Foråret er startet og ingen indlæg ?
Fra : Per

Dato : 02-03-11 16:04

Hej MC !

Så har vi passeret 01.03 og normalt vælter det ind med indlæg om første tur
osv.

Men der sker slet ikke noget i gruppen - det er vist ikke normalt

Nej - jeg har ikke selv fået maskinen på gaden endnu

Mvh. Per

Fra : Carsten Eilersen

Dato : 02-03-11 16:08

Ok så.....

Som daglig vinterkører er det længe siden, at jeg var på årets første tur i
januar.
Hilste på en enkelt mc'ist her til morgen på Ring 4 nord for Kbh.

Mhv.
Carsten Eilersen

Fra : Craner

Dato : 02-03-11 16:13

"Per" skrev i meddelelsen

[...]

----------------------------

Hej Per jeg ved ikke om, du bor nede syd på i varmen, men har i Aalborg ser
der både salt og sne, så turen på kværnen må vente.

mvh
Poul

Fra : Rene´

Dato : 02-03-11 08:20

Jeg var ude at køre en tur på 40 km med lidt god fart, men selv efter
den tur var der stadigvæk kondensvand i skueglasset.
Men det var rart at få lidt luft under vingerne.

Fra : Jens P.

Dato : 02-03-11 16:27

Regner med små 190km på lørdag - skal nemlig til Horsens og hente min nye
"Darling" hjem til Aalborg.

Jens *genfødt*

Fra : Jens P.

Dato : 05-03-11 09:16

Nu vil jeg til Horsens.

Ses derude.

Jens.

Fra : Ivan Nielsen

Dato : 02-03-11 21:16

Hej

Var da lige ude og køre de første 50 km i lørdags. Det var jo pragtfuldt med
tørre veje. Men der er jo kommet en del huller i asfalten i løbet af
vinteren. Så det skal man jo lige være opmærksom på. Der var i øvrigt et par
glade bilister der blinkede og hilste.

Vi ses derude.

Ivan Nielsen
Yamaha FZ6 s2 - den er go´

Fra : Hans Joergensen

Dato : 02-03-11 22:51

Per wrote:
> [...]
> Men der sker slet ikke noget i gruppen - det er vist ikke normalt
> Nej - jeg har ikke selv fået maskinen på gaden endnu

Jeg har totalt gang i den.. Fredag skal jeg stå i kø på et
skattekontor for at købe prøvemærker til hhv. 5-6 og 14. marts, den
10. skal jeg på sidevognskursus, den 11. skal jeg stå i kø for at få
et nyt kørekort, og den 14. skal jeg til syn... :)

Alt sammen i min mission for at få lov til at føre en yderst
sundhedsskadelig gammel radioaktiv Dnepr K750.

// Hans

Fra : dots

Dato : 03-03-11 12:16

> Alt sammen i min mission for at få lov til at føre en yderst
> sundhedsskadelig gammel radioaktiv Dnepr K750.
>
> // Hans

Her vil jeg absolut trykke: "Synes godt om"

Hilsen Dorte/dots
Dnepr MT16 2WD

Fra : Hans Joergensen

Dato : 02-03-11 22:52

Per wrote:
> Så har vi passeret 01.03 og normalt vælter det ind med indlæg om første tur
> osv.

Det er forresten facebooks skyld..

// Hans

Fra : Futte&Co

Dato : 02-03-11 22:59

Den 02-03-2011 22:51, Hans Joergensen skrev:

> Det er forresten facebooks skyld..
>
> // Hans

Fru Birthe Rønn har vel os' haft en finger med i spillet

--
Jørgen, Brøndby
Victoria KR26N Aero, 1954, sælges måske

Fra : skodbjarne

Dato : 03-03-11 12:09

On 2 Mar., 22:51, Hans Joergensen <h...@enterprise-server.dk> wrote:

> Det er forresten facebooks skyld..
>
> // Hans

Tja, vi må nok erkende at denne gruppe desværre ikke længere er på sit
højeste hvad angår aktivitet - facebook eller ej:-/

http://groups.google.com/group/dk.fritid.motorcykel/about

Men det kan vi jo alle prøve at ændre lidt på

Mvh TP
K1200 GT med helårsforsikring, og derfor udsat for en del salt (og
efterfølgende vask naturligvis)

