Tur rundt i frankrig hvad skal jeg se ?
Fra : Lars Clement

Dato : 15-02-11 17:01

Hej gruppe

det må være tiden at planlægge turen sydpå.

I år har jeg muligheden for en tur til Frankrig først i maj og 5 uger frem.
Nu sidder jeg og hygger mig med planlægningen. Vi rejser med cv på krogen og
er kun mand og kone +/- 50 år og har cykler med. Den primære del af ferien
skal foregå i den sydligste del fra marseille til Bayonne, da det er områder
vi ikke når på en almindelig ferie. Vi har en del rejseerfaring og læser
tykke bøger om emnet. Og nu, kære gruppe : Hvad SKAL vi se ? vi er mest til
ydmyge ( stille ) campingpladser, Hvilke er så specielle, at der SKAL vi
overnatte.. osv. osv jeg glæder mig til input

Venligst

Lars Clement

Fra : Mogens Jensen

Dato : 15-02-11 19:48

"Lars Clement" <mitfornavn@dolbyclement.dk> skrev i meddelelsen
> Hej gruppe
>
> det må være tiden at planlægge turen sydpå.

Den gamle paveby, Avignon, ligger på ruten en 100 km før middelhavet. Her er
meget at se. Vi plejer at ligge et par uger på denne plads

http://www.camping-avignon.com/home_fr.html

som ligger 10 min. gang fra byen.

Vi plejer også at bruge tid i Chalon http://www.camping-chalon.com/

Også denne plads ligger i gåafstand fra city. Begge byer er meget franske,
dvs. at indbyggerne hverken taler engelsk, russisk, japansk, arabisk. Hvis
det er ønsket så fortsæt til Nice og deromkring.

--
Mvh. Mogens Jensen

Fra : Lars Clement

Dato : 17-02-11 19:37

"Mogens Jensen" skrev i meddelelsen

> [...]

dvs. at indbyggerne hverken taler engelsk, russisk, japansk, arabisk. Hvis
det er ønsket så fortsæt til Nice og deromkring.

Hej Mogens

Det var et par gode input du kom med.

Der er meget at tage fat på i området, kan jeg se
Venligst

Lars Clement

Fra : F.Syndergaard

Dato : 19-02-11 16:24

"Lars Clement" <mitfornavn@dolbyclement.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ydmyge ( stille ) campingpladser, Hvilke er så specielle, at der SKAL vi
> overnatte.. osv. osv jeg glæder mig til input

Gode forslag der er kommet.
Kan bidrage med "Route de la Napoleon" Napoleonsruten.
Vil føre alt for vidt at beskrive den her. Prøv at søge på den.
Den passer godt ind i de andre forslag.

MVH Finni

Fra : Craner

Dato : 20-02-11 00:28

"Lars Clement" skrev i meddelelsen

[...]

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Helt klart invations kysten, Kør over le Havre og nyd den første by
Hornfleur.
Jeg kender ikke ret meget til campingpladserne da vi kører i autocamper, men
turen i områderne er spændende.
Specielt den amerikanske kirkegaard som giver en en helt specielt følelse.

vh
Poul

Fra : Craner

Dato : 20-02-11 09:21

"Craner" skrev i meddelelsen

[...]

Hej igen nu skrev du en stile og rolig ferie, det havde jeg lige overset.
Vi havde cykler med til frankrig og jeg kan ud fra mine erfaringer sige at
Frankrig er et elendigt cykelland, Det er med livet som indsats at cykle
rundt i byerne.
Nej så skulle du hellere prøve at cykle i Wien, her kan selv ikke københavn
følge med som cykelby

vh
Poul

Fra : Lars Clement

Dato : 21-02-11 09:15

"Craner" skrev i meddelelsen

"Craner" skrev i meddelelsen

[...]

Hej Gruppe

Nøj hvor det kører

Napoleonsruten er noteret. Det lyder spændende, og passer fint på turen
nedad. Vi behøves ikke en stille ferie, vi er blot til små pladser, da vores
behov er ordentlige sanitære forhold og ikke så meget andet: vores
oplevelser foregår alligevel uden for pladsen. Vi bruger ACSI ordningen som
vi er glade for : alle ACSI POI på GPS en og så kører det !! - men det er
nok en smagssag.
Vi har været på invasitionskysten / le havre. Det er et område, vi ikke er
nær færdig med, men det bliver en anden gang.
vi har også hørt at der er ting og sager i selve pyrenærerne. Det skal vi
også have kigget på !!
Cyklist i frankrig oplever vi ikke som det store problem: Det er en dejlig
måde at komme rundt på i nærområderne !

