2011 fedt scifi år
Fra : Mr. D

Dato : 28-01-11 16:03

Hi i gruppen
Tilføjelser eller bemærkninger til dette?
Simon

Efter et tyndt scifi 2010, kommer det til at bugne med scifi, fantasy
og superheoes i 2011. Det bliver ret vildt. Ud over Holmes og Tintin,
er resten scifi, fantasy og superheros.

1. Ikke scifi er Sherlock Holmes 2, som selvfølgelig skal ses.Det var
i denne, at Noomi Rapace fra Pigen, der legede med ilden ville være
med.

2. The Green Hornet har fået ikke så gode anmeldelser

3. Battle Los Angeles: Stort anlagt film og soldater, der bekæmper en
alien invasion. Must see!

4. Thor og X-men (Er ikke så meget til superheltefilm, men Thor er jo
en klassiker, så måske).

5. Pirates of the Carribien, Transformers, Harry Potter -
Fortsættelser af gamle succeser

6. Green Lantern skal under alle omstændigheder ses. Findes en helt,
findes han her

7. Captain America er jeg vel også nødt til at se

8. Cowboys and Aliens er noget af det, jeg glæder mig allermest til.
Cowboys og indianere må slå pjalterne sammen i en indædt kamp mod
invaderende aliens. Lyder måske åndsvagt, hvis det ikke lige var
fordi, at Steven Spielberg, Iron Man director Jon Favreu, Daniel Craig
og navnkundige Harrison Ford står i spidsen for projektet.

9. Contagien: Hele verden er inficeret. Det er Jude Law, Kate Winslet
og Matt Damon også.

10. Real Steel: Boksende robotter

11. Caeser, Rise of the apes. Et meget spændende bud på en forgænger
til Abernes Planet med en forklaring på, hvordan aberne blev
intelligente.

12. Twiligt. Følger jeg ikke med i. Nævner dem bare her for at vise,
hvor meget scifi/fantasy, der er i 2011.

13. Sucker Punch: Blot en teenage tøsefilm forklædt som fullblown action
steampunk eller the real deal? Fra Watchmen over 300 til denne film. Den
skal under alle omstændigheder ses.

14. The Adventures of Tintin. Ikke scifi, men skal måske ses.
Spielberg instruerer, og Gollum spiller kaptajn Haddock. Det kan da
ikke gå galt.

Ud over det - hvis jeg havde mere tid - så vil TV bugne af gode scifi
kvalitetsserier.
Ikke mindst Spielbergs "Falling Skies" om menneskehedens kamp mod
invaderende aliens.
Ud over det, er der Doctor Who, Torchwood, The Event, Battlestar
Galactica: Blood and Chrome, Fringe og "V"

2012

15. Prometheus er måske den største af alle, men kommer nok ikke før
2012. Ridley Scott er 73 år, og har ikke rørt scifi siden 1979 Alien
og 1982 Blade Runner. Han ønskede at lave en prequel til Alien, og har
arbejdet med det i flere år. Han har nu officielt opgivet det, og
lader i stedet filmen få sit helt eget univers. Meningen var at tage
udgangspunkt i "The Space-Jockey " fra Alien 1.

Fra : Anders Houmark

Dato : 27-01-11 20:56

"Mr. D" <sigri@detiparantesenemail.dk> skrev i meddelelsen
> Hi i gruppen
> Tilføjelser eller bemærkninger til dette?

Det ser sgu godt ud, glæder mig :)

Dejlig liste, nu har jeg lidt at glæde mig til.

Mvh Anders

Fra : Max

Dato : 27-01-11 22:35

Hej Simon

> Tilføjelser eller bemærkninger til dette?

For dig skal året åbenbart være kortere end fo vi andre :)

Hint, check datoen på din PC.

Max

Fra : Mr. D

Dato : 28-01-11 22:33