Etiketprinter til forening
Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 01-03-11 04:08

Kan nogen her hjælpe?

Jeg har brug for en printer, som kan udskrive een etiket ad gangen, i
princippet tilsvarende som en alm. printer udskriver en side ad gangen.

Den bør være nem at slutte til en bærbar og transportere.

Printeren skal over et længere tidsrum udskrive ca. 5.000
labels/etiketter, men behøver ikke at være hurtig.

Til gengæld er det ønskeligt, at resultatet ikke ødelægges af
lyspåvirkning eller fugt. (lamineret?)

vh

Bjarne

Fra : Max

Dato : 01-03-11 07:41

Hej Bjarne

> Kan nogen her hjælpe?

Svaret på dine bønner hedder Brother PT-2430PC

--
Mvh Max

Fra : cykelsmeden

Dato : 01-03-11 10:17

Den 01-03-2011 07:41, Max skrev:
> Svaret på dine bønner hedder Brother PT-2430PC

er SH nok, vil Dymo labelwriter også dække behovet, og de er billige!

ellers er http://www.delfi.com eksperter på labelprintere

//finn

Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 01-03-11 14:33

Den 01-03-2011 07:41, Max skrev:
> Hej Bjarne

> Svaret på dine bønner hedder Brother PT-2430PC

Tak for anbefalingen.
Den ser interessant ud. Jeg håber ikke, den bliver ked af at blive brugt
sammen med Windows 7.

Må jeg lige stille et spørgsmål mere? Kan den fungere lige som en
almindelig printer, dvs. at du udskriver til den og den udskriver en
label lige som man normalt ville udskrive en side?

Og hvordan fungerer det der med laminering?
(Ups, det var to spørgsmål)

vh

Bjarne

Fra : Max

Dato : 01-03-11 17:32

Hej Bjarne

> Den ser interessant ud. Jeg håber ikke, den bliver ked af at blive
> brugt sammen med Windows 7.

Det gør den ikke, den jeg kender bliver brugt med Win7.

Den har jo indbygget sit eget printersoftware der kan køres
på den PC den tilsluttes, den kan også bruge software fra
Brother der installeres på den computer man vil bruge til den.
Den kan skrive stregkoder, serienumre og meget andet.
Lamineringen er god, etiketterne holder rigtig godt.

Om den kan bruges som bare printer fra windows, ja
det checker jeg lige i morgen tidlig, jeg husker det
nemlig ikke..

Max

Fra : Max

Dato : 02-03-11 10:31

Hej Bjarne

> Om den kan bruges som bare printer fra windows, ja
> det checker jeg lige i morgen tidlig, jeg husker det
> nemlig ikke..

Den kan fint bruges som printer fra et windowsprogram.

--
Mvh Max

Fra : Heine Svendsen

Dato : 01-03-11 11:50

Den 01-03-11 04:08, Bjarne S Nielsen skrev:
> [...]
>
> Til gengæld er det ønskeligt, at resultatet ikke ødelægges
> af lyspåvirkning eller fugt. (lamineret?)

Jeg går ud fra at den skal kunne printe én label ad gangen,
fordi du ikke har noget software, som kan brevflette?
Jeg printer flere tusinde labels ud ad gangen med noget
speciel software, som ikke kan fås længere, men kan man ikke
oprette et A4 ark i Word med fx. 24 labels, som har
placeholdere for adresserne?
Det er måske nok et spørgsmål til et andet forum.

Jeg ser det som en stor, stor fordel, at jeg ikke skal have
en specialprinter, der skal printe én label ad gangen fra en
rulle. Dels er det meget langsomt, dels er det nok også en
del dyrere.

--
Venligst - Heine B. Svendsen
Indigo 2, Vermundsgade 12, DK-8260 Viby, tel. 87341030

Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 01-03-11 14:29

Den 01-03-2011 11:49, Heine Svendsen skrev:

> [...]
> specialprinter, der skal printe én label ad gangen fra en rulle. Dels er
> det meget langsomt, dels er det nok også en del dyrere.

Forklaringen på, hvorfor dette ikke er egnet her, er:
Vi skriver ikke adresser ud, men mærkesedler til genstande eller
manualer, der registreres i en database på internettet.

