Film man skal tænke til?
Fra : Rasmus Ibsen

Dato : 27-01-11 20:05

Jeg skal se en film med kæresten i morgen og vi kan godt lide at vi bliver
udfordret.

Vi har feks med stor glæde set:
- Shutter Island
- Inception
- Vanilla Sky
- Mulholland Drive
- Memento +/-
- The Machinist

Hvad er der ellers af den slags film?
Shutter Island var i øvrigt klart i toppen over udfordrende film!

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 27-01-11 20:19

Rasmus Ibsen skrev:

> Hvad er der ellers af den slags film?

Donnie Darko passer fint ind i den samling.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Hjælp til computeren og internettet:

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 27-01-11 22:32

Den 27/01/11 20.04, Rasmus Ibsen skrev:
> [...]
> - The Machinist
>

> Hvad er der ellers af den slags film?
> Shutter Island var i øvrigt klart i toppen over udfordrende film!

Prøv at kaste dig over europæiske film i stedet, der er generelt mere at
tænke over.

/Lars

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 28-01-11 10:25

Rasmus Ibsen skrev:

> Jeg skal se en film med kæresten i morgen og vi kan godt lide at vi bliver
> [...]

Blandede bud:

Reconstruction
Øjnenes hemmelighed
Swimming Pool
Skjult

--
Peter Brandt Nielsen

Fra : Kim Jensen

Dato : 28-01-11 23:50

> Jeg skal se en film med kæresten i morgen og vi kan godt lide at vi bliver
> [...]

Jeg synes "The Prestige" er rigtig fed - også med Christian Bale, hvor
han igen gør det sublimt. Ved første øjekast virker den måske ikke nær
så "udfordrende" som de nævnte, men dét er den ...

Hvis du har adgang til den, kan jeg også anbefale Christopher Nolans
debutfilm, "Following", der tydeligt understreger talentet og ideerne
der også gjorde Memento til så markant en film som den blev.

--
mvh Kim Jensen
blog.werx @ http://kim.litewerx.dk

Fra : Zeki

Dato : 29-01-11 10:00

"Rasmus Ibsen" <rasmus.ibsen@please.ask> skrev i en meddelelse
> Hvad er der ellers af den slags film?

Rumrejsen år 2001
Dark City
Moon
Fight Club
Clockwork Orange
The Matrix
12 Monkeys
Jacob's Ladder

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 29-01-11 15:29

Rasmus Ibsen <rasmus.ibsen@please.ask> wrote:

<snip>

> Hvad er der ellers af den slags film?

House of Games

http://www.imdb.com/title/tt0093223/

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 02-02-11 01:25

Axel Hammerschmidt sendte dette med sin computer:
> House of Games

Hæ ;)

Dén var go'! :)

Har li bestilt den ved Laserdisken så konen ka gyse med! :)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 02-02-11 02:40

Hans Paulin <me@privacy.net> wrote:

> Axel Hammerschmidt sendte dette med sin computer:

> Hæ ;)
>
> Dén var go'! :)
>
> Har li bestilt den ved Laserdisken så konen ka gyse med! :)

Jeg så den i mørke - i bio.

Hvad skulle du gi' for den?

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 02-02-11 13:18

Axel Hammerschmidt skrev:
> Hvad skulle du gi' for den?

79 kr. + porto 25 kr. = 104 kr. :)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : madsj

Dato : 31-01-11 05:20

On Jan 27, 8:04 pm, "Rasmus Ibsen" <rasmus.ib...@please.ask> wrote:
> Hvad er der ellers af den slags film?
> Shutter Island var i øvrigt klart i toppen over udfordrende film!

Charade med Hepburn og Cary Grant passer vist også meget fint ind.

Lidt ved siden af, så er "Lilja 4ever" også ganske god, men dog ikke
ligefrem
nogen feel-good film.

/Mads

Fra : Rasmus Ibsen

Dato : 02-02-11 19:40

> Hvad er der ellers af den slags film?

Tak for det allesammen!
Det var faktisk allesammen film vi ikke havde set undtagen Jacob's Ladder

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 09-02-11 04:26

Rasmus Ibsen <rasmus.ibsen@please.ask> wrote:

> Jeg skal se en film med kæresten i morgen og vi kan godt lide at vi bliver
> udfordret.

Solaris.

http://www.imdb.com/title/tt0069293/
http://www.imdb.com/title/tt0307479/

Jeg har dog "kun" set Soderbergh's udgave.