"tanktaske" til BMW F800 ST
Fra : Per V. Misser

Dato : 15-02-11 23:13

Hej i gruppen
Jeg har brug for en mindre "tanktaske" til touring på BMW F800ST. Vel
vidende at det, der er foran føreren ikke er en tank, og at det hele er
lavet af umagnetisk plastik.
Tasken skal være vandtæt, og kunne rumme en halvliters cola, et par
opladere, nose-wipes, pas, turguide og papirer og hvad man ellers har brug
for under selve kørslen og intet andet. Jeg har samtidig brug for en
fornuftig montering af min TomTom II Rider, samt at kunne komme til
tændingslåsen, som sidder lavt, centralt på styret.
"Tanken" har en meget høj aparte form, hvorfor en taske der er dybest bagtil
og lav fortil kunne bruges. I modsat fald bliver tilgængeligheden til nøglen
og synligheden af navigator dårlig.
Jeg fandt ikke oplagte løsninger i Herning i lørdags. Det er nok tasken der
er den største udfordring.
Er der nogen der har set / prøvet løsninger på dette? Hvordan og hvor
monterer man bedst TomTom (RAM-mount?). Hvor fastgøres en velformet taske på
denne aparte bike?

--

Per V. Misser
F800ST08

Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 15-02-11 23:50

http://f800depot.com/f800st-items/luggage/luggage-tank/oem-tank-bag-navigator-friendly.html

--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S

Fra : Matthias H. Matthies~

Dato : 16-02-11 05:45

> [...]
> monterer man bedst TomTom (RAM-mount?). Hvor fastgøres en velformet taske på

Prøv at kigge på Touratech.

Her er "indgangen":

http://www.touratech.com/shops/001/index.php?cPath=3_45

Hilsen Matthias

Fra : Ukendt

Dato : 16-02-11 09:18

On Tue, 15 Feb 2011 23:12:38 +0100, Per V. Misser wrote:

> Hej i gruppen
> Jeg har brug for en mindre "tanktaske" til touring på BMW F800ST.

http://www.sw-motech.com

Ikke billigt, men en fin befæstigelse.

Orla Pedersen
http://www.tfv-org.dk
http://www.tfv-org.dk/general/clearout oprydning, opdateret 2-11-08

Fra : Anders Majland

Dato : 16-02-11 12:46

> Jeg har brug for en mindre "tanktaske" til touring på BMW F800ST. Vel
> vidende at det, der er foran føreren ikke er en tank, og at det hele er
> lavet af umagnetisk plastik.

Hvis bagster har et cover der passer er det en god løsning - og så en lille
tanktaste. Jeg er rigtig godt med det på min super tenere hvis tank heller
ikke levner meget plads. Mener at min taske hedder dzeta eller lign

/A

Fra : Carsten Sigsgaard

Dato : 16-02-11 17:19

Per V. Misser <per_misser@mail.dk> wrote:

> Hej i gruppen
> Jeg har brug for en mindre "tanktaske" til touring på BMW F800ST.
[klip]

Wunderlich har et par muligheder:
GrandTour:
http://www.wunderlich.de/frame.php?MakeLang=wunderlich&MakeLangID=1&lay1
=3&lay2=11&lay3=8&lay4=1&prodid=1250147
og
UrbanTour:
http://www.wunderlich.de/frame.php?prodid=1250138&groupid=1768&lay1=3&la
y2=11&lay3=8&lay4=1

--
vh
Carsten Sigsgaard

Fra : Western

Dato : 16-02-11 18:30

"Per V. Misser" <per_misser@mail.dk> skrev > Hej i gruppen
> Jeg har brug for en mindre "tanktaske" til touring på BMW F800ST.

Prøv at se på BMWs egen 12 liters udgave.
Den kan ses på side 105 i udstyrskataloget som kan hentes her:
http://www.bmw-motorrad.dk/dk/da/index.html

Jeg har nummeret større (14 liter som kan udvides) og er godt tilfreds
med den.

--

Leif Westen

Fra : Per V. Misser

Dato : 18-02-11 00:45

Hej til alle:

"Per V. Misser" skrev i en meddelelse
> Jeg har brug for en mindre "tanktaske" til touring på BMW F800ST.
Hvordan og hvor
> monterer man bedst TomTom (RAM-mount?). Hvor fastgøres en velformet taske
> på denne aparte bike?

Tak for rigtig mange hints og inspirerende links. Jeg hælder nok mest til
Touratechs "lille" tanktaske, som har en for mig fornuftig størrelse (ca. 9
l) og som både har en passende facon og god permanent monteret befæstigelse,
hvor den bagerste også tjener son "tankpad".

Hvad med TomTom´ en? Jeg tænker på synlighed af instrumenterne, mulighed for
at betjene tændingslåsen, og at tanktasken også er der?
Det er stadig et udestående spørgsmål, hvis den ikke skal skærme for noget
andet, og samtidig sidde et sted, hvor man skal flytte blikket mindst muligt
fra trafikken? Er det for frækt at bore huller i kåbeglasset og montere den
lige over de faste instrumenter?

--
Per V. Misser
F800ST08

Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 18-02-11 07:13

Den 18-02-2011 00:44, Per V. Misser skrev:

> [...]
> fra trafikken? Er det for frækt at bore huller i kåbeglasset og montere den

Hvorfor ikke denne

http://www.touratech.com/shops/001/product_info.php?cPath=3_45_364&products_id=5604

--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S

Fra : Per V. Misser

Dato : 20-02-11 23:48

Hej Dan

"Dan "748" Dethlefsen" skrev i en meddelelse

> Hvorfor ikke denne
>
> http://www.touratech.com/shops/001/product_info.php?cPath=3_45_364&products_id=5604

Jeg havde spottet denne lille "bro", men indledningsvis dømt den ude, fordi
monteringen kunne tage udsynet fra instrumenterne. Jeg måtte lige over og
hive dækkenet af for at vurdere,-- og jeg kan godt se at det er en
mulighed. Hvis min RAM-Mount-klemme kan bide betryggende fast om broen er
det en mulighed. Man vil, dog med lidt besvær kunne betjene nøglen.
RamMount klemmen er ca. 9 cm. lang, og løfter dermed TomTomén op over kanten
af en mindre tanktaske. Samtidig er den ikke oppe i instrumenternes krævede
synsfelt.
Der er nogle udfordringer, fx.klemmen bider fast nok omkring et rør i stedet
for en kugle, og om bevægeligheden af navigatoren i den modsatte ende er
tilstrækkelig til at få den rette synsvinkel, når klemmen, på grund af
montering på et rør,er fikseret i det horisontale plan. Noget filearbejde på
klemmen kan dog nok rette op på dette.
Desuden kommer navigatoren meget nærmere på øjnene end de øvrige
instrumenter, hvilket jeg med mit gammelmands-syn ikke synes er godt.
Jeg starter nok med at købe tanktasken, og så bliver det nemmere at vurdere
min "krævende" montering af navigatoren.
Tak for dit input

--
Per V. Misser
F800ST08