Fra : Hans Joergensen

Dato : 02-03-11 23:06

Futte&Co wrote:
> Fru Birthe Rønn har vel os' haft en finger med i spillet

Hm .. du siger at hovedparten af gruppens brugere er statsløse? :)

// Hans

Fra : Futte&Co

Dato : 02-03-11 23:16

Den 02-03-2011 23:05, Hans Joergensen skrev:

> Hm .. du siger at hovedparten af gruppens brugere er statsløse? :)
>
> // Hans

Næææe, retsløse, bare se på p reglerne på landsplan. Og tidligere var
der såmend bagskærmene man blev knaldet for selvom reglerne var lavet
om. Det ligner da lidt verserende sag.
Når der laves regler for afgifter, bliver mc området glemt, og der er
sikkert mange flere eksempler

Fra : Hans Joergensen

Dato : 03-03-11 14:57

dots wrote:
> Her vil jeg absolut trykke: "Synes godt om"

I øvrigt, nu vi er ved Dnepr.. Så overvejer jeg med tanke på alle de
træf der åbentbart er hvor folk ikke drikker sig fra sans og
samling i D.U.M, at sammen med en veninde arrangere mindst et træf
der går ud på at køre ud på en eller anden primitiv lejrplads,
drikke til man vælter, og så køre hjem igen når man har sovet den
ud...

Hvad synes du om den? ;) Hvem har nogensinde hørt om en russer der
ikke var fordrukken? ;)

// Hans

Fra : dots

Dato : 03-03-11 17:27

> [...]
> ud...
>
> Hvad synes du om den? ;) Hvem har nogensinde hørt om en russer der

Du siger bare til.

Denne weekend er jeg booket op.
www.peterweiss.dk
...afholder køreteknisk kursus i min baghave.
Men vel mødt, hvis du sku ha' lyst til at svinge din 750ér rundt som en
bjergged
Hvilket sagtens kan lade sig gøre....

dots

Fra : TWL

Dato : 03-03-11 16:06

Per wrote:
> [...]
>
> Men der sker slet ikke noget i gruppen - det er vist ikke normalt
>
> Nej - jeg har ikke selv fået maskinen på gaden endnu

Første tur ? Det var da 1. januar

Men plejer der ikke at blive holdt mandtal i forbindelse med det nye år?

Mvh Thomas

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 03-03-11 21:47

Den 03-03-2011 16:05, TWL skrev:

> Første tur ? Det var da 1. januar
>
> Men plejer der ikke at blive holdt mandtal i forbindelse med det nye år?
>
> Mvh Thomas

jooo der plejer at komme en "og det skete i de dage" (Kim eller jeg),
men der skal jo være nogen at tælle ;)

Vi mangler også frostbite til at understøtte en grundig statistik, sååå
tja i denne omgang sprang vi den så over :)

Back to topic

Jeg har sne i baghaven, så der er ikke udsigt til meget køren endnu, men
abstinenserne er der da....
--
Dun@nt
SFau1000R Hvidguld

Fra : Christian Stidsen

Dato : 04-03-11 10:03

> Jeg har sne i baghaven, så der er ikke udsigt til meget køren endnu, men
> abstinenserne er der da....

Er lige kommet hjem fra Hammerfest - deroppe kører man snescooter
Kan være det er den slags vi skal til at indføre herhjemme også :)

Nåh nej, global opvarming var der nogen der sagde

Christian

--
XB12SS
FZS600 - For sale

Fra : Armand

Dato : 05-03-11 14:15

Den 04-03-2011 10:03, Christian Stidsen skrev:

> Er lige kommet hjem fra Hammerfest - deroppe kører man snescooter
> Kan være det er den slags vi skal til at indføre herhjemme også :)
>
> Nåh nej, global opvarming var der nogen der sagde

Den væsentligste forandring herhjemme grundet den globale opvarmning vil
blive at Golfstrømmen tvinges nedad mod bunden af kold fersk afsmeltet
vand fra polarkalotten og grønlands indlandsis - Uden golfstrømmen vil
vi i Skandinavien få samme meteorologi som lande der ligger tilsvarende
nordligt. Man skal i den henseende lægge mærke til at Oslo ligger på
højde med Grønlands sydspids!

