metal-ringe
Fra : Mutti

Dato : 13-02-11 03:03

Jeg har nogle fine metalringe til at anrette maden med. Hvordan bruges
disse... skal de i ovnen eller?

Ville lave et tårn af kartoffel-gullerod og løg....

Fra : Kim Schulz

Dato : 13-02-11 11:20

On Sun, 13 Feb 2011 02:02:37 -0800 (PST)
Mutti <lappen@youmail.dk> wrote:

> Jeg har nogle fine metalringe til at anrette maden med. Hvordan bruges
> disse... skal de i ovnen eller?
>
> Ville lave et tårn af kartoffel-gullerod og løg....

Alt efter hvad man laver, så kan man enten bruge dem til sidst ved
selve anretningen eller under selve tilberedningen.
Hvis det er under tilberedningen, ja så fylder du selvfølgelig bare i
ringen og tilbereder det i ovnen (eller hvad der nu skal til).
Hvis det er under anretningen, så presses lag af tilberedte ting ned i
ringen som så forsigtigt fjernes til sidst (og forhåbenligt efterlader
et fint tårn af det man har puttet i).

kim

Fra : Krabsen

Dato : 13-02-11 11:50

Den 13-02-2011 11:20, Kim Schulz skrev:

> [...]
> Hvis det er under tilberedningen, ja så fylder du selvfølgelig bare i
> ringen og tilbereder det i ovnen (eller hvad der nu skal til).

Hvis det er de sædvanlige udstikerringe, vi har - nikkel eller
hvad-det-nu-er - så ville jeg nok starte med at prøve en enkelt for at
se, om de kan tåle varmen i ovnen uden at korrodere/afgive stoffer til
maden..

Fra : Hanne

Dato : 13-02-11 03:21

On 13 Feb., 11:02, Mutti <lap...@youmail.dk> wrote:
> Jeg har nogle fine metalringe til at anrette maden med. Hvordan bruges
> disse... skal de i ovnen eller?
>
> Ville lave et tårn af kartoffel-gullerod og løg....

Jeg plejer kun at anrette i dem. Altså tilbered dine grøntsager (hver
for sig, hvis du vil have ordnede lag i din stak), sæt ringen på
tallerknen, og læg grøntsagerne i, gerne med lidt fast hånd.

Mvh
Hanne

Fra : Kim Schulz

Dato : 13-02-11 12:20

On Sun, 13 Feb 2011 11:49:37 +0100
Krabsen <usenet@krabsen.dk> wrote:

> [...]
> hvad-det-nu-er - så ville jeg nok starte med at prøve en enkelt for
> at se, om de kan tåle varmen i ovnen uden at korrodere/afgive stoffer

JA det glemte jeg nok lige at nævne! dem jeg har er af rustfrit strål
og beregnet til at kunne klare varme/kulde uden at afgive stoffer.
De billige blik nogen er nok ikke gode i en ovn hvor de bliver varmet
op....så er dem dem man har, bør man kun bruge dem under anretningen.

kim

Fra : Kevin Borbye Edelvan~

Dato : 14-02-11 00:25

On 13 Feb., 11:21, Hanne <goo...@gottliebsen.dk> wrote:

> Jeg plejer kun at anrette i dem. Altså tilbered dine grøntsager (hver
> for sig, hvis du vil have ordnede lag i din stak), sæt ringen på
> tallerknen, og læg grøntsagerne i, gerne med lidt fast hånd.

Ja - men det er også vigtigt at huske, at man godt kan bruge en
anretterring, selvom man ikke ligefrem vil have et cylindrisk tårn på
sin tallerken. Navnlig hvis man ønsker nogle emner ordnet nogenlunde
på et bestemt sted, så bruger man bare mindre fast hånd i ringen, som
så nærmest bare bliver en støtte/hjælp.

Mvh
Kevin Borbye Edelvang