Driver til Nvidia GT 6200 Win 7
Fra : JL med ...

Dato : 27-02-11 16:14

Hej jeg har ikke mindre end to "lidt ældre" maskiner, som er udstyret med
et Nvidia GT 6200 Grafik-kort.
Men desværre så kan jeg ikke få den rigtige driver installeret.
Jeg har prøvet med Microsoft driver til GT 6200, men den vil ikke køre
melder fejl 28.
Jeg har prøvet med Nvidia driver ver 260.99 men den vil heller ikke.

Er der nogle som har et løsningsforslag ?

Hilsen JL

Fra : Per Nielsen

Dato : 27-02-11 16:28

JL med ... skrev den 27-02-2011:
> [...]
> fejl 28.
> Jeg har prøvet med Nvidia driver ver 260.99 men den vil heller ikke.

Har du prøvet med den rigtige driver fra

http://tinyurl.com/2zqkkb

Fra : JL med ...

Dato : 27-02-11 16:46

Ja, det er lige præcis der jeg har hentet driveren.
Så det er den samme driver som vi snakker om :

Fra : Per Nielsen

Dato : 27-02-11 17:37

JL med ... tastede følgende:
> Ja, det er lige præcis der jeg har hentet driveren.
> Så det er den samme driver som vi snakker om :

Og du vælger selvfølgelig til den rigtige Windows?

Fra : JL med ...

Dato : 27-02-11 19:06

"Per Nielsen" skrev i meddelelsen

JL med ... tastede følgende:
> Ja, det er lige præcis der jeg har hentet driveren.
> Så det er den samme driver som vi snakker om :

Og du vælger selvfølgelig til den rigtige Windows?

Ja, desværre havde det bare været så let...

Fra : Per Nielsen

Dato : 27-02-11 19:16

JL med ... forklarede:
> Ja, desværre havde det bare været så let...

Og det er heller ikke et 32bit/64bit problem? Måske har du held med en
driver her:

http://guru3d.com/

Har du prøvet helt at afinstallere driveren først?

Fra : JL med ...

Dato : 02-03-11 19:07

"Per Nielsen" skrev i meddelelsen

JL med ... forklarede:
> [...]

driver her:

http://guru3d.com/

Har du prøvet helt at afinstallere driveren først?

Ja, det har jeg også prøvet. og med flere forskellige drivere (versioner)
Det er mærkeligt for jeg har to Pc' med sammen type grafik-kort i Nvidia
6200, og på ingen af maskinerne virker det.
Win 7 vælger en Microsoft driver, og den stopper med en fejl 43.
Vælger jeg så en driver fra Nvidia, så sker det samme.

JL
..

Fra : Hauge

Dato : 02-03-11 19:12

Den 02-03-2011 19:06, JL med ... skrev:
> Det er mærkeligt for jeg har to Pc' med sammen type grafik-kort i Nvidia
> 6200, og på ingen af maskinerne virker det.

Kan det være fordi det er et kort der har været i en fabrikssamlet
maskine, som f.eks. Dell, HP eller lign.?

Mange af dem ændrer i VEN/PID så man ikke kan bruge producentens
originale drivere fra Nvidia.

Man kan snyde sig til at få den originale drivere til at virke, men det
kræver man er lidt inde i det ;)

Men "kort" sagt, er det et grafikkort fra en købemaskine?

Mvh Hauge

Fra : Hauge

Dato : 02-03-11 19:18

Den 02-03-2011 19:12, Hauge skrev:
> Mange af dem ændrer i VEN/PID så man ikke kan bruge producentens
> originale drivere fra Nvidia.

Et eksempel for mit grafikkort i min slaptop:

PCI\VEN_10DE&DEV_0425

Der er et GeForce 8600M

Kik i enhedshåndtering under grafikkortet der ikke kan startes, og
detaljer og "Hardware ID"

Så finder du en linje ala den jeg har skrevet herover, så bruger du
Google til en søgning, hvor du søger på (bruger selvfølgelig mine info her):

VEN_10DE DEV_0425

Så finder du ud af hvilket grafikkort du faktisk har, altså om det er
fusket med.

Andre har sikkert bedre metoder til denne søgning, men sådan plejer jeg
at gøre.

Mvh Hauge

Fra : JL med unger

Dato : 03-03-11 06:08

"Hauge" skrev i meddelelsen news:8t7fjqF61jU1@mid.individual.net...

> [...]

kræver man er lidt inde i det ;)

Men "kort" sagt, er det et grafikkort fra en købemaskine?,

jo, det er et kort der kommer ud af en HP maskine. Men HP har kun drivere
til XP.

Jeg har fundet udaf at det er et XFX Pine kort, og har fundet en driver ved
dem. Har ikke testet den endnu.
jl

Fra : JL med ...

Dato : 05-03-11 12:35

"JL med unger" skrev i meddelelsen

> [...]

til XP.

Jeg har fundet udaf at det er et XFX Pine kort, og har fundet en driver ved
Nu har jeg testet den driver, og den virker hellere ikke.

Når jeg indstallere driveren, så dker alt som det skal. Men når maskinen
genstarter, så skifter den selv over til Microsoft-driveren, eller så få jeg
bare en fejlmeddelese.
Jeg har også prøvet at søge på PID -nr og det hjælperhellere ikke

Men det ender nok med at jeg bare må leve med det...
For jeg har jo skærmbilled på, men har ikke adgang til de avancerede
funktioner...
JL

Fra : Hauge

Dato : 05-03-11 13:09

Den 05-03-2011 12:35, JL med ... skrev:
> Jeg har også prøvet at søge på PID -nr og det hjælperhellere ikke

Den linje jeg refererede til, altså den med VEN og DEV (ikke PID, en
skrivefejl), har du fundet den, vil da gerne prøve om jeg kan hjælpe?

Eventuelt prøve at tilrette den INF-fil, der bestemmer hvilken driver
dit kort vil benytte.

Mvh Hauge