Smartphone som navigation
Fra : Helge

Dato : 29-01-11 18:34

?Hej, jeg overvejer lidt om jeg skal skrotte mit navigationsanlæg og bruge
en smartphone til det i stedet for...

Jeg har en HTC Desire i tankerne og ville evt. installere f.eks. Navigon
navigation på den...

Er der nogen som har erfaring med at bruge sådan en som navigation...??

Det skal siges, at jeg ringer rigtig meget mens jeg kører, til mange
forskellige, og ind imellem har jeg også brug for at skrive og læse sms'er
og gå på nettet og bruge andre applikationer...

Så den skal kunne "multitaske" uden at jeg skal til at gå så meget ud af
programmerne, at jeg f.eks. skal indtaste en destination igen osv...

Til gengæld er mine krav til navigationen ikke det helt vilde, bare den kan
vise vej...

Nogen gode input...??

mvh. Helge

Fra : Lars Raaby

Dato : 29-01-11 18:44

Den 29-01-2011 18:34, Helge skrev:
> [...]
> programmerne, at jeg f.eks. skal indtaste en destination igen osv...
>
> Til gengæld er mine krav til navigationen ikke det helt vilde, bare den kan

Google maps er gratis.

--
Venlig Hilsen
Lars Raaby

Fra : Sune Storgaard

Dato : 29-01-11 19:40

Den 29-01-2011 18:44, Lars Raaby skrev:

> Google maps er gratis.
Og ligeså meget værd.

Den kræver en konstant dataforbindelse, og er derfor ikke just optimalt
hvis man er i udlandet, eller på lars tyndskids mark.

Som det ser ud nu må man til lommerne, navigon er som foreslået pt
bedste bud.

Mapdroyd kan cache maps på en dejlig nem måde, men tilbyder ikke navigation.

Fra : emjeppesen

Dato : 29-01-11 19:09

Helge skrev:

>Jeg har en HTC Desire i tankerne og ville evt. installere f.eks. Navigon
>navigation på den...
>
>Er der nogen som har erfaring med at bruge sådan en som navigation...??

Det har jeg og jeg synes det virker glimrende og en del bedre end
google maps, som jeg dog også har installeret.
Navigon kostede 299 kr, så det er da til at betale.

Hilsen emj

Fra : Helge

Dato : 30-01-11 16:33

?Hej emj..., tak for svaret..., hvad så med at "multitaske" med den....??

Fungere det fint samtidig med at man bruger navigationen...??

mvh. Helge

Fra : emjeppesen

Dato : 30-01-11 16:59

Helge skrev:

>?Hej emj..., tak for svaret..., hvad så med at "multitaske" med den....??
>
>Fungere det fint samtidig med at man bruger navigationen...??

Det har jeg ingen erfaring med, men ringer min mobil, bliver jeg sendt
ud af nav. når jeg besvarer opkalde og skal så bare klikke på
navikonet igen, så fortsætter den, som den skal.

Det er uden betydning, for jeg kører ikke bil og snakker i telefon
samtidig

Hilsen emj

Fra : Hauge

Dato : 30-01-11 17:12

Den 30-01-2011 16:58, emjeppesen skrev:
> Det er uden betydning, for jeg kører ikke bil og snakker i telefon
> samtidig

Det er muligt at være på gåben og samtidigt bruge navi., det er trods
alt lovligt endnu.

/Hauge

Fra : Chano Andersen

Dato : 30-01-11 18:55

Den 30-01-2011 17:12, Hauge skrev:

> Det er muligt at være på gåben og samtidigt bruge navi., det er trods
> alt lovligt endnu.

Og fungere fantastisk med google navigation, den kender f.eks. til
lokale stier og andre smutveje...

- Chano Andersen

Fra : Hauge

Dato : 30-01-11 18:58

Den 30-01-2011 18:54, Chano Andersen skrev:
> Og fungere fantastisk med google navigation, den kender f.eks. til
> lokale stier og andre smutveje...

Men er rimelig dyrt, når man bimler rundt i det store udland, og ikke
bruger et lokalt dataabonnement.

Mvh Hauge

Fra : emjeppesen

Dato : 30-01-11 19:14

Hauge skrev:

>Men er rimelig dyrt, når man bimler rundt i det store udland, og ikke
>bruger et lokalt dataabonnement.

Jeg har både Google og Navigon installeret og så er det jo bare at
vælge.

Hilsen emj

Fra : emjeppesen

Dato : 30-01-11 19:12

Chano Andersen skrev:

>Og fungere fantastisk med google navigation, den kender f.eks. til
>lokale stier og andre smutveje...

Det kniber gevaldig med lokale stier og smutveje, her hvor jeg bor,
men her kan jeg jo klare mig uden navigation
Desiden har google adskillige rundkørsler med, som endnu ikke er lavet
og det er noget skidt.

Hilsen emj

Fra : Johannes Jørgensen

Dato : 31-01-11 17:03

og ind imellem har jeg også brug for at skrive og læse sms'er
> og gå på nettet og bruge andre applikationer...

forhåbentlig ikke imens du køre.

jj

Fra : Hauge

Dato : 31-01-11 17:50

Den 31-01-2011 17:03, Johannes Jørgensen skrev:
> forhåbentlig ikke imens du køre.

