Andouille-pølser i Danmark
Fra : Morten Hessellund

Dato : 06-02-11 11:55

Jeg er ret begejstret for cajun-retter som jambalaya og gumbo. I begge
disse indgår traditionelt andouille-pølser, som synes at være umulige
at opdrive i Danmark.

Jeg er helt med på, at de kan erstattes af andre, mere tilgængelige
pølsetyper, men kan man virkelig ikke købe andouille i Danmark?

-Morten

Fra : Max

Dato : 06-02-11 20:17

Hej Morten

> Jeg er helt med på, at de kan erstattes af andre, mere tilgængelige
> pølsetyper, men kan man virkelig ikke købe andouille i Danmark?

Lav dem selv, så ved du også hvad der er i dem.

http://www.nolacuisine.com/2005/11/14/andouille-sausage-recipe/

Max

Fra : Morten Hessellund

Dato : 07-02-11 10:37

Hej Max,

> Lav dem selv, s ved du ogs hvad der er i dem.

Det må jeg tage mig sammen til at prøve, selvom det nu ville være
lettere at købe dem. Tak for linket.

Mvh Morten

Fra : Max

Dato : 07-02-11 19:19

Hej Morten

> Det må jeg tage mig sammen til at prøve, selvom det nu ville være
> lettere at købe dem. Tak for linket.

Det har du helt ret i, men jeg har en drøm om at komme til at
lave mine egne pølser, og det smitter lidt af. Og man kan jo
håbe at det er besværret værd.

Max

Fra : Kevin Borbye Edelvan~

Dato : 10-02-11 11:19

On 7 Feb., 19:19, "Max" <Max_J...@post9.tele.dk.invalid> wrote:

> Det har du helt ret i, men jeg har en drøm om at komme til at
> lave mine egne pølser, og det smitter lidt af. Og man kan jo
> håbe at det er besværret værd.

Det er ikke mere besværligt end så megen anden madlavning, Det tager
måske en halv time at lave et par meter pølse. Jeg laver som regel den
italienske salsiccia, som man desværre ikke kan købe herhjemme. Det er
nærmest en meget grov medister smagt til med hvidvin og fennikelfrø.
Smager skønt.

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : Aksel

Dato : 11-02-11 13:33

Eller hvad med en gang god gammeldags fransk Andouillette? Men dem kan man
sikkert heller ikke få i DK.
Mvh
Aksel

Fra : Max

Dato : 11-02-11 13:36

Hej Aksel

> Eller hvad med en gang god gammeldags fransk Andouillette? Men dem
> kan man sikkert heller ikke få i DK.

Du læste ikke tråden ?

Prøv at kikke på det der står øverst i indlægene, det er nemlig ikke
alle der har den uskik at skrive i toppen af indlægene.

Max

Fra : Aksel

Dato : 11-02-11 22:13

> Hej Aksel

> Du læste ikke tråden ?
>
> Prøv at kikke på det der står øverst i indlægene, det er nemlig ikke
> alle der har den uskik at skrive i toppen af indlægene.

Hej Max!
Der er vistnok forskel på den pølse tråden handler om og så den af mig
nævnte. Altså cajun contra fransk. Stor forskel. Til de franske bruges
bla.a. indvolde, og de lugter deraf, men smager særdeles godt.
Mvh
Aksel

Fra : Keysersoce

Dato : 11-02-11 06:19

Der er vel ikke en af jer andre der allerede har været igang med en
oversættelse af denne opskrift vel ?
Den ser ud til at skulle prøves.

Engel