Filtilladelser
Fra : Kurt Hansen

Dato : 27-02-11 16:15

Når jeg afvikler min webshop på localhost, får jeg at vide, at:

Warning: I am able to write to the configuration file:
C:/xampp/htdocs/gbshop/shop/includes/configure.php. This is a
potential security risk - please set the right user permissions on
this file.

Jeg bruger FileZilla til FTP. Når jeg højreklikker på online-filen,
kan jeg ændre filtilladelser. Den mulighed findes ikke, hvis jeg
højreklikker i det andet vindue med offline-kopien.

Hvad gør jeg så?
--
Venlig hilsen Kurt Hansen

Ægte mod er at kalde en spade for en spade,
også når man taler med spaden selv ...

Fra : Krabsen

Dato : 27-02-11 16:47

Den 27-02-2011 16:15, Kurt Hansen skrev:
> [...]
> kan jeg ændre filtilladelser. Den mulighed findes ikke, hvis jeg
> højreklikker i det andet vindue med offline-kopien.

Hvis den lokale er på en wamp server, har du formentlig to valg:

1. Sæt skrivebeskyttelse på configure.php via Windows's stifinder

2. Ignorer advarslen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 27-02-11 17:12

Krabsen skrev:

> 2. Ignorer advarslen

Jeg stemmet på 2'eren. Det er fuldstændig lige meget
sikkerhedsmæssigt, hvis du arbejder lokalt, og der ikke er
andre, der har adgang til filerne.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Undgå virus og andet snavs på computeren: