Hjælp til Linux Mint 9 Fluxbox: deb eller ~
Fra : Carsten

Dato : 27-01-11 05:34

Hej Brugere
Jeg har set på PCWorld, at der er kommet en ny kontorpakke:
LibreOffice.
Den ville jeg gerne installere
..
Nu er jeg begyndt at tænke lidt mere over tingene.
Hvad skal jeg downloade i alle tilfælde:
Er det x86rpm eller x86deb
Jeg går ud fra at x64 er hvis du kørere 64 bit, og hvordan ser jeg
det, jeg tror selv jeg kun kørere 32.
I andre situationer har jeg også kunne downloade deb eller rpm, men
jeg kender ikke forskellen.
Foreløbig har jeg brugt linux vedhjælp af programhåndteringen, for der
skal man kun "pege" på hvad man ville ha'.

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 27-01-11 15:49

Den 27/01/11 13.33, Carsten skrev:
> [...]
> Foreløbig har jeg brugt linux vedhjælp af programhåndteringen, for der
> skal man kun "pege" på hvad man ville ha'.

Du har nok ikke brug for LibreOffice hvis du har OpenOffice (som stort
set bygger på samme kildekode). Så du kan roligt vente til at
LibreOffice dukker op i din distribution, med mindre at der findes noget
bestemt i LibreOffice du skal bruge.

/Lars

Fra : Martin Larsen

Dato : 27-01-11 22:53

Carsten wrote:

> Jeg går ud fra at x64 er hvis du kørere 64 bit, og hvordan ser jeg
> det, jeg tror selv jeg kun kørere 32

uname -a

Hvis der står noget med 64, fx x86_64, kører ud en 64 bit distro.

sudo cat /proc/cpuinfo | grep -i flags | grep --color lm

Hvis der står lm (betyder longmode) er din CPU 64 bit.

Martin