Er det dit problem?

/Hauge

Fra : Max

Dato : 31-01-11 19:31

Hej Hauge

> Er det dit problem?

Ja, det kan jo desværre hurtigt bleve ens problem
at andre fjolser ikke kan finde ud af at køre ordentlig.

Max

Fra : Helge

Dato : 31-01-11 22:40

?Ro på nu..., selvfølgelig "multitasker" jeg ikke samtidig med at jeg
kører....

I øvrigt tak for input..., mangler dog stadig lidt mere erfaring med at
multitaske...

Helge

Hej Hauge

Fra : Hauge

Dato : 01-02-11 13:54

Den 31-01-2011 22:40, Helge skrev:
> ?Ro på nu..., selvfølgelig "multitasker" jeg ikke samtidig med at jeg
> kører....

Husk nu på, at dem der er værst på et område, er dem der selv gør det.

Mvh Hauge

Fra : Hauge

Dato : 01-02-11 13:55

Den 01-02-2011 13:53, Hauge skrev:
> Husk nu på, at dem der er værst på et område, er dem der selv gør det.

Sikke noget vrøvl, vi prøver igen:

Husk nu på, at dem der er værst på et område, er dem der hyler højest om
andre.

Mvh Hauge

Fra : Andersen [3650]

Dato : 03-02-11 20:23

Den 01-02-2011 13:54, Hauge skrev:

> Sikke noget vrøvl, vi prøver igen:
>
> Husk nu på, at dem der er værst på et område, er dem der hyler højest om
> andre.
>
> Mvh Hauge
Og sjovt nok hører vi konstant en hylen fra Hauge........... hmmmmm.

Fra : Hauge

Dato : 04-02-11 05:09

Den 03-02-2011 20:23, Andersen [3650] skrev:
> Og sjovt nok hører vi konstant en hylen fra Hauge........... hmmmmm.

Du er så dygtig med den gode hørelse, skulle det tage 2 dage at finde
det kloge svar?

/Hauge

Fra : N/A

Dato : 04-02-11 17:30

Fra : Hauge

Dato : 04-02-11 17:30

Den 04-02-2011 15:54, Andersen [3650] skrev:
> Det muligt du ikke har bemærket det, men vi er faktisk nogle
> mennesker der har et liv uden for usenet.

Så kunne du måske bare nøjes med det, så slipper man jo for dit tuderi.

> Det ville være så rart hvis du også begyndte at praktisere det
> noget mere. Så slap vi formentlig for en masse af dine
> tåbelige forsøg på at være klog.

Nåja, hvad har du selv gang i? Klovn.

/Hauge

Fra : Andersen [3650]

Dato : 04-02-11 18:55

Den 04-02-2011 17:29, Hauge skrev:

> Så kunne du måske bare nøjes med det, så slipper man jo for dit tuderi.

> Nåja, hvad har du selv gang i? Klovn.
>
> /Hauge
Ak ak. Mod tumper kæmper selv guder forgæves.

Fra : Hauge

Dato : 01-02-11 13:53

Hej Max
Den 31-01-2011 19:31, Max skrev:
> Ja, det kan jo desværre hurtigt bleve ens problem
> at andre fjolser ikke kan finde ud af at køre ordentlig.

Men uanset hvad, så rager det ikke folk, slet ikke her, hvor ingen aner
om der køres samtidigt med at der rodes med mobil.
Jeg oplever endda folk, der ikke engang kan køre bil, selvom de ikke
laver andet, skal vi så også tude over det?

Måske man skulle prøve at holde os til emnet, og tude til politiet hvis
der opleves alt det andet. Tuderiet hører ikke til her.

Mvh Hauge

Fra : Max

Dato : 01-02-11 15:26

Hej Hauge

> hvis der opleves alt det andet. Tuderiet hører ikke til her.

Så hold dog op med det tuderi.

Max

Fra : Hauge

Dato : 01-02-11 15:36

Den 01-02-2011 15:26, Max skrev:
> Så hold dog op med det tuderi.

I lige måde.

/Hauge

Fra : Max

Dato : 01-02-11 16:21

Hej Hauge

> I lige måde.

Nej da, man må hyle med de ulve man er iblandt.

Max

Fra : Anders Majland

Dato : 31-01-11 17:05

> [...]
> en smartphone til det i stedet for...
> Jeg har en HTC Desire i tankerne og ville evt. installere f.eks. Navigon

Jeg er godt tilfreds med Garmin Mobile XT på min nokia. Det virker som det
plejer fra rene gps enheder og kortmaterialet har man med hjemmefra så man
ikke behøver at downloade undervejs (men man kan hente nogle trafikdata).

Ved ikke om garmins navigation fåes løst til en HTC desire, men ellers var
det måske noget med en Garmin-Asus A50
http://www.esato.com/phones/compare.php?phone=607&cp=652