Spørgsmål vedr. SLI
Fra : Henning

Dato : 16-02-11 02:44

Mit kendskab til Gaming og grafikkort er yderst begrænset. Min søn har
en pc med et Geforce GTX 260 (mener det er Zotac).

Han/Vi overvejer at supplere med et ekstra kort (bundkortet understøtter
2). Men hvor ens skal de to grafikkort være.

- er det nok at de begge er GTX 260 eller betyder revision, leverandør
etc. også noget for om de vil spille sammen?

mvh
/Henning

Fra : Bjarne K.

Dato : 16-02-11 16:05

"Henning" <noname@nohost.invalid> wrote in message
> [...]
>
> - er det nok at de begge er GTX 260 eller betyder revision, leverandør
> etc. også noget for om de vil spille sammen?

Jeg har fundet det jeg ikke lige selv havde som parat viden her:
http://www.slizone.com/page/slizone_faq.html#c16

Krav:
Samme GPU (så som du også selv er ind på)
Hvis man bruger Nvidias driver version > 180, kan man godt bruge kort fra 2
forskellige leverandør
De skal begge have samme antal MB ram.

Men husk, at hvis det kort i har i dag, kun har 512mb ram, så har i også kun
sammenlagt 512mb ram, når i sætter et kort extra i.

Check at jeres strømforsyning har krafter nok, til at supportere 2 kort.

Det er ikke alle spil, hvor SLI giver 2*hastighed

Bjarne K.

Fra : Henning

Dato : 17-02-11 08:54

On 2011-02-16 16:05, Bjarne K. wrote:
> [...]
>
> Check at jeres strømforsyning har krafter nok, til at supportere 2 kort.
>
> Det er ikke alle spil, hvor SLI giver 2*hastighed

Mange tak for linket og tak for dine uddybende forklaringer.
/Henning

P.S.
Hvor meget bør man max. betale for et brugt 260GTX kort (896 GB ram)

Her er hans pc:
http://speccy.piriform.com/results/v7sq48EzjgstElqaRpfYuTM