Så i første omgang er det nok ingen dårlig ide at lære at køre
snescooter samt udskifte puddelhunden med en husky

--
Armand.

Fra : Anders Majland

Dato : 07-03-11 11:27

> Så i første omgang er det nok ingen dårlig ide at lære at køre snescooter
> samt udskifte puddelhunden med en husky

Jeg har lige holdt en uges ferie - og det rykker altså lidt i gashånden når
der fiser en snescooter op/ned ad løjperne. Google var også igang med deres
første streetview opmåling af løjper i Norge også kan i jo nok gætte/google
hvor jeg var. Men sikke et træls job... Ligge og hygge rundt i bragende
solskin på en snescooter og tage den igennem på kryds og tværs på alle de
små stier og spor etc... Mødte den mere end en håndfuld gange så måske min
"stil" bliver foreviget ...

Men mere relevant for forummet her - jeg havde jo købt nogle nye
knæbeskyttere. De er købt primært til mc brug, men nu har jeg så også 6 dage
haft dem på adskillige timer om dage. Der et punkt på indersiden hvor de har
naget lidt, men der er ekstra puder med man kan klæbe på - på særlitg ømme
steder. Dem havde jeg dog efterladt hjemme. Det tog lidt tid at justere dem
ind - og i første omgang have jeg fået strammet dem for meget op så de
forhindrede normal gang - altså ved fulds udstrækning af benet. Men ellers
mærkede jeg intet til dem under brug - altså på nær når jegs kulle med
stolelift op - for der kneb det med min benlængde at få skiene op på bøjlen
da de jo fylder lidt på lårene.

Så det lover jo også godt fro bruge af dem på mc.

Men jeg har ikke testet hvor godt de beskytter og har heller ikke planer om
det.... Knæet holdt, men jeg var også påpasselig med ikke at belaste for
voldsomt og ikke for mange timer ad gangen. Så jeg lod den store knægt om at
tage skovløjperne hvor jeg blev ude på de preparede, og den lille på 4
skulle jo også have hjælp til at komme på tallerkenliften eller blive rejst
op når han faldt.

Knæbeskytterne købte jeg her
http://www.chainreactioncycles.com/Brands.aspx?BrandID=659&PartnerID=1952

/A

Fra : Jens S., Esbjerg

Dato : 03-03-11 14:12

On 2 Mar., 16:04, "Per" <mes...@hotmail.com> wrote:
> [...]
>
> Men der sker slet ikke noget i gruppen - det er vist ikke normalt
>
> Nej - jeg har ikke selv f et maskinen p gaden endnu

*******************************'''''
Hmmm har fået ny pc uden min nu savnede Outlook Express (JA, jeg kunne
nu godt lide den) - news læses gennem Google, som jeg ikke lige synes
er optimal - bla. kan jeg ikke se æøå ...

Men det var vist et sidespring

Men gruppen ja - tidligere har der været nedtælling til 1. marts -
mange måneder forud, men vejret indbyder ikke lige til
fornøjelseskørsel pt.

Måske er det hele finanskrisens skyld !

/Jens S., Esbjerg
SYM 125 - hele året, ren transport
GS 500 - som bliver rørt for lidt - og tilsyneladende og bliver
billigere og billigere hvert år hos C. Reinhardt ....

Fra : Tommy Hansen

Dato : 04-03-11 00:23

"Jens S., Esbjerg" <svenningsen.jens@gmail.com> skrev i meddelelsen
> Hmmm har fået ny pc uden min nu savnede Outlook Express (JA, jeg kunne
> nu godt lide den) - news læses gennem Google, som jeg ikke lige synes
> er optimal - bla. kan jeg ikke se æøå ...

Jeg har installeret windows live mail, da den minder meget om outlook
express

Vh
Tommy

Fra : AndersAnd

Dato : 04-03-11 17:10

Den 03-03-2011 22:12, Jens S., Esbjerg skrev:

> Hmmm har fået ny pc uden min nu savnede Outlook Express (JA, jeg kunne
> nu godt lide den) - news læses gennem Google, som jeg ikke lige synes
> er optimal - bla. kan jeg ikke se æøå ...

