Smoothie
Fra : Steen F.

Dato : 14-02-11 02:11

Er der nogen af jer der kan anbefale en mættende ikke-fedende smoothie?

Fra : Carsten Riis

Dato : 17-02-11 16:27

Steen F. skrev den 14-02-2011 02:11:
> Er der nogen af jer der kan anbefale en mættende ikke-fedende smoothie?

Næh.

Spis din frugt istedet. Det mætter mere end flydende kalorier!

og hvad angår ikke-fedende, så er det afhængig af den mængde du
indtager, men ikke kun af smoothien, men også resten af dit
kalorieindtag i forhold til dit kalorieforbrug.

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Steen F.

Dato : 18-02-11 16:43

Den 17-02-2011 16:26, Carsten Riis skrev:
> Næh.
> Spis din frugt istedet. Det mætter mere end flydende kalorier!

Jeg har type 2 sukkersyge, så frugt går desværre ikke så godt.
Men et alternativ til Nupo kunne være fint. De smager egentlig ret godt
og fine som supplement til den daglige kost, men er temmelig dyre.
Og skummetmælk er heller ikke rigtig så spændende i længden.

> og hvad angår ikke-fedende, så er det afhængig af den mængde du
> indtager

160 kcal kan føles meget forskelligt hvad mæthedsfornemmelse angår. Nupo
holder mig mæt i 3-4 timer. Det gør 2 skiver rugbrød og en banan ikke.
For mig fungerer "flydende mad" faktisk bedst, synes jeg.

Mvh
Steen

Fra : Carsten Riis

Dato : 20-02-11 18:22

Steen F. skrev den 18-02-2011 16:42:

> [...]
> og fine som supplement til den daglige kost, men er temmelig dyre.
> Og skummetmælk er heller ikke rigtig så spændende i længden.

Hvordan vil du så have en smoothie, hvis ikke den kan bestå af frugt
og/eller mælk).

Jeg er enig med dig om Nupo.

Hvad skummetmælk angår, så har jeg vha. min stavblender (Bamix) kunne
lave nogen ganske fornuftige desserter via skummetmælks-skum og en smule
frugt.
Om andre stavblendere også kan opskumme skummetmælk skal jeg ikke kunne
sige.

Det er også ret nemt at lave en en cafe-latte med bamixen.

> 160 kcal kan føles meget forskelligt hvad mæthedsfornemmelse angår. Nupo
> holder mig mæt i 3-4 timer. Det gør 2 skiver rugbrød og en banan ikke.
> For mig fungerer "flydende mad" faktisk bedst, synes jeg.

Vær lige opmærksom på, at Nupo indeholder ca. 109 kalorier pr. brev.

Og ja, det er naturligvis individuelt hvad opleves som virkningsfuldt.

Fra : Steen F.

Dato : 20-02-11 19:22

Den 20-02-2011 18:21, Carsten Riis skrev:
> Hvordan vil du så have en smoothie, hvis ikke den kan bestå af frugt
> og/eller mælk).

Jeg burde have skrevet smoothie i anførselstegn. Jeg var ikke klar over
at en smoothie partout skulle indeholde frugt og mælk. Jeg var blot på
udkig efter noget drikbart der mætter :)

> [...]
> sige.
>
> Det er også ret nemt at lave en en cafe-latte med bamixen.

Interessant. Tak for tippet. Der lyder som noget der skal afprøves.

Mvh
Steen

Fra : Carsten Riis

Dato : 20-02-11 19:38

Steen F. skrev den 20-02-2011 19:22:

> Jeg burde have skrevet smoothie i anførselstegn. Jeg var ikke klar over
> at en smoothie partout skulle indeholde frugt og mælk. Jeg var blot på
> udkig efter noget drikbart der mætter :)

okay dokey.

Der findes et hav af proteindrikke, som starter som pulvre, der mikses
op i vand.