Teksten til en etiket (ad gangen) hentes med en simpel applikation til
formålet, der udskriver den til standardprinter (som skal være
labelprinteren)

Optimalt burde etiketten også indeholde stregkode og/eller RFID, men det
har vi nok opgivet i første omgang.

vh

Bjarne

Fra : cykelsmeden

Dato : 01-03-11 15:11

Den 01-03-2011 14:28, Bjarne S Nielsen skrev:
> [...]
> labelprinteren)
>
> Optimalt burde etiketten også indeholde stregkode og/eller RFID, men det
det er sådan jeg har brugt Dymowriteren i flere år.
har dog ikke set labels med RFID
- det klarer de til gengæld hos Delfi!
//finn

Fra : Thoeger

Dato : 01-03-11 20:57

"Bjarne S Nielsen" <bruger@eksempel.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> labelprinteren)
>
> Optimalt burde etiketten også indeholde stregkode og/eller RFID, men det

Hej Bjarne.

Det kan godt være at jeg har misforstået dit behov, men jeg har selv ofte
behov for at printe individuelle etiketter. Til det behov bruger jeg APLIs
software. Jeg har ca. 20 forskellige udformninger i samme etiketformat. Jeg
kan så vælge hvilken etiket, eller hvilke etiketter jeg aktuelt vil have
udskrevet, og i hvilke antal. Etiketterne er på en almindelig A4 side, men
det smarte er at når jeg skal printe en etiket, kan jeg angive hvilke
etiketter der allerede er brugt. d.v.s. har jeg allerede printet 10
etiketter, starter udskriften ved etiket nr. 11. På den måde kan jeg bruge
en alm. laserprinter til opgaven.

I APLIs software kan man desuden skrive og udprinte stregkode. Så vidt jeg
lige husker, kan man også importere data fra en database i etiketprogrammet.
Jeg mener ihvertfald at det var det program jeg brugte for et års tid siden
til at udskrive ca. 600 individuelle etiketter i én omgang.

Programmet er gratis, så der kan vel ikke være noget forgjort i at hente det
på nettet og afprøve det.

Med hensyn til lamineringen, kan man købe A4 sider med perforering til
visitkortbrug. De kan så udprintes via labelprogrammet, og efterfølgende
lamineres manuelt. Det er måske ikke en lynhurtig metode, men økonomisk
overkommeligt.
Thoeger

Fra : Leif Neland

Dato : 01-03-11 22:59

Den 01-03-2011 20:57, Thoeger skrev:

> [...]
> etiketter der allerede er brugt. d.v.s. har jeg allerede printet 10
> etiketter, starter udskriften ved etiket nr. 11. På den måde kan jeg bruge

Jeg har læst at det er en dårlig ide at skrive på halvfyldte labelark;
dels er det tomme bæreark ikke så godt for printerens trykruller, dels
er der større chancer for en label falder af, når arket har været
igennem printeren mange gange, og en label snoet omkring en rulle i
printeren kan være noget bøvlet at få ud, og direkte ødelæggende, hvis
den sætter sig på de ædlere dele i printeren.

Men det er jo et valg...

Leif

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 02-03-11 00:51

Leif Neland tastede følgende:

> [...]
> bøvlet at få ud, og direkte ødelæggende, hvis den sætter sig på de ædlere

Præcis, det tog livet af min samsung printer, dvs. den skulle splittes
ad og det kunne ikke betale sig

Printede dengang kun på Avery A4 ark, for det gig jo strygende... lige
ind til det gik galt :o/

Siden har jeg brugt Dymo Labelwriter Turbo, den er perfekt til mit
forbrug = ca. 500-1000 etiketter om måneden, eneste minus er at den
ikke kan printe billeder til ID labels... har desværre ikke kunne finde
en af den slags som kan dette.

> Men det er jo et valg...

Kan blive et dyrt et af slagsen

--
Venligst / regards
Brian Vestergaard (2620)

Fra : Ukendt

Dato : 02-03-11 10:13

Den 01-03-2011 04:08, Bjarne S Nielsen skrev:
> [...]
> labels/etiketter, men behøver ikke at være hurtig.
>
> Til gengæld er det ønskeligt, at resultatet ikke ødelægges af

Jeg ville købe en dymo labelwriter eller en brother p-touch.
De kommer i mange prisklasser, afhængigt af formål.

/Jacob