/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
BMW k100
Fra : klaus


Dato : 09-02-11 05:24

Hej BMW folk
Efter nogle års MC-pause, har jeg besluttet mig for at investere i en
BMW K100
Har kig på én fra 5/85, med 125000 km på tælleren.
Den fremstår virkelig velholdt - men bør jeg være betænkelig ved de
125000 km?
K.

 
 
skodbjarne (09-02-2011)
Kommentar
Fra : skodbjarne


Dato : 09-02-11 09:12

On 9 Feb., 13:23, klaus <klaushels...@hotmail.com> wrote:
> Hej BMW folk
> Efter nogle års MC-pause, har  jeg besluttet mig for at investere i en
> BMW K100
> Har kig på én fra 5/85, med 125000 km på tælleren.
> Den fremstår virkelig velholdt - men bør jeg være betænkelig ved de
> 125000 km?
> K.


Du skal ihvertilfælde kigge den godt efter, og tjek hvad farve røg den
smider ud mv. 125.000km er mange km.
Omvendt så har den model også et rigtigt ry, så om nogle kan, så er
det den. Der er historier om rigtigt mange km på sådan en fætter.

Men en motor er dybest set en reservedel ligesom alt muligt andet, så
hvis alt andet er tip top, så kan det være fint nok. Du finder nemt
en ny motor på ebay til den, og hvis den skal renoveres, så ligger
motoren ned på sådan en, så den er nem at renovere. Man kan lave
rigtigt meget på den motor uden at skulle have den ud.

En helt anden ting er, at det er en dejlig motor, der kører rigtigt
godt, og trækker godt, samt er relativ nem og billig at holde kørende
(boxerne er endnu simplere at rode med, men de er jo anderledes at
køre end en række-4)

Mvh TP
BMW K 1200GT (med stort set samme motor som ovenstående)

p.jarnbak (10-02-2011)
Kommentar
Fra : p.jarnbak


Dato : 10-02-11 03:41

On 09-02-2011 13:23, klaus wrote:
> Har kig på én fra 5/85, med 125000 km på tælleren.
> Den fremstår virkelig velholdt - men bør jeg være betænkelig ved de
> 125000 km?

I sidste halvdel af 1985 skiftede BMW fra blybenzin til blyfri.Du kan se
produktions datoen på motornummeret,det er de 4 midterste tal f.eks
0985 betyder uge 9 1985.Motorens udgangsaksel blev også forstærket(fra 6
til 12 nitter i shockkoblingen)samtidigt.Der er drænhul i koblingshuset
og forkant af bundkar der skal være fri for olie og kølervæske og
naturligvis ikke noget tyggegummi i hullet.Hvis der altid har været olie
på motoren og den lyder sund er der nok et par hundrede
tusinde tilbage i den,det er ikke en motor der bliver slidt op,det kan
være et problem at sælge en brugt motor.Med det kilometertal er det nok
kobling og kardanaksel kryds der kan være slidt.Hvis nedgearing går
stramt er det sandsynlig at der mangler molicotepasta mellem kobling og
indgangsaksel.Til sidst,check for lækage fra bagtøj.Resten man skal
kikke på er nok standart for alle cykler.
Hvis den er billig,har du nok en god cykel til mange kilometers kørsel.
Reserve dele koster noget mindre end til jap cykler og forhandlerne har
som regel det du skal bruge på lager,ellers næste dag.Der er tonsvis af
brugte del på nettet så du kan næsten bygge af dele,been there done that.
Palle.

Klaus (12-02-2011)
Kommentar
Fra : Klaus


Dato : 12-02-11 06:17

On 10 Feb., 03:41, "p.jarnbak" <jarn...@tdcadsl.dk> wrote:
> On 09-02-2011 13:23, klaus wrote:
>
> > Har kig p n fra 5/85, med 125000 km p t lleren.
> > Den fremst r virkelig velholdt - men b r jeg v re bet nkelig ved de
> > 125000 km?
>
> I sidste halvdel af 1985 skiftede BMW fra blybenzin til blyfri.Du kan se
> produktions datoen p motornummeret,det er de 4 midterste tal f.eks
> 0985 betyder uge 9 1985.Motorens udgangsaksel blev ogs forst rket(fra 6
> til 12 nitter i shockkoblingen)samtidigt.Der er dr nhul i koblingshuset
> og forkant af bundkar der skal v re fri for olie og k lerv ske og
> naturligvis ikke noget tyggegummi i hullet.Hvis der altid har v ret olie
> p motoren og den lyder sund er der nok et par hundrede
> tusinde tilbage i den,det er ikke en motor der bliver slidt op,det kan
> v re et problem at s lge en brugt motor.Med det kilometertal er det nok
> kobling og kardanaksel kryds der kan v re slidt.Hvis nedgearing g r
> stramt er det sandsynlig at der mangler molicotepasta mellem kobling og
> indgangsaksel.Til sidst,check for l kage fra bagt j.Resten man skal
> kikke p er nok standart for alle cykler.
> Hvis den er billig,har du nok en god cykel til mange kilometers k rsel.
> Reserve dele koster noget mindre end til jap cykler og forhandlerne har
> som regel det du skal bruge p lager,ellers n ste dag.Der er tonsvis af
> brugte del p nettet s du kan n sten bygge af dele,been there done that.
> Palle.

Tak for gode og brugbare inrdlæg.....

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177428
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6407936
Brugere : 218877

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste