Genindlæs sikkerhedskopi på Ipad
Fra : -= bgn =-

Dato : 23-02-11 17:15

Jeg har tidligere lavet en sikkerhedskopi af min Ipad i Itunes.
I dag skulle jeg så indlæse min sikkerhedskopi ind på min Ipad igen, men nu
kommer den og spørger efter en kode jeg skal indtaste, før den vil starte
indlæsningen.
Da jeg tidligere valgte at oprette en sikkerhedskopi af min Ipad, blev jeg
ikke spurgt om jeg ville oprette en kode på den sikkerhedskopi, så nu står
jeg med en sikkerhedskopi jeg ikke kan indlæse.
Hvordan løser jeg dette problem?

Bo

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 24-02-11 00:00

"-= bgn =-" <bo@bgn.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> ikke spurgt om jeg ville oprette en kode på den sikkerhedskopi, så nu står
> jeg med en sikkerhedskopi jeg ikke kan indlæse.

Mon ikke det er dit password til din iTunes konto, der spørges til!

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : -= bgn =-

Dato : 24-02-11 16:28

"Frodo Nifinger" <jni@GIRAFfiber.dk> skrev i meddelelsen

> "-= bgn =-" <bo@bgn.dk> skrev i meddelelsen
>>
> Mon ikke det er dit password til din iTunes konto, der spørges til!

> [...]
Det var min første tanke, men desværre nej. Det er heller ikke pinkoden til
simkortet eller den fire-cifrede kode man bruger til at låse Ipad´n med.

Bo

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 25-02-11 00:44

> [...]
> Det var min første tanke, men desværre nej. Det er heller ikke pinkoden
> til simkortet eller den fire-cifrede kode man bruger til at låse Ipad´n

Hmmm, iPad er i princippet en forvokset iPhone med samme iOS.
Jeg har til gode at blev spurgt om en kode ved gendannelse af iPhonen
Har du prøvet at ignorere kravet om kode?

Jeg går ud fra, at du under fanen "Enheder" har valgt "Bgn's iPad" og under
fanen "Resume" har valgt "Gendan" under afrsnittet "Version"
Der burde ikke være nogen Passwordbeskyttelse, med mindre du selv har lavet
nogen.
Jeg har dog til gode at skulle gendanne min iPhone 4, men har prøvet et par
gange med iPhone 3.
4'eren har kun fulgt de løbende opdateringer af iOS.

Prøv evt. under hjælp at hente iPad brugerhåndbogen.
Du har ikke fået fjernet godkendelsen af computeren (Under fanebladet
Butik)?

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : -= bgn =-

Dato : 26-02-11 11:52

> [...]
>
> Prøv evt. under hjælp at hente iPad brugerhåndbogen.
> Du har ikke fået fjernet godkendelsen af computeren (Under fanebladet

Jeg har valgt rigtig Ipad og jeg har valgt "Gendan fra sikkerhedskopi".
Jeg har lige fået en bekendt til at lave en sikkerhedskopi på hans og så
gendanne den fra sikkerhedskopi. Den spurgte ikke om kode da han oprettede
den og heller ikke da han ville gendanne den.
Hvorfor så min gør det, er godt nok en gåde.
Jeg må nok prøve at hente Ipad brugerhåndbogen som du siger. Det er jo først
når al ting går galt, at man må ty til manualen. ,o)))

Bo

Fra : Chano Andersen

Dato : 26-02-11 11:55

Den 26-02-2011 11:52, -= bgn =- skrev:
> gendanne den fra sikkerhedskopi. Den spurgte ikke om kode da han
> oprettede den og heller ikke da han ville gendanne den.
> Hvorfor så min gør det, er godt nok en gåde.

Der er et punkt under min iPod i iTunes, der hedder "Krypter
sikkerhedskopi" hvis man sætter hak ved det, skal man angive en kode, og
samme kode skal bruges til at indlæse kopien.

Du skal altså ikke vælge koden ved oprettelse af sikkerhedskopien, men
når du beder om at få den krypteret.

Den eneste måde at få den sikkerhedskopi indlæst, er ved at lægge
hovedet i blød og tænke lidt over hvilken kode du mon kunne have valgt.

- Chano Andersen