Erfaring med Super BT Interphone
Fra : Daniel Bielefeldt

Dato : 13-02-11 12:14

Hej,

Vi var en tur i Herning i går ( Lørdag ), og blev bl.a. præsenteret for
dette intercom sæt, som har utrolig mange funktioner til en ganske
udemærket pris. Jeg er nysgerrig efter, om der nogen her, som har
erfaring med systemet. Rækker den virkelig 1 km. Hvad med støj og
generel lydkvalitet. Det ser ud til at være et produkt der er produceret
i kina. Det er ikke noget jeg er stødt på før.

http://shop.mcsport.dk/product.asp?product=123

--
Mvh. Daniel

Fra : kop

Dato : 13-02-11 13:49

--
> [...]
> generel lydkvalitet. Det ser ud til at være et produkt der er produceret
> i kina. Det er ikke noget jeg er stødt på før.

Jeg købte sidste år et twin sæt i USA på www.gooddeals18.com BT
multiinterphone og det virker rigtig godt, mit står til at kunne række 500 m
og det gør det. Prisen er ekstremt lav i USA, hvorfor jeg fik sættet for
lige under 1.000,- inkl. fragt, moms og told. Jeg havde problemer med det
ene headset, hvilket jeg meddelte pr. mail. Én uge senere var der et nyt
headset i posten.... Min kone og jeg kan pladre sammen på en heldagstur og
stadig have strøm tilbage..

kop

Fra : Daniel Bielefeldt

Dato : 13-02-11 17:32

Den 13/02/11 13.48, kop skrev:
> [...]
> headset i posten.... Min kone og jeg kan pladre sammen på en heldagstur og

Det lyder lovende. Jeg har godt set 09 modellen på gooddeals18.com, men
ikke den nye model, som har en længere rækkevidde og mulighed for at 3
kan tale sammen på samme tid.

Hvordan er det at montere i hjelmen. Bruger du det i en fullface, eller
en flip-up hjelm ?

--
Mvh. Daniel.

Fra : kop

Dato : 14-02-11 17:15

> [...]
> kan tale sammen på samme tid.
>
> Hvordan er det at montere i hjelmen. Bruger du det i en fullface, eller

Ledninger til headsets er lidt tynde; men det er nemt at montere, højtalerne
skal monteres ret nøjagtig, så de ikke trykker på ørerne. Mikrofonen sidder
helt ok. Sættene er monteret i både en full-face og en flip-up. Lyden er
super, vi kan tale sammen ubesværet op til ca. 120 km/t og korte beskeder
hele vejen op. Radioerne sidder ikke supergodt fast, så jeg har modificeret
med tape så de ikke så nemt glider ud af holderen.

kop

Fra : Daniel Bielefeldt

Dato : 15-02-11 06:48

Den 14/02/11 17.14, kop skrev:
> Lyden er super, vi kan tale sammen ubesværet op til ca. 120 km/t og korte beskeder
> hele vejen op.

Betyder det, at lyden bliver problematisk at høre ved over 120 km/t

> Radioerne sidder ikke supergodt fast, så jeg har modificeret
> med tape så de ikke så nemt glider ud af holderen.

Er det 09 eller den helt nye model du har ?

Det er et svært valg. Jeg har også Cardo Scala Rider G4 Powerset i
kikkerten. Ud fra hvad jeg kan læse mig frem til på nettet, så er det
toppen af kransekagen. Er der nogen der har erfaringer med det ?

--
Mvh. Daniel

Fra : kop

Dato : 15-02-11 20:03

> [...]
> kikkerten. Ud fra hvad jeg kan læse mig frem til på nettet, så er det
> toppen af kransekagen. Er der nogen der har erfaringer med det ?

.... det er 09 modellen med "rigtig" antenne. Når du kører f.eks. 140 km/t
kan du give beskeder; men at føre en samtale bliver for anstrengende. Det er
dog nok lige så meget hjælmenes skyld.

Fra : kop

Dato : 15-02-11 22:47
Fra : Johnny Hansen

Dato : 16-02-11 20:22

"kop" <kop@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Det er det hér sæt jeg har købt.
> http://www.gooddeals18.com/product/SHKMBT88I2010/Motorcycle-Bluetooth-Multi-Interphone-headsets-2010-ver.html
> kop

Vil lige tjekke inden jeg bestiller
Det er for 1 sæt ? altså til 2 hjelme ?
Mener jeg kan se 2 mikrofoner og 4 højtalere på et af billederne.
Johnny

Fra : Daniel Bielefeldt

Dato : 18-02-11 08:37

Den 16/02/11 20.21, Johnny Hansen skrev:

> Vil lige tjekke inden jeg bestiller
> Det er for 1 sæt ? altså til 2 hjelme ?
> Mener jeg kan se 2 mikrofoner og 4 højtalere på et af billederne.
> Johnny

Jo, der følger 2 sæt med i samme pakke.
Men den du kigger på, ser ud til at være en ældre model.

Denne skulle være den helt nye version:
http://www.gooddeals18.com/product/SHKLXMBT688IL/Motorcycle-Bluetooth-Multi-Interphone-headsets-6-riders.html

--
Mvh. Daniel

Fra : Ukendt

Dato : 13-02-11 19:19

Hej

Den 13-02-2011 12:14, Daniel Bielefeldt skrev:

> http://shop.mcsport.dk/product.asp?product=123
Vi bruger interphone fra MC-Select som har fungeret godt:

http://viewer.zmags.com/publication/6a5cf06c#/6a5cf06c/30

--
Hilsen
Knud Aagaard

Fra : Thomas Makro

Dato : 14-02-11 03:22

On 13 Feb., 12:14, Daniel Bielefeldt <dan...@bielefeldt.org> wrote:
Interessant emne, jeg følger lige med...

Jeg har tidligere googlet alle mulige slags BT sæt, og jeg syntes ikke
jeg fandt et der var problemfrit. Og så var flere af produkterne på
markedet de samme, blot med forskellige navne. Sikkert noget kina-
kvali...
Derfor er det godt at høre om jeres egne erfaringer med konkrete
produkter. Det er noget jeg kan bruge!

Hvordan med installation i hjelmen? jeg har tidligere monteret et
billigt lednings-baseret sæt, jeg havde lånt, men endte med at flå det
ud igen, da:
-de to højttalere trykkede mod ørerne, da de var for tykke. De sad
mellem flamingoen og stoffet
-lyden var alt for lav i højt. Lyden skal kunne høres med ørepropper
i.
-mikrofonen var så stor, at den generede

Og hvad med fjernbetjenings-dimsen man typisk sætter på siden af
hjelmen - er den til at betjene med handsker, og sidder den ordentligt
fast?

Mine seneste overvejelser er gået i retning af at finde en ny hjelm
der er forberedt for BT, ved at den fra fabrikkens side er klargjort
med huller til højttalere mv.

--
Thomas Makro
** Farten holder trafikanterne vågne **

Fra : jens s

Dato : 15-02-11 13:33

> [...]
> generel lydkvalitet. Det ser ud til at være et produkt der er produceret
> i kina. Det er ikke noget jeg er stødt på før.

her er der lidt læsestof

http://www.ibrefer.dk/BMWsystem6/overvejelser.htm

jeg kører selv selv med interphone version

http://viewer.zmags.com/publication/6a5cf06c#/6a5cf06c/34

der virker problemfrit.

jens s.
esbjerg