speedometer
Fra : Rene

Dato : 31-01-11 14:37

Hej
Jeg har en Suzuki Intruder vs 700 fra 1987 med hvor speedometeret viser
Miles
og vil gerne ha et der viser km og har jeg har fundet et til en Intruder
1400 nu er
så mit spørgsmål kan jeg bruge det fra en 1400??

Mvh Rene

Fra : Ivar

Dato : 31-01-11 21:05

Rene skrev:

> [...]
> nu er
> så mit spørgsmål kan jeg bruge det fra en 1400??

Jeg er 99% sikker på, at begge viser 100 km/t ved 2330 rpm eller 60 mph
ved 2240 rpm. Jeg ved ikke, om de passer sammen mekanisk.

Ivar Magnusson

Fra : Armand

Dato : 23-02-11 15:56

Den 31-01-2011 14:36, Rene skrev:
> [...]
> 1400 nu er
> så mit spørgsmål kan jeg bruge det fra en 1400??

Kører de to motorcykler med speedometer-drev på forhjulet og har de
begge samme forhjuls-dimension er sagen næsten sikker
Prøv selv om du kan finde et 'gearings-forhold' skrevet et sted på
instrumentet! I enkelte tilfælde har jeg ligefrem set det printet på
skiven, men det var vist ikke på en nyere japaner :-/
Finder du først sådant et tal (der typisk vil være en decimal (á
0,XXXX)), er det enkelt at sammenligne med det alternativ du påtænker!

Noget andet er at reservedelskataloger måske ligefrem også indeholder
dén detalje - F.eks. gevind størrelse står ofte nævnt dér, så hvorfor
ikke også så væsentlig en detalje :-/

God jagt!

--
Armand.