Jeg var i samme situation som dig og har valgt at benytte:

http://mozilladanmark.dk/produkter/thunderbird/

som meget ligner outlook express.

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 04-03-11 08:34

"J.C.Kløve" <jck@aats.dk> writes:

> [...]
>
> Vi mangler også frostbite til at understøtte en grundig statistik,
> sååå tja i denne omgang sprang vi den så over :)

Min newsreader har følgende statistik på mit newsspool (jeg har indlæg
liggende for cirka 2 år tilbage):

Total number of posts: 13940
Average bytes/post: 1884.604806
Total number of posters: 868
Average posts/poster: 16.059908

1361 Armand
477 J.C.Kløve
471 Steen Gruby
437 Anders Majland
393 Torben Scheel
307 Hekto
303 Orla Pedersen <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid>
203 Kai Harrekilde-Petersen
201 Richard
197 Hans Paulin (6310)
165 Arne Lorenzen
163 LasseNC
163 Jim Andersen
154 Ib Jakobsen
148 Jens Jacob Bager Jensen
146 Grunnet
142 Knud Dam
129 Dennis Hellan Pedersen
121 Thomas Jensen
118 S.B.
115 KentBM
114 Per
112 Simon
107 Søren Larsen
106 Jesper Pedersen
102 Per V. Misser
99 Jacob Bunk Nielsen
92 Henrik Palshøj
92 a
92 MKS - 74
87 Martin Sørensen
85 Dan \"748\" Dethlefsen
78 Ivar
76 Anders Houmark
75 Casper
74 CL
73 Western
72 Matthias H. Matthiessen
72 Dak
69 TWL
68 Bo Nielsen
66 daniel
63 A
62 oz3bto
62 Jesper Hedegaard
62 Flemming Disc
59 "Leif" <Den.f@@r.du.ikke.her.dk>
58 Henrik
56 Kenneth
55 Brian Sørup

Total number of subjects: 1549
Average posts/subject: 8.999354

159 og det skete i de dage
78 Hvorfor er gamle BMW´ere så dyre brugt ?
67 (OT) SNIKSNAK og det skete i de dage
66 Elektrifisering af hydraulisk kobling
66 Det er os erfarne midaldrende der er nogle "tosker"
63 Oliefiltre fra Biltema.
60 12v udtag
56 Hvis man ikke kan nøjes med 2 hjul
56 6 cylindret motorcykel
56 Bedste bagsædeplads i verden?
51 Bremsespor på 200 m.
50 Gode råd til hængende bremser efter renovering...
48 Ny VFR.
46 afviserblink i rundkørsel
46 Dødkedelig efterårs søndags oplæg
45 ER5 motor i GPZ500S
45 Den mest "professionelle" metode til at tage strøm fra en ledning
44 Kan man ramme mellem to gear på en mc?
43 sommetider slipper man billigt..Hmm
43 hvorfor jeg ikke kan lide motorcyklister
42 DÃ¥rligt nyt - igen igen
41 Hvad kan vi lære af HVU's kvalitative rapport om MC ulykker?
40 Vacum i indsugningen
40 Hjælp søges til regnestykke
40 Ondt i røven!
40 Politiets bødeudskrivning i nødspor
39 Bolt på hjulaksel - hvilken vej for at være sikrest ?
39 Hjælp. Ingen tænding på ombygget Blackbird.
39 Brugerbetaling på forum?
38 Kædekit DID 525ZVM2 118/16/42
38 service-uvenlighed!?
37 Hvor mange af jer kører i det her vejr ?
37 Teknik-idiot eller skod-ure.
36 Hjelm, hvilken ?
35 Jeg lider af PMS...
35 Brug af kobling eller ej
35 Dæk til en "klassiker"?
35 Yamaha / Honda politimotorcykel
35 Oplader
35 "Motorcyklist fik nedsat erstatning", tyskland
35 Billig motorcykel med fine køreegenskaber.
35 Jubilæumsfilosoferen
34 Karburator synkronisering anno 2010
34 Godt med ledig spalteplads herinde
34 Ensretter.
34 Manglende gnist på 2-og 4
34 Klemrække/kronmuffe OK til ekstra strøm?
33 Han kørte for langsomt...
33 Fejlsøge ændret "motorgang"
33 Pas på hvad du siger....

--