
andet ærinde i St. Kongensgade i dag, så jeg ER på vej...

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Ukendt

Dato : 04-03-11 10:10

Kevin Borbye Edelvang wrote:
> Løgismose-butikken på Nordre Toldbod må næsten også have det (du bør i
> det hele taget komme der engang imellem, hvis du ikke allerede gør
> det). Ring og hør http://www.loegismose.dk/kontakt/

Uha-uha. Og snupper man så lige en bid brød på Toldbod Bodega, så er man for
alvor i hopla. Det kommer vist til at koste...

Fra : Kevin Borbye Edelvan~

Dato : 03-03-11 09:17

On 3 Mar., 13:15, "Jens Bruun" <bruun_j...@hotmail.com> wrote:

> Uh, endnu et sted, jeg ikke kan bes ge uden at bruge en formue. Jeg har et
> andet rinde i St. Kongensgade i dag, s jeg ER p vej...

Ja, så er der ingen undskyldning. Husk at fortælle om fangsten!

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : Jens Bruun

Dato : 03-03-11 18:56

Kevin Borbye Edelvang <edelvang@gmail.com> skrev i meddelelsen
69b6db4c-f160-46c7-8057-725ef01c8dc0@m7g2000vbq.googlegroups.com:

> Ja, så er der ingen undskyldning. Husk at fortælle om fangsten!

Det blev "kun" halvdyrt: Øllingegaard-smør, creme fraise af råmælk,
bøffelmælksmozarella, Stokes Picallili, Stokes tomatketchup, frois gras de
canard (de havde desværre ingen fra gås), balsamicosirup og
havtasketournedos. Det er simpelthen fundet for de knapt 800 spir, det
kostede

Det er uden sammenligning den dyreste detailbutik i Danmark, jeg har
frekventeret. Den er dyrere end Superbest i Hørsholm (Dalgaard), og det
siger ikke så lidt. Men nøj hvor havde de mange lækkerier. Det bliver ikke
sidste gang, jeg kommer derind forbi.

Jeg kender så udmærket Løgismose, men anede ikke, de havde et detailudsalg i
København - og så lige dér - så tak for hintet.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Vidal

Dato : 05-03-11 16:06

Den 03-03-2011 18:56, Jens Bruun skrev:

> frois gras de
> canard

Det har de i Aldi (på dåse ganske vist) til ingen penge.
200 gr for under 40,-

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Kevin Borbye Edelvan~

Dato : 03-03-11 13:03

On 3 Mar., 18:56, "Jens Bruun" <bruun_j...@hotmail.com> wrote:

> Jeg kender s udm rket L gismose, men anede ikke, de havde et detailudsalg i
> K benhavn - og s lige d r - s tak for hintet.

Selv tak. Dig spilder man ikke sine hemmeligheder på :)

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : Kevin Borbye Edelvan~

Dato : 05-03-11 12:33

On 5 Mar., 16:05, Vidal <vi...@webspeed.dk> wrote:
> Den 03-03-2011 18:56, Jens Bruun skrev:

> Det har de i Aldi (p d se ganske vist) til ingen penge.
> 200 gr for under 40,-

Ahr, det må vist være en eller anden (sikker uspiselig) paté.

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : Vidal

Dato : 05-03-11 22:27

Den 05-03-2011 20:33, Kevin Borbye Edelvang skrev:

> Ahr, det må vist være en eller anden (sikker uspiselig) paté.

Nej, deklarationen var god nok. Jeg har aldrig
fået friskslagtet fois gras, men den her var/er
spiselig nok ifølge min gane. Det er ren lever
uden andet, såvidt jeg kan vurdere

Men, må jeg sige, den er indgået som ingrediens og
ikke som selve retten. Den virker noget federe end
gåse-fois gras'en.

Men til den pris er der ikke noget forgjort i at prøve
den; hvis man ikke bryder sig om den, kan katten få
resten.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard