/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Russer diesel MC
Fra : oz3bto


Dato : 04-02-11 12:32

Ja da jeg så tråden med Dnepr mindes jeg at nogen russer MCer var med diesel
motor.. Men kommer slet ikke på nogen navne .. Kan i hjælpe ?

Må da være det helt rigtige til vinter kørsel.. Den orange djævel tør jeg
ikke køre på.. ihvertfald ikke på vejene..




 
 
Hekto (04-02-2011)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 04-02-11 08:25

On 4 Feb., 12:32, "oz3bto" <n...@in.dk> wrote:
> Ja da jeg s tr den med Dnepr mindes jeg at nogen russer MCer var med diesel
> motor.. Men kommer slet ikke p nogen navne .. Kan i hj lpe ?
>
> M da v re det helt rigtige til vinter k rsel.. Den orange dj vel t r jeg
> ikke k re p .. ihvertfald ikke p vejene..

Russerne laver sikkert den slags; men inderne gør ihvrtfald også.
Royal Enfield fås i en dieseludgave.

--
/Hekto

Ulvir (04-02-2011)
Kommentar
Fra : Ulvir


Dato : 04-02-11 20:10


"oz3bto" <no@in.dk> skrev i en meddelelse
news:4d4be3be$0$23757$14726298@news.sunsite.dk...
> Ja da jeg så tråden med Dnepr mindes jeg at nogen russer MCer var med
> diesel motor.. Men kommer slet ikke på nogen navne .. Kan i hjælpe ?

Interesant forum, hvis man er til diesel bankere..
http://www.dieselbike.net/



Ivar (04-02-2011)
Kommentar
Fra : Ivar


Dato : 04-02-11 22:52

oz3bto skrev:

> Ja da jeg så tråden med Dnepr mindes jeg at nogen russer MCer var med diesel
> motor..

Næppe som Dnepr fra sovjet-tiden. Diesel var ikke så meget brugt.
Mange busser og lastbiler havde benzinmotor. Selv i dag kører
der mange store lastbiler i Rusland med benzinmotor. I Rusland
har den billigste benzin meget lavt oktantal. Oktan 80 eller noget
i den stil. Det bliver mest brugt af lastbiler, da stort set ingen
personbiler kan køre på det.


Ivar Magnusson



Jørgen Sørensen (04-02-2011)
Kommentar
Fra : Jørgen Sørensen


Dato : 04-02-11 23:33

Hej
der er en tysker der ombygger russer til en 1000 ccm 2 cyl diesel
http://www.loew-gmbh.de/index_motorrad.htm
hilsen Jørgen

"oz3bto" skrev i meddelelsen
news:4d4be3be$0$23757$14726298@news.sunsite.dk...

Ja da jeg så tråden med Dnepr mindes jeg at nogen russer MCer var med diesel
motor.. Men kommer slet ikke på nogen navne .. Kan i hjælpe ?

Må da være det helt rigtige til vinter kørsel.. Den orange djævel tør jeg
ikke køre på.. ihvertfald ikke på vejene..





Jens P. (05-02-2011)
Kommentar
Fra : Jens P.


Dato : 05-02-11 09:40

Var der ikke også et af de japanske mærker, der forsøgte sig for en
menneskealder siden?
Mener Kawazaki tumlede med en disel i de tidlige 80'ere.

Jens P.


Jan Selchau-Hansen (12-02-2011)
Kommentar
Fra : Jan Selchau-Hansen


Dato : 12-02-11 14:35

Den amerikanske hær bruger en Kawa KLR 650 med diesel.

http://www.fasterandfaster.net/2008/02/kawasaki-klr650-based-diesel.html

Det er praltisk når de i forvejen har diesel med ud i ørkenen, og så er
rækkevidden noget længere ...

Har selv haft en KLR 650 (benz - fed cykel)

Jan

"Jens P." skrev i meddelelsen
news:4d4d0cf8$0$36574$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

Var der ikke også et af de japanske mærker, der forsøgte sig for en
menneskealder siden?
Mener Kawazaki tumlede med en disel i de tidlige 80'ere.

Jens P.


Sir1 (05-02-2011)
Kommentar
Fra : Sir1


Dato : 05-02-11 02:57

On 4 Feb., 12:32, "oz3bto" <n...@in.dk> wrote:
> Ja da jeg s tr den med Dnepr mindes jeg at nogen russer MCer var med diesel
> motor.. Men kommer slet ikke p nogen navne .. Kan i hj lpe ?
>
> M da v re det helt rigtige til vinter k rsel.. Den orange dj vel t r jeg
> ikke k re p .. ihvertfald ikke p vejene..

Denne her dukkede op et sted i Tyskland på en mc-ferie for et par år
siden: http://gallery.me.com/sir1#100128/IMG_2215&bgcolor=black
Vh
Søren
_____________
www.morinist.dk

News sunsite (05-02-2011)
Kommentar
Fra : News sunsite


Dato : 05-02-11 23:13

"oz3bto" <no@in.dk> wrote in message
news:4d4be3be$0$23757$14726298@news.sunsite.dk...
> Ja da jeg så tråden med Dnepr mindes jeg at nogen russer MCer var med
> diesel motor.. Men kommer slet ikke på nogen navne .. Kan i hjælpe ?
>
> Må da være det helt rigtige til vinter kørsel.. Den orange djævel tør jeg
> ikke køre på.. ihvertfald ikke på vejene..
>
>
>

Hejsa.

Spændende emne som jeg er fristet til at "lege" lidt med som projekt. På MZ
klubbens hjemmeside er der en længere erfaringsudveksling:
http://www.mzklub.dk/forum/viewthread.php?thread_id=859

Jeg fik at vide til et bilsyn af min synsmand, at for det er muligt at få
synet en dielsel MC, skal der være serieproduceret en vis del eksemplarer
som også kører indenfor EU, for at det er muligt. Her kunne Royal Enfield
(eks. Enfield Robin på 500ccm) måske være en der er registeret nok af til at
få synet en sådan på lovlig vis ??? Om hans udtalelser har meget på sig ved
jeg ikke.

Denne her mand har bare været heldig, da synsfolkene vist blev fanget på et
svagt punkt og lod synet af MC dieselen gå igennem.
http://www.ppo-mc-global-tour.dk/

Konsekvensen ved at ombygge en MZ Saxon med en Lombardini motor kan jeg ikke
lige overskue. MZ´eren er selvfølgelig synet med benzin motor så pladen
retfærdiggjort, men når så dieselen kommer på - så er den nok ikke lige så
"lovlig" at køre på. Hvordan politiet + skat vil reagere ved jeg ikke, men
jeg ved da at flere kører rundt på en sådan. Hvad med forsikring hvis man
kører galt - der tvivler jeg på at de går med til at betale til gildet. Der
er mange usikkerhedsmomenter i at køre rundt på en ombygget diesel og det
ville jo være bedst at kunne køre rundt uden at skide i bukserne hver gang
man møder en myndighed.

Hvor sexet det er at komme til træf på en diesel vil jeg ikke sætte tal på,
men opmærksomhed vil den uden tvivl vække På en tur på MC campen for et
par år siden så jeg 7 flotte og dyre Harleyer stå på række, men alle stod
samlet omkring en lille 50ccm 2 gears Puch knallert der holdt imellem de
store Harleyer. Samme effekt vil jeg skyde på MC dieselen vil have.

Hilsen
Hans-Erik


Jesper Hedegaard (06-02-2011)
Kommentar
Fra : Jesper Hedegaard


Dato : 06-02-11 22:27

"News sunsite" wrote in message
news:4d4dcb82$0$23755$14726298@news.sunsite.dk...

"oz3bto" <no@in.dk> wrote in message
news:4d4be3be$0$23757$14726298@news.sunsite.dk...
> Ja da jeg så tråden med Dnepr mindes jeg at nogen russer MCer var med
> diesel motor.. Men kommer slet ikke på nogen navne .. Kan i hjælpe ?
>
> Må da være det helt rigtige til vinter kørsel.. Den orange djævel tør jeg
> ikke køre på.. ihvertfald ikke på vejene..
>
>
>

Hejsa.

