Inventor/acad2011 og Vault
Fra : Ib Jakobsen

Dato : 21-02-11 19:52

Her er en lille nød som panelet måske kan hjælpe med. Vi kører fire
maskiner med med to netværkslicenser. Det virker også fint. På maskinen
med licensfilen ligger også Vault server. Vi er to der kobler direkte op
til denne server. De to andre tilgår den via et andet netværk/server.
Det virker ok. Denne server kommer nogen gange tidsmæssigt noget ved
siden af.

Nu til problemet: Vi har alle fire flere gange været udsat for at
integrationen fra Inventor/Autocad mangler. Ikoner og alt et væk. Vi han
sagtens checke ud fra Vault. Men efter redigering kan vi ikke checke ind
igen. Så ind med skiven og vælg "Repair". Det er bare ikke holdbart. Er
der nogen der har en årsag og eventuelt en løsning?.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 05-03-11 12:05

Den 21-02-2011 19:51, Ib Jakobsen skrev:

> [...]
> igen. Så ind med skiven og vælg "Repair". Det er bare ikke holdbart. Er
> der nogen der har en årsag og eventuelt en løsning?.

Den er der ikke nogen der tør byde ind på?.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : Leif

Dato : 06-03-11 09:51

"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Den er der ikke nogen der tør byde ind på?.
>

> --
> MVH
> Ib Jakobsen

Hvad siger jeres forhandler til det?
Find evt. autodesk på nyhedsgrupperne og spørg der.

Link:
http://forums.autodesk.com/t5/Autodesk-Inventor/bd-p/78

Mvh, Leif

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 06-03-11 10:03

Den 06-03-2011 09:51, Leif skrev:

> Hvad siger jeres forhandler til det?

Det er lidt kringlet. Firmapolitiken er at versionerne indkøbes gennem
vores tyske afdeling. Men så afgjort en mulighed.

> Find evt. autodesk på nyhedsgrupperne og spørg der.
>
> Link:
> http://forums.autodesk.com/t5/Autodesk-Inventor/bd-p/78

Jeg har været inde og kigge. Samt søgt en del på nettet. Det lyder bare
underligt at stort set ingen andre har været ude for det. Det eneste jeg
har fundet er noget om Inventor kan finde på at bruge gamle versioner af
menuerne. Altså fra før menupunktet VAULT blev lagt ind. Den holder bare
ikke, for den er også væk fra ACAD.

Det forsvinder fra dag til dag på de enkelte maskiner. En Repair klarer
sagen. Men noget bøvl da vi ikke har administratorrettigheder på alle
maskiner.

Men tak for indslaget.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : Leif

Dato : 06-03-11 14:50

> [...]
> vi ikke har administratorrettigheder på alle maskiner.

Hmm - sådan har vi det også her i 7330, men får dog alligevel alle kurser via NTI.

Prøv evt. dette forum - Lars Jensen deler gerne ud af sin viden om Inventor.....

Mvh, Leif

http://www.invent.dk/index.php?option=com_agora&task=forum&id=2&Itemid=805

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 06-03-11 15:01

Den 06-03-2011 14:49, Leif skrev:

> Hmm - sådan har vi det også her i 7330, men får dog alligevel alle
> kurser via NTI.

Selv om licens er købt i udlandet så er de danske forhandlere
forpligtet til at yde support. De øffer bare hver gang. Og det er vel
også forståeligt nok. Også en dum firmapolitik, for licensen er ikke
billigere i Tyskland.

> Prøv evt. dette forum - Lars Jensen deler gerne ud af sin viden om
> Inventor.....

Jeps. Dem havde jeg også i tankerne som næste træk. Men jeg fandt lidt
på Autodesks forum. Der er andre der har haft lignende problemer. Der er
bare ikke nogen oplysninger til årsagen. Problemet er vist kun set i
version 2010 og 2011. Og der går vel kun et par uger til den nye version
kommer.

--
MVH
Ib Jakobsen