Gps holder
Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 26-01-11 00:37

ja pt har jeg en scooter men om gud og lægen vil for jeg en motorcykel
til foråret
men jeg har 0 sted sans er der nogen der har erfaring med at sætte en
gps på styret ?

Mv
Bo M Mogense

Fra : Matthias H. Matthies~

Dato : 26-01-11 05:44

Den 26-01-2011 00:37, Bo M. Mogensen skrev:
> [...]
> til foråret
> men jeg har 0 sted sans er der nogen der har erfaring med at sætte en

Hvis du vil have en rigtig god holder der samtidig kan låse GPS-eren
fast, så kig ind på www.touratech.de
De er ikke billige, men kvaliteten er helt i top.
Hilsen Matthias

Fra : Anders Majland

Dato : 26-01-11 07:20

> Hvis du vil have en rigtig god holder der samtidig kan låse GPS-eren fast,
> så kig ind på www.touratech.de

Vil nu ikke anbefale at forlade mc'en mere end 10sekunder i kbh med GPS'en
monteret...

tomtom rider og mange garmin modeller fåes med styrholder. Desuden kan der
laves mange fine løsninger med ram-mount og vandtætte boxe/poser til andre

Har selv en GPSmap 60 og bruger blot en alm trædecykelholder

/A

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 26-01-11 19:51

Den 26-01-2011 07:19, Anders Majland skrev:

> Vil nu ikke anbefale at forlade mc'en mere end 10sekunder i kbh med
> GPS'en monteret...

jeg vil slet ikke palcere noget som helst i Kbh længere ind du siger en
af mine venner har en kælder der kan låses af hvor jeg vil stille den
hvis jeg er i Kbh

> [...]
> til andre
>
> Har selv en GPSmap 60 og bruger blot en alm trædecykelholder

du har well ikke et link ?

Mv.
BMM

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 26-01-11 19:50

Den 26-01-2011 05:43, Matthias H. Matthiessen skrev:

> Hvis du vil have en rigtig god holder der samtidig kan låse GPS-eren
> fast, så kig ind på www.touratech.de
> De er ikke billige, men kvaliteten er helt i top.
> Hilsen Matthias

ja ok nu er jeg ikke så stærk ud i tysk : )

Mv.
BMM

Fra : Intet Navn

Dato : 26-01-11 22:12

Bo M. Mogensen wrote:
> ja ok nu er jeg ikke så stærk ud i tysk : )

De flinke mennesker hos Touratech har givet deres besøgende mulighed for
at læse de fleste ting (!) på engelsk; et lille klik på det engelske
flag på forsiden burde løse dét problem...

Alternativt kan du besøge Touratechs svenske side på
http://www.touratech.se - bemærk dog, at den tilsynelandede ikke kan nås
uden de lidt gammeldaws' www'er foran.

Priserne på den svenske side er i øvrigt de priser som Touractech synes
du skal betale for deres produkter som dansker. De har en ret voldsom
pris-differentiering for deres kunder i hhv. udenfor Tyskland (rask væk
+30% dyrere at købe ting gennem deres svenske side end gennem den tyske)
- men man kan måske være så heldig at man kender nogen med en tysk
forbindelse, der kan agere stråmand for et evt. indkøb..!?

--
/claus

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 27-01-11 01:08

Den 26-01-2011 22:12, Intet Navn skrev:

> [...]
> gennem den tyske) - men man kan måske være så heldig at man kender
> nogen med en tysk forbindelse, der kan agere stråmand for et evt.

ja ok jeg tror bare jeg tager til T Hansen - de har nogen og hvis de så
kan tryller med en holder så er det jo perfekt jeg kan ikke lige
gennemskue om den kan oplades hjemmefra eller man skal have sat strøm
til den imens man køre i så fald er jeg på skideren

Mv
BMM

Fra : Anders Majland

Dato : 27-01-11 10:46

> ja ok jeg tror bare jeg tager til T Hansen - de har nogen og hvis de så
> kan tryller med en holder så er det jo perfekt

De har ikke lige det største udvalg til udendørs brug (for at sige det pænt)
http://www.thansen.dk/product.asp?c=4814991399&n=2032923618&pn=-2024490747

Fra : Anders Majland

Dato : 27-01-11 11:04

Var lidt for hurtig - de har også cykel holder til nüvi 200/205/255/5xx

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 30-01-11 23:07

Den 27-01-2011 10:46, Anders Majland skrev:

> De har ikke lige det største udvalg til udendørs brug (for at sige det
> pænt)
> http://www.thansen.dk/product.asp?c=4814991399&n=2032923618&pn=-2024490747

jesus den er dyr den koster næste lige så meget som min scooter selv

Fra : Martin Sørensen

Dato : 28-01-11 22:22

> ja pt har jeg en scooter men om gud og lægen vil for jeg en motorcykel
> til foråret
> men jeg har 0 sted sans er der nogen der har erfaring med at sætte en
> gps på styret ?

