Er gul vest nok til at blive set
Fra : CL

Dato : 24-02-11 22:23

Jeg tror det ikke.
http://ekstrabladet.dk/112/article1509233.ece
Carsten Larsen

Fra : Armand

Dato : 25-02-11 02:11

Den 24-02-2011 22:23, CL skrev:
> Jeg tror det ikke.
> http://ekstrabladet.dk/112/article1509233.ece

Til en af FJ-klubbens køreture havde én taget en kammerat på BMW med.
Både p.g.a. motorcyklens herkomst, og chaufførens iklædning af en
skriggul vest blev han sat bagest i kolonnen.
I et lyskryds over så en modkørende/venstresvingende bilist netop ham og
kørte ind bag den sidste FJ =

Sheriffen I Fredericia fik påkørt en politibil der holdt med båt blink i
nødsporet på Ny Lillebæltsbro.

Jeg ved ikke hvad der sker, men nogen er altså umådeligt uopmærksomme i
trafikken - Og der er kun én til at passe på ens egen person :-|

--
Armand.

Fra : CL

Dato : 26-02-11 08:45

Den 25-02-2011 02:10, Armand skrev:

> Jeg ved ikke hvad der sker, men nogen er altså umådeligt uopmærksomme i
> trafikken - Og der er kun én til at passe på ens egen person :-|

Yep og det er ikke blevet bedre med tiden

Carsten Larsen

Fra : TWL

Dato : 25-02-11 06:15
Fra : Anders Majland

Dato : 25-02-11 10:26

> Ikke i dette tilfælde
> http://www.bt.dk/krimi/motorcykel-betjent-paakoert-under-udrykning

Dårligt eksempel. Antager at bilisten kørte frem for grønt - og desunde
havde betjenten sikkert ikke en gul vest på men kun det std dragt og en hvid
mc med blå blink.... Når det drejer sig om udrykningskørsel kan de være lidt
svære at forudsige hvor de kommer fra. Der er det faktisk nemmere at
retningsbestemme udrykningshornet på mc, end når man sidder i en bil

/A

Fra : TWL

Dato : 27-02-11 08:44

Anders Majland wrote:

> [...]
> være lidt svære at forudsige hvor de kommer fra. Der er det faktisk
> nemmere at retningsbestemme udrykningshornet på mc, end når man sidder i

Ja, men humlen i det hale var at mc'en blev påkørt da den holdt i
krydset for at stoppe trafikken

Mvh Thomas

Fra : Craner

Dato : 25-02-11 09:51

"CL" skrev i meddelelsen news:4d66cc46$0$23765$14726298@news.sunsite.dk...

Jeg tror det ikke.
http://ekstrabladet.dk/112/article1509233.ece
Carsten Larsen

Ud fra artiklerne her, er det ikke nok, men i de fleste tilfælde, er de
bedre med en gul vest, end slet ingen vest.

vh
Poul

Fra : John

Dato : 25-02-11 11:16

Den 24-02-2011, skrev CL:
> Jeg tror det ikke.
> http://ekstrabladet.dk/112/article1509233.ece

Jeg har bemærket at når jeg kommer på min hvide
Kawa og har min gule vest på så sænker bilisterne
automatisk farten.
Har dog sort styrthjelm.

Samme sker ikke når jeg kører på Apriliaen, så gul
vest virker :')

--

Mvh.John
www.wordpresstema.dk

Fra : CL

Dato : 26-02-11 08:46

Fra : dots

Dato : 25-02-11 16:18

"CL" <FFF@FFF.FF> skrev i en meddelelse
> Jeg tror det ikke.
> http://ekstrabladet.dk/112/article1509233.ece
> Carsten Larsen

**
Jeg kører ikke med gul vest.
Men jeg har bemærket at bilfolket udviser meget mere hensyn, når jeg kører
med min lange fletning uden på overtøjet.
Først kører de helt tæt på og kigger, siden trækker de pænt bagud og holder
deres afstand.

Om det så har noget generelt med kvinder og køretøjer at gøre, det skal jeg
ikke kunne sige - men det virker ihvertfald
Konklusion må derfor være: 70 cm langt hår på hovedet er mere virksom end en
gul vest...

dots
Dnepr MT16
Honda XR250R
KTM 250EXC-F

Fra : Ulvir

Dato : 26-02-11 00:54

"dots" <dots@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Konklusion må derfor være: 70 cm langt hår på hovedet er mere virksom end
> en gul vest...

Det er fordi de tror du er en rocker der vil skyde dem for et godt ord..

Fra : CL

Dato : 26-02-11 08:56

Den 25-02-2011 16:18, dots skrev:
> [...]
> ikke kunne sige - men det virker ihvertfald
> Konklusion må derfor være: 70 cm langt hår på hovedet er mere virksom end en

Din teori med kvinder lyder sandsynlig

Carsten Larsen