import fra holland
Fra : hoemosen

Dato : 12-02-11 07:12

er der nogen her der har prøvet at importere en mc fra holland? Er det
ligesom når man importerer fra tyskland??

Hvilke papirer er nødvendige at få med - er det som i tyskland hvor
det vigtigste er fahrzeugbrief (reg attestet)?

fik en email fra sælger hvor han skrev:

checked for possibilities to export the motorbike to Denmark. It is
not so difficult but the bad news here is that we have to go to an
official office of the so called RDW which can only be done on working
days (Monday to Friday, not in the weekend...)
We both have to go to the RDW where you will get an official statement
that you will export the bike.I will get a copy as proof that I sold
the bike and am no longer the official owner. So again, not so
difficult but unfortunately not possible in the weekend. During the
week is not a problem for me but I don't know how it is for you!

nogen der ved om det passer hvad han skriver - det lyder da godt nok
bøvlet at man skal derned på hverdage for at stå i kø på et offentlig
kontor!!

Fra : Sir1

Dato : 12-02-11 08:35

On 12 Feb., 15:12, hoemosen <skb...@hotmail.com> wrote:
> [...]
>
> nogen der ved om det passer hvad han skriver - det lyder da godt nok
> bøvlet at man skal derned på hverdage for at stå i kø på et offentlig

Hej
Jeg har for en del år siden importeret en Fiat 500 fra Holland, og det
foregik præcis som han skriver.
Vh
Søren

Fra : Casper

Dato : 12-02-11 09:58

On Feb 12, 3:12 pm, hoemosen <skb...@hotmail.com> wrote:
> [...]
>
> nogen der ved om det passer hvad han skriver - det lyder da godt nok
> bøvlet at man skal derned på hverdage for at stå i kø på et offentlig

Det er normalt ikke så slemt, det meste du kan regne med er ca. 1
time, en af de ting der fungere i Holland er disse ting.

Casper

Fra : hoemosen

Dato : 13-02-11 01:21

On Feb 12, 5:58 pm, Casper <casperghs...@gmail.com> wrote:

> Det er normalt ikke så slemt, det meste du kan regne med er ca. 1
> time, en af de ting der fungere i Holland er disse ting.
>
> Casper- Hide quoted text -

kan det så passe at en mc forhandler selv kan ordne det - også i
weekenden??
Det påstod en forhandler jeg skrev til....

mvh b.l

Fra : Casper

Dato : 13-02-11 05:53

On Feb 13, 9:20 am, hoemosen <skb...@hotmail.com> wrote:

> kan det så passe at en mc forhandler selv kan ordne det - også i
> weekenden??
> Det påstod en forhandler jeg skrev til....
>
> mvh b.l

En forhandler skulle kunne gøre det selv, men da det er udførelse af
landet kan der være ting RDW skal gøre, hvilket kræver et besøg hos
dem.

Prøv evt. at ringe til RDW og spørge:
http://www.rdw.nl/nl/particulier/internationalvisitor/Pages/ContactingtheRDW.aspx

Casper

Fra : Casper

Dato : 13-02-11 12:56

On Feb 13, 1:53 pm, Casper <casperghs...@gmail.com> wrote:

> En forhandler skulle kunne gøre det selv, men da det er udførelse af
> landet kan der være ting RDW skal gøre, hvilket kræver et besøg hos
> [...]

Noget jeg lige kommer i tanke om er at ved salg (mellem private) går
man fordet meste på postkontoret og €25 senere og en underskrift er
man den lykkelige ejer (og postkontoeret er normalt åben om lørdagen).
Men jeg ved ikke hvordan det er ved udførelse, en kollega tog hans
meget udtjente fireblade med ham til sverige for nogle år siden, og
der skulle han dokumentere at den var kommet på svenske plader før RDW
ville slette den fra registeret (kopi af registerings dokumenter plus
tilbagesendelse af plade(er)).

Casper

Fra : hoemosen

Dato : 14-02-11 22:28

On Feb 13, 8:55 pm, Casper <casperghs...@gmail.com> wrote:

> [...]
> der skulle han dokumentere at den var kommet på svenske plader før RDW
> ville slette den fra registeret (kopi af registerings dokumenter plus

det vigtigste er vel at få reg attestetn... talte med synshallen og
han mente" at blot jeg havde reg attesten så var der ingen problemer
herhjemme eller er synshallen galt på den?