Holbrooks Worcestershire Sauce
Fra : Carsten Stage

Dato : 19-02-11 18:01

Hej.

Jeg ved, at det har været oppe før, men i så gamle tråde, at de næppe er
relevante i dag.

Spørgsmålet er: Hvor køber jeg Holbrooks Worcestershire Sauce i
Storkøbenhavn/Sjælland? Det må kunne findes...

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : Kim Schulz

Dato : 19-02-11 18:07

On Sat, 19 Feb 2011 18:01:13 +0100
"Carsten Stage" <camping@fabel.dk> wrote:

> [...]
>
> Spørgsmålet er: Hvor køber jeg Holbrooks Worcestershire Sauce i
> Storkøbenhavn/Sjælland? Det må kunne findes...

du kan ikke bruge en af de andre udemærkede worcestershire sauce
produkter på markedet?

Fra : Carsten Stage

Dato : 19-02-11 18:10

Kim Schulz wrote:

> du kan ikke bruge en af de andre udemærkede worcestershire sauce
> produkter på markedet?

Af nød kan Beauvais udgaven bruges, men jeg foretrækker altså Holbrooks. L&P
Smager meget forskellig fra de andre...

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : Emil

Dato : 19-02-11 20:57

"Carsten Stage" <camping@fabel.dk> wrote:

>Spørgsmålet er: Hvor køber jeg Holbrooks Worcestershire Sauce i
>Storkøbenhavn/Sjælland? Det må kunne findes...

De store indkøbskæder droppede mærket for mange år siden. Årsagen vil
jeg ikke kommentere, udover at det havde noget med prisen at gøre.

Sidst jeg så det annonceret til salg, var for et par (eller fire) år
siden i "Spar"-butikkerne i midtjylland.
Om det var udsalg af udgåede varer ved jeg ikke, da jeg har langt til
nærmeste Spar-butik.

m.v.h. Emil

Fra : Grethe Hoff

Dato : 20-02-11 12:46

"Carsten Stage" <camping@fabel.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Spørgsmålet er: Hvor køber jeg Holbrooks Worcestershire Sauce i
> Storkøbenhavn/Sjælland? Det må kunne findes...

L&P's Worcester finnes på Superbest.

--
Grethe
Deilig å være norsk i DK

Fra : Hauge

Dato : 20-02-11 12:53

Den 20-02-2011 12:45, Grethe Hoff skrev:
> L&P's Worcester finnes på Superbest.

Men det er jo ikke det der søges efter.

Mvh Hauge

Fra : Inge

Dato : 20-02-11 17:38

> [...]
>
> Spørgsmålet er: Hvor køber jeg Holbrooks Worcestershire Sauce i
> Storkøbenhavn/Sjælland? Det må kunne findes...

Det var den bedste, men blev for år tilbage forbudt pga et farvestof eller
et E-nummer eller et eller andet karamel-noget (så vidt jeg husker), det er
desværre ikke så godt med huskeren mere. I hvert fald er der vist kun
Beauvais eller Lea & Perrins tilbage.

mvh
Inge

Fra : Carsten Stage

Dato : 20-02-11 17:48

Inge wrote:

> [...]
> husker), det er desværre ikke så godt med huskeren mere. I hvert fald
> er der vist kun Beauvais eller Lea & Perrins tilbage.

OK - det kunne meget vel være forklaringen... Mon det er et EU forbud elle
mon den findes i f.eks Holland? Jeg må vist lige spørge venner der.

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : Max

Dato : 20-02-11 18:15

Hej Carsten

> OK - det kunne meget vel være forklaringen... Mon det er et EU forbud
> elle mon den findes i f.eks Holland? Jeg må vist lige spørge venner

Den findes ihvertfald til salg på nettet, så man kan da få den den vej.
Men af hensyn til omkostningerne ved sådan en handel skal du nok
lede efter nogle der vil have noget også.

Forøvrigt var sagen om farvestoffet i sovsen en mindre ting. Farvestoffet
der var tale om var Sudan1, et rødt farvestof der er under mistanke for
at være kræftfremkaldene. Dette farvestof var blevet brugt i et chillipulver
der bruges til sovsen. Der var flere leverandører af dette pulver og de
brugte ikke alle netop dette farvestof, så ikke alle sovse blev ramt.
Det var tilbage i 2005, så jeg er sikker på at Holbrook idag laves
uden dette farvestof.

Max

Fra : Inge

Dato : 20-02-11 18:02

">
> [...]
> et E-nummer eller et eller andet karamel-noget (så vidt jeg husker), det
> er desværre ikke så godt med huskeren mere. I hvert fald er der vist kun

Jeg fandt lige ud af at det var et farvestof Sudan 1, der var grunden, da
det anses for kræftfremkaldende.

link:
http://www.foedevarestyrelsen.dk/nyheder/pressemeddelelser/2005/sudanisovs.htm

mvh
Inge

Fra : Erik Olsen

Dato : 20-02-11 18:10

Inge wrote:
> ">
>>

> Jeg fandt lige ud af at det var et farvestof Sudan 1, der var
> grunden, da det anses for kræftfremkaldende.

> [...]

Det var ikke Holbrooks Worcestershire Sauce, men Crosse & Blackwell
Worcestershire Sauce.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Inge

Dato : 20-02-11 18:14

> Det var ikke Holbrooks Worcestershire Sauce, men Crosse & Blackwell
> [...]
Ja det så jeg godt, men farvestoffet kan jo osse ha' været i Holbrooks. -
væk er den i hvert fald. desværre.

mvh
Inge

Fra : Svend

Dato : 27-02-11 20:38

wrote:

>Spørgsmålet er: Hvor køber jeg Holbrooks Worcestershire Sauce i
>Storkøbenhavn/Sjælland? Det må kunne findes...

Det tror jeg ikke findes.
Det var svært at finde på nettet, eneste mulighed er:
http://www.groceries4u.com.au/
minimum skal der købes 5 stk. 500ml. flasker & det er en dum
størrelse.
250ml. flasker er pt. ikke på lager hos :
http://www.simplyoz.com/products/australian_foods/vegemite__groceries__beverages/sauces

Finder du noget bedre må du endeligt svare her,
evt. til min gmail med fornavnet svendsor.

/Svend

Fra : Carsten Stage

Dato : 27-02-11 20:53

Svend wrote:

> Det tror jeg ikke findes.

Det har du desværre ret i...

> Det var svært at finde på nettet,

Jo, jeg fandt også en tredie mulighed - igen i USA, virker lidt
omstændigt...

> Finder du noget bedre må du endeligt svare her,

Jeg har folk igang i Holland og Tyskland, men regner ikke med noget derfra.
Har også en kontakt i Japan kommer jeg i tanke om - den må lige dyrkes, da
han kommer til Danmark i April... ;)

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : Max

Dato : 27-02-11 20:58

Hej Carsten

> Jeg har folk igang i Holland og Tyskland, men regner ikke med noget
> derfra. Har også en kontakt i Japan kommer jeg i tanke om - den må
> lige dyrkes, da han kommer til Danmark i April... ;)

Jeg checkede i torsdags lige et par tyske grænsebutikker og et par
andre butikker syd for grænsen og fandt den ikke dernede.

Max