Venligst

Lars Clement

Fra : Henning Keseler

Dato : 20-02-11 20:43

> [...]
> ydmyge ( stille ) campingpladser, Hvilke er så specielle, at der SKAL vi
> overnatte.. osv. osv jeg glæder mig til input

Jeg kan tilslutte mig forslaget om at tage Napoleonsruten fra omkring
Grenoble til Middelhavskysten, fantastisk flot tur. Der er en del sving og
op og nedkørsler, men vejen er god og bred og det er overhovedet ingen
problem med cv på slæb, bare tag jer god tid, der er masser at se på vejen
derned, og nyd freden og roen inden i når sydkysten, som er meget tæt
befolket med mange turister og meget tæt trafik.

Der er masser af små campingpladser overalt i Frankrig, så der er ingen
problemer med at finde en plads.

De små franske kommunale pladser er normalt ret billige, men ellers vil jeg
foreslå jer at anskaffe et ACSI-kort + bog:

http://www.campingcard.dk/dk/da/hjemmeside/uc3-l7-n641/

I for og eftersæsonen er priserne max. 11 - 15 euro for 2 pers incl. alt, på
pladserne der er med i ordningen.

--
Henning

Fra : Mogens Jensen

Dato : 20-02-11 21:41

"Henning Keseler" <hekefjerndette@mail.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> http://www.campingcard.dk/dk/da/hjemmeside/uc3-l7-n641/
>
> I for og eftersæsonen er priserne max. 11 - 15 euro for 2 pers incl. alt,

Jeg bruger http://www.campingcheque.dk/ , som primært indeholder
franske pladser af en god kvalitet, med beskrivelser og GPS koordinater.
frankrig har mange små pladser af varierende kvalitet.
Her er det specielt de sanitære forhold jeg er kritisk overfor.
Personligt bruger jeg kun *** og mere pladser.
og så pladser helt tæt ved byerne og fortovsrestaurenterne. Bøh landet og
de børnevenlige pladser undgår jeg om muligt.

--
Mvh. Mogens Jensen

Fra : Henning Keseler

Dato : 20-02-11 22:33

"Mogens Jensen" <mojen@live????.dk> skrev i meddelelsen

> "Henning Keseler" <hekefjerndette@mail.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg bruger http://www.campingcheque.dk/ , som primært indeholder
> franske pladser af en god kvalitet, med beskrivelser og GPS koordinater.

Fordelen ved ACSI-kortet er at du kun behøver at betale de godt 100 kr for
kortet og bogen, så er du sikret max-prisen på 15 euro (svarer ca. til 1
campingcheck) på mange flere pladser end der er med i campingcheque
ordningen, som kræver at du køber et vist antal campingchecks i forvejen.
--
Henning

Fra : Mogens Jensen

Dato : 21-02-11 00:49

> [...]
> campingcheck) på mange flere pladser end der er med i campingcheque
> ordningen, som kræver at du køber et vist antal campingchecks i forvejen.

Du har helt ret. Min indstilling til ACSI-kortet er også farvet af at jeg 2
steder, i Tyskland, er blevet snydt for kort-rabatten med forskellige
undskyldninger. Forrige år købte jeg ACSI-kortet og deres DVD.
Uden at være sikker så tror jeg at ACSI er bedst til brug i Tyskland,
og campingcheck er bedst til brug i Frankrig.

Campingcheck køber jeg kun et par stykker af i forvejen.
Og selvfølgelig aldrig i papirformat. Det er ikke til at styre.
Dagen før jeg så rejser tilbage mod
DK og forlader den sidste plads i FR, går jeg på nettet og køber det
nødvendige antal dage, som så er klar næste dag i receptionen.
Mit krav til pladserne er også at jeg kan komme på nettet fra min
campingvogn.
Når man er væk i flere måneder er det hyggeligt at kunne se lidt dansk
TVavis
og følge med i det hjemlige ind imellem det franske og Skype med familien.

--
Mvh. Mogens Jensen