Hvad var det nu den hed?
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 23-02-11 21:17

Hvad var det for en film for nogle år siden, hvori et frontalt og fatalt
bilsammenstød er filmet så ekstremt troværdigt, at man faktisk ser et
menneske blive slynget mange meter ud gennem forruden?

--
Jørgen Grandt / www.hamigen.dk

Fra : Mr. D

Dato : 23-02-11 23:02

"Jørgen Grandt" skrev i meddelelsen

> Hvad var det for en film for nogle år siden, hvori et frontalt og fatalt
> bilsammenstød er filmet så ekstremt troværdigt, at man faktisk ser et
> menneske blive slynget mange meter ud gennem forruden?

Death proof?

Simon

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 24-02-11 00:13

Mr. D skrev:

> Death proof?

Jah, måske. Men jeg husker nu scenen som mere 'seriøst' chokerende og
ikke så udpenslet. Mere realistisk. I en film hvor vold og vanvid ikke
var det primære tema.

--
Jørgen Grandt / www.hamigen.dk

Fra : Peter Olsen

Dato : 24-02-11 02:31

Jørgen Grandt <UnstableOn@Cable.dk> wrote in

> Jah, måske. Men jeg husker nu scenen som mere 'seriøst' chokerende og
> ikke så udpenslet. Mere realistisk. I en film hvor vold og vanvid ikke
> var det primære tema.

Tja, så er det nok ikke The Happening du tænker på.
I den film er der en scene med en Jeep der kører ind i et træ og personen
flyver ud igennem frontruden.

--
Peter Olsen

Fra : Mr. D

Dato : 24-02-11 06:59

"Peter Olsen" skrev i meddelelsen

Jørgen Grandt <UnstableOn@Cable.dk> wrote in

> Mr. D skrev:

Ja, jeg ved ikke ... det kan jo måske være mange film. Et mere seriøst bud
kunne være No Country for old men. Biluheldet her kom bag på mig, og var
realistisk på en anden måde end jeg havde set tidligere.
Simon

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 24-02-11 13:24

Mr. D skrev:

> [...]
> seriøst bud kunne være No Country for old men. Biluheldet her
> kom bag på mig, og var realistisk på en anden måde end jeg

Nej, det var ikke den film. I den bliver skiderrikken ikke
slynget ud, da en anden bil kører ind i ham. Han overlever -
tilsyneladende.

Det klip jeg kan se for mig er filmet vinkelret på den kørende
bil, som kommer ind i billedet fra højre, måske fra venstre, og
rammer frontalt sammen med (vistnok) en anden bil eller noget
etellerandet. Føreren eller passageren ved siden af ryger mange
meter ud gennem forruden.

--
Jørgen Grandt / www.hamigen.dk

Fra : Hans Joergensen

Dato : 24-02-11 08:26

Jørgen Grandt wrote:
> Hvad var det for en film for nogle år siden, hvori et frontalt og fatalt
> bilsammenstød er filmet så ekstremt troværdigt, at man faktisk ser et
> menneske blive slynget mange meter ud gennem forruden?

Crash, 1996?

http://www.youtube.com/watch?v=vZTYkmAcsvk&feature=player_embedded

Det er sikkert ikke den, men den er fuldkommen vanvittig, så den kan
man godt se :)

// Hans

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 24-02-11 13:40

Hans Joergensen skrev:

> Crash, 1996?
>
> http://www.youtube.com/watch?v=vZTYkmAcsvk&feature=player_embedded
>
> Det er sikkert ikke den, men den er fuldkommen vanvittig, så
> den kan man godt se :)

Jeg /tror/ ikke, det er den, men vil tjekke det. En vanvittig
film, ja, men alligevel ret fascinerende på en grum facon, synes
jeg.

--
Jørgen Grandt / www.hamigen.dk

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 24-02-11 15:01

Jørgen Grandt skrev:

> Jeg /tror/ ikke, det er den, men vil tjekke det. En vanvittig
> film, ja, men alligevel ret fascinerende på en grum facon,
> synes jeg.

Nope. Ikke den - og heller ikke den anden "Crash"

--
Jørgen Grandt / www.hamigen.dk

Fra : Peter Olsen

Dato : 24-02-11 20:17

> Nope. Ikke den - og heller ikke den anden "Crash"

Fandt noget der sikkert kan hjælpe.
Prøvede keyword søgning hos IMDB på følgende:
Thrown Through A Windshield

Det gav følgende 29 titler:
http://www.imdb.com/keyword/thrown-through-a-windshield/

Så det er jo ikke så mange du skal kigge igennem.

--
Peter Olsen

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 25-02-11 00:36

Peter Olsen skrev:

> Fandt noget der sikkert kan hjælpe.
> Prøvede keyword søgning hos IMDB på følgende:
> Thrown Through A Windshield
>
> Det gav følgende 29 titler:
> http://www.imdb.com/keyword/thrown-through-a-windshield/

Fint nok, men ... Mystikken breder sig. Måske har jeg set filmen
i fjerneren (TV2 Film) og har ikke båndet den.

--
Jørgen Grandt / www.hamigen.dk

Fra : Peter Olsen

Dato : 25-02-11 03:20

> Fint nok, men ... Mystikken breder sig. Måske har jeg set filmen
> i fjerneren (TV2 Film) og har ikke båndet den.

Hvis det er hos dem du har set den, så er det nok en film af ældre dato.
Den eneste jeg ved med sikkerhed der er på listen foroven der har været
vist på TV2 Film i nyere tid er The Faculty.

En film om nogle elever på en highschool der synnes at deres lærere er
begyndt at opføre sig mærkeligt og eleverne finder så ud af at de er
besat af aliens.

--
Peter Olsen

Fra : Peter Heide

Dato : 24-02-11 21:09

Hvad med David Lynchs http://www.imdb.com/title/tt0100935/ Wild at Hearts :
der er en scene hvor en dame ryger ud igennem forruden. Hun tror hun har
klaret den indtil hun tager sig til hovedbunden og finder ud af det står
rigtigt skidt til. Den er hamrende
realistisk, så meget så jeg kan huske der var een blandt publikum der
begyndte at hulke i biografen.

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 25-02-11 00:39

Peter Heide skrev:

> Hvad med David Lynchs http://www.imdb.com/title/tt0100935/
> Wild at Hearts : der er en scene hvor en dame ryger ud igennem
> forruden.

Jeg er sikker på, jeg tænker på en film fra dette århundrede.
Måske højst 4-6 år gammel.

--
Jørgen Grandt / www.hamigen.dk

Fra : Don Johnsen

Dato : 02-03-11 05:32

"Jørgen Grandt" <UnstableOn@Cable.dk> skrev i meddelelsen
> Hvad var det for en film for nogle år siden, hvori et frontalt og fatalt
> bilsammenstød er filmet så ekstremt troværdigt, at man faktisk ser et
> menneske blive slynget mange meter ud gennem forruden?

Det her er lidt et skud, men kunne det være en musikvideo. Mener der er en
coldplay video der har noget med et biluheld at gøre, kan bare ikke lige
helt husker hvilken sang det er, men sangen er fra samme album som In my
place nummeret.

BK

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 02-03-11 13:56

Don Johnsen skrev:

> [...]
> at gøre, kan bare ikke lige helt husker hvilken sang det er,
> men sangen er fra samme album som In my place nummeret.

Nej, det er det ikke. Og det er heller ikke "Mulholland Drive",
som jeg genså i går.

--
Jørgen Grandt / www.hamigen.dk

Fra : Vidal

Dato : 02-04-11 09:46

Den 02-03-2011 05:32, Don Johnsen skrev:

> [...]
> husker hvilken sang det er, men sangen er fra samme album som In my place nummeret.

Ja, Coldplay - The Scientist

http://www.youtube.com/watch?v=EqWLpTKBFcU

--
Venlig hilsen,

Vidal

Fra : Don Johnsen

Dato : 06-04-11 15:57

"Vidal" <vidal@invalid.dk> skrev i meddelelsen

> Ja, Coldplay - The Scientist
>
> http://www.youtube.com/watch?v=EqWLpTKBFcU

Ja præcis

Fra : Vidal

Dato : 07-04-11 09:22

Den 06-04-2011 16:56, Don Johnsen skrev:
> "Vidal" <vidal@invalid.dk> skrev i meddelelsen

> Ja præcis

Gad vide om det også er Jørgen Grandts mening?

--
Venlig hilsen,

Vidal

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 07-04-11 12:18

Vidal skrev:

> Gad vide om det også er Jørgen Grandts mening?

Det er det ikke! Her er der jo ikke tale om enten to biler som
støder frontalt sammen, eller om en bil som støder ind i 'et
eller andet' som jeg ikke husker hvad er. Beklager.

--
Jørgen Grandt / www.hamigen.dk