Jeg har været ret tilfreds med RAM-Mount beslag. De er meget solide og
der er mange monteringsmuligheder alt efter hvad man køber. Jeg snakker
kun om deres beslag, og ikke selve holderen. Dem har jeg ikke prøvet.

Jeg brugte det i sin tid sammen med den originale holder til Tomtom
Rider, men da min motorcykel blev stjålet, så forsvandt den desværre
også. Tomtom holderen var dog ikke af ret god kvalitet.

Til min nuværende motorcykel har jeg købt en varenummer 10025497 ved
Louis.de sammen med 10001509. Jeg har lagt et stykke skumgummi i den, og
så bruger jeg min telefon som navigator. Skærmen kan også betjenes
gennem plasticen. Den passer også lige til en Tomtom XL hvis man har
sådan en til bilen. Det skal dog siges at den ikke er 100% vandtæt så
ved kørsel i regnvejr har jeg puttet telefonen i en frysepose, og så
fungerer det fint.

Når den er afmonteret kan man kun se den sorte kugle, så den er ret neutral.

--
Mvh. Martin Sørensen

Fra : TWL

Dato : 29-01-11 09:52

Bo M. Mogensen wrote:
> [...]
> til foråret
> men jeg har 0 sted sans er der nogen der har erfaring med at sætte en

Jeg har en TomTom Rider monteret på min Honda og det fungere sku fint.

Hvis du ikke vælger en vandtæt mc model laver Givi nogle tasker til GPS
http://jml.dk/jml/index_givi_mc.asp
(Står under diverse)

Mvh Thomas

Fra : ib tinning

Dato : 29-01-11 16:15

ved du hvor de sælges live for ville gerne prøve den med min gps

--
Ib Tinning
2620 Albertslund

Fra : knud.aagaard@gmail.c~

Dato : 29-01-11 18:22

Hej
On Sat, 29 Jan 2011 16:15:18 +0100, "ib tinning" <ib@1spambox.dk> wrote:

>ved du hvor de sælges live for ville gerne prøve den med min gpsruger

Jeg bruger denne (side 27)
http://jml.dk/jml/grafik/sider/pdf/SW-Quick-lock_Tanktaske.pdf
--
Hilsen fra Knud Aagaard
http://knudaagaard.dk/

Fra : TWL

Dato : 01-02-11 06:36

ib tinning wrote:
> ved du hvor de sælges live for ville gerne prøve den med min gps

Her har jeg ingen bud, men de fleste forhandlere sælger tasker fra Givi.
Ellers prøv at hør om JML ved hvem der ligger inde med GPS taskerne

Mvh Thomas

Fra : ib tinning

Dato : 02-02-11 08:39

JML siger de fleste mc forhandlere har dem så senere på ugen vil jeg kører
en tur og se om jeg kan finde en og prøve
mvh Ib

Fra : ib tinning

Dato : 03-02-11 14:33

jeg har nu købt mig en givi s850 og den passer perfekt til en garmin nüvi
660 fm og jeg har lavet et lille beslag så nu sider den perfekt på min
Transalp

--
Ib Tinning
2620 Albertslund

Fra : TWL

Dato : 03-02-11 22:19

ib tinning wrote:
> jeg har nu købt mig en givi s850 og den passer perfekt til en garmin nüvi
> 660 fm og jeg har lavet et lille beslag så nu sider den perfekt på min
> Transalp

Det er da super

Kom du til at køre langt for at finde en ?

Mvh Thomas

Fra : ib tinning

Dato : 04-02-11 09:34

> Kom du til at køre langt for at finde en ?
>
> Mvh Thomas

nej første forhandler havde en på hylden så det blev kun til 12 km ud men så
blev det på hjem turen at honda blev luftet
mvh Ib

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 30-01-11 23:09

Den 29-01-2011 09:51, TWL skrev:

> Jeg har en TomTom Rider monteret på min Honda og det fungere sku fint.
>
> Hvis du ikke vælger en vandtæt mc model laver Givi nogle tasker til GPS
> [...]

den er sgu da smart

Mv
BMM