Spændende emne som jeg er fristet til at "lege" lidt med som projekt. På MZ
klubbens hjemmeside er der en længere erfaringsudveksling:
http://www.mzklub.dk/forum/viewthread.php?thread_id=859

Jeg fik at vide til et bilsyn af min synsmand, at for det er muligt at få
synet en dielsel MC, skal der være serieproduceret en vis del eksemplarer
som også kører indenfor EU, for at det er muligt. Her kunne Royal Enfield
(eks. Enfield Robin på 500ccm) måske være en der er registeret nok af til at
få synet en sådan på lovlig vis ??? Om hans udtalelser har meget på sig ved
jeg ikke.

Denne her mand har bare været heldig, da synsfolkene vist blev fanget på et
svagt punkt og lod synet af MC dieselen gå igennem.
http://www.ppo-mc-global-tour.dk/

Konsekvensen ved at ombygge en MZ Saxon med en Lombardini motor kan jeg ikke
lige overskue. MZ´eren er selvfølgelig synet med benzin motor så pladen
retfærdiggjort, men når så dieselen kommer på - så er den nok ikke lige så
"lovlig" at køre på. Hvordan politiet + skat vil reagere ved jeg ikke, men
jeg ved da at flere kører rundt på en sådan. Hvad med forsikring hvis man
kører galt - der tvivler jeg på at de går med til at betale til gildet. Der
er mange usikkerhedsmomenter i at køre rundt på en ombygget diesel og det
ville jo være bedst at kunne køre rundt uden at skide i bukserne hver gang
man møder en myndighed.

Hvor sexet det er at komme til træf på en diesel vil jeg ikke sætte tal på,
men opmærksomhed vil den uden tvivl vække På en tur på MC campen for et
par år siden så jeg 7 flotte og dyre Harleyer stå på række, men alle stod
samlet omkring en lille 50ccm 2 gears Puch knallert der holdt imellem de
store Harleyer. Samme effekt vil jeg skyde på MC dieselen vil have.

Hilsen
Hans-Erik


Hmmm - hvilken af de 8 maskiner fik mest opmærksomhed

Jesper Hedegaard

BMW F650ST når vejret spiller
Suzuki Jimny når vejret spilder


brassball (06-02-2011)
Kommentar
Fra : brassball


Dato : 06-02-11 23:07

Her i det nordjyske kører der på nuværende tidspumkt mindst 3 diesel
MC'er rundt, en Dnepr med japansk 3 cyl vandkøet diesel, en englænder
af nyere dato m 2 cyl 650cc italiensk dieselmotor og automatgear, en
MZ Saxon med kinesisk 400cc 1 cylinder Dieselmotor og automatgear. og
inden sommer en MZ TS m1cyl 400cc japansk dieselmotor og automatgear
Det er ikkeproblematiskatindregistrere en diesel MC, men hvis årgangen
errelativ ny, kan der være noget med partikkel udledning, forældre end
?? maskiner er der ingen forureningskrav







On Sat, 5 Feb 2011 23:13:19 +0100, "News sunsite"
<hans-erik@vip.cybercity.dk> wrote:

>"oz3bto" <no@in.dk> wrote in message
>news:4d4be3be$0$23757$14726298@news.sunsite.dk...
>> Ja da jeg så tråden med Dnepr mindes jeg at nogen russer MCer var med
>> diesel motor.. Men kommer slet ikke på nogen navne .. Kan i hjælpe ?
>>
>> Må da være det helt rigtige til vinter kørsel.. Den orange djævel tør jeg
>> ikke køre på.. ihvertfald ikke på vejene..
>>
>>
>>
>
>Hejsa.
>
>Spændende emne som jeg er fristet til at "lege" lidt med som projekt. På MZ
>klubbens hjemmeside er der en længere erfaringsudveksling:
>http://www.mzklub.dk/forum/viewthread.php?thread_id=859
>
>Jeg fik at vide til et bilsyn af min synsmand, at for det er muligt at få
>synet en dielsel MC, skal der være serieproduceret en vis del eksemplarer
>som også kører indenfor EU, for at det er muligt. Her kunne Royal Enfield
>(eks. Enfield Robin på 500ccm) måske være en der er registeret nok af til at
>få synet en sådan på lovlig vis ??? Om hans udtalelser har meget på sig ved
>jeg ikke.
>
>Denne her mand har bare været heldig, da synsfolkene vist blev fanget på et
>svagt punkt og lod synet af MC dieselen gå igennem.
>http://www.ppo-mc-global-tour.dk/
>
>Konsekvensen ved at ombygge en MZ Saxon med en Lombardini motor kan jeg ikke
>lige overskue. MZ´eren er selvfølgelig synet med benzin motor så pladen
>retfærdiggjort, men når så dieselen kommer på - så er den nok ikke lige så
>"lovlig" at køre på. Hvordan politiet + skat vil reagere ved jeg ikke, men
>jeg ved da at flere kører rundt på en sådan. Hvad med forsikring hvis man
>kører galt - der tvivler jeg på at de går med til at betale til gildet. Der
>er mange usikkerhedsmomenter i at køre rundt på en ombygget diesel og det
>ville jo være bedst at kunne køre rundt uden at skide i bukserne hver gang
>man møder en myndighed.
>
>Hvor sexet det er at komme til træf på en diesel vil jeg ikke sætte tal på,
>men opmærksomhed vil den uden tvivl vække På en tur på MC campen for et
>par år siden så jeg 7 flotte og dyre Harleyer stå på række, men alle stod
>samlet omkring en lille 50ccm 2 gears Puch knallert der holdt imellem de
>store Harleyer. Samme effekt vil jeg skyde på MC dieselen vil have.
>
>Hilsen
>Hans-Erik

Hans-Erik (10-02-2011)
Kommentar
Fra : Hans-Erik


Dato : 10-02-11 20:42



"brassball" <skoleskibe@gmail.com> wrote in message
news:116uk61v1rd3hs8r64tgj95u0jkveijl3u@4ax.com...
> Her i det nordjyske kører der på nuværende tidspumkt mindst 3 diesel
> MC'er rundt, en Dnepr med japansk 3 cyl vandkøet diesel, en englænder
> af nyere dato m 2 cyl 650cc italiensk dieselmotor og automatgear, en
> MZ Saxon med kinesisk 400cc 1 cylinder Dieselmotor og automatgear. og
> inden sommer en MZ TS m1cyl 400cc japansk dieselmotor og automatgear
> Det er ikkeproblematiskatindregistrere en diesel MC, men hvis årgangen
> errelativ ny, kan der være noget med partikkel udledning, forældre end
> ?? maskiner er der ingen forureningskrav
>
>
>

Jeg tror skam heller ikke at det er umiligt at få indregistreret en
eksempelvis Enfield diesel, som er bygget i hobetal som diesel.

Men at få indregistreret en MZ Saxon eller anden MC (som oprindeligt for 3
år siden blev synet med en benzin motor) med en til-forhåndenværende diesel
motor som med hjemmelavede beslag, uoriginal automatgear man lige kunne
støve op i DBA. Se DET tror jeg er problematisk at få synmanden til at nikke
godkendende til

Motorkraften fra den påsatte diesel kommer sansynligvis ikke over den
originale MZ Benziner, men vægten kontra bremser, støjniveau, miljø
udledning etc. ser jeg et mere uoverskueligt problem i.

Hvad er konsekvensen ved at blive taget på en ombygget diesel ? man kan jo
håbe at det er en MC betjent med teknik i blodet der standser én for at se
nærmere på bæstet.

Når alt dette nu er kastet op, så fristes jeg alligevel til at gå i gang med
et diesel projekt - og så finder jeg nok svarene ad naturlig vej

Hilsen
Hans-Erik Larsen



Anders Majland (11-02-2011)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 11-02-11 12:22

> Men at få indregistreret en MZ Saxon eller anden MC (som oprindeligt for 3
> år siden blev synet med en benzin motor) med en til-forhåndenværende
> diesel motor som med hjemmelavede beslag, uoriginal automatgear man lige
> kunne støve op i DBA. Se DET tror jeg er problematisk at få synmanden til
> at nikke godkendende til

Skal man igennem med det er det nok en fordel at starte opmbygningen på en
udlænding og så få køretøjet godtkendt og indregisteret i enten tyskland
eller sverige først, for dernæst at importere den til DK ...

/A


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177428
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6407936
Brugere : 218877

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste