Nyt sædeovertræk,faldgruber,hjælp.
Fra : Flemming Christensen

Dato : 09-02-11 19:20

Jeg skal have nyt sædeovertræk på min gamle crosser.
Det gamle er sat på med hæfteklammer under sædet.
Jeg har nu købt et nyt og spekulerer på bare at tage det gamle af og lime
det nye på uden hæfteklammerne da jeg ikke har en sådan maskine,ville det
kunne du,det er jo også noget der skal holde til nogen tæsk.
Flemming.

Fra : Futte&Co

Dato : 10-02-11 14:30

Den 09-02-2011 19:19, Flemming Christensen skrev:
> [...]
> det nye på uden hæfteklammerne da jeg ikke har en sådan maskine,ville det
> kunne du,det er jo også noget der skal holde til nogen tæsk.

Hvis du limer overtræk fast, hvad gør du så næste gang det skal skiftes?
Hæfteklammemaskiner kan du da låne hos naboens kone, eller hvis den skal
være elektrisk, hos naboen
Iøvrigt koster den rugbrødsdrevne stort set ingenting hos
lidl/aldi/jem&fix og den slags steder.
Nu ku' det jo godt være at det kniber med at finde en låne maskine, så
hvis du satte postnummer på din signatur, skulle det vel ikke være
umuligt at få en af de "skidehamrende'flinke" skribenter til at melde
sig som udlåner

--
Jørgen, Brøndby
Victoria KR26N Aero, 1954, sælges måske

Fra : John

Dato : 10-02-11 14:44

Flemming Christensen forklarede den 09-02-2011:
> [...]
> nye på uden hæfteklammerne da jeg ikke har en sådan maskine,ville det kunne
> du,det er jo også noget der skal holde til nogen tæsk.

Jeg har 2 motorcykler, og begge har hæfteklammer.

Har lige sat nyt betræk på min Kawa, og købte en hammerhæfteklamme
maskine (ved ikke om det hedder såda) men den er god.
Slår klammerne i som ved en hammer.

Du får det aldrig stramt hvis du forsøger at lime læderet på.

Du kan låne maskinen hvis du bor i nærheden af 6500

Ellers koster de et par hundrede ved tømmerhandelen

--

Mvh.John
www.wordpresstema.dk

Fra : Ukendt

Dato : 10-02-11 17:37

Du kan låne maskinen hvis du bor i nærheden af 6500

Ellers koster de et par hundrede ved tømmerhandelen

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Det behøver ikke koste så meget..

http://www.biltema.dk/da/vaerktoj/Handvarktoj/Haftepistol-og-Nittevarktoj/

/Bo S.

Fra : Flemming Christensen

Dato : 10-02-11 20:13

Tak for jeres råd,købte en hæftepistol og så var det ingen sag, jeg pillede
det gamle betræk af og på med det ny og det ser godt ud.
mvh Flemming

Fra : Anders Majland

Dato : 11-02-11 09:50

> Tak for jeres råd,købte en hæftepistol og så var det ingen sag, jeg
> pillede det gamle betræk af og på med det ny og det ser godt ud.

Det kan være en fordel at være to om det. En til at stramme ud og en til at
hæfte.

Og så skal man lige have helt styr på længden af klamperne... Tror det var
4mm jeg var ude og købe da jeg skiftede på XT'en.

Fra : Futte&Co

Dato : 11-02-11 13:59

Den 11-02-2011 09:50, Anders Majland skrev:

> Og så skal man lige have helt styr på længden af klamperne... Tror det
> var 4mm jeg var ude og købe da jeg skiftede på XT'en.

Nååee ja, det svier jo kun til een selv hvis de er for lange