Seriel - USB?
Fra : Henning Lund

Dato : 26-01-11 16:35

Jeg har efterhånden så mange sære ting der skal kobles til
computeren så det kræver snart en oprydning. Jeg har 3 ting der
skal monteres med seriel - USB adapter og jeg vil gerne vide, om
der findes en adapter der kan klare 3 seriel på en USB port? Jeg
spørger her fordi jeg har ingen erfaring med om det kan køre uden
konflikter eller lign, det skal køre 24/7. Styresystem er Win7
Proff

pft

Henning Lund
www.tjae.dk

Fra : Max

Dato : 26-01-11 16:55

Hej Henning

> [...]
> skal monteres med seriel - USB adapter og jeg vil gerne vide, om
> der findes en adapter der kan klare 3 seriel på en USB port? Jeg

Hvis det er en stationær, ja så skulle det ikke være noget
problem at smide et kort i den med f.eks. 4 serieporte.

Max

Fra : Henning Lund

Dato : 26-01-11 17:07

Max wrote:
> Hvis det er en stationær, ja så skulle det ikke være noget
> problem at smide et kort i den med f.eks. 4 serieporte.

Det er en bærbar og det var en adapter jeg spurgte til

Henning Lund
www.tjae.dk

Fra : Hauge

Dato : 26-01-11 17:13

Den 26-01-2011 17:06, Henning Lund skrev:
> Det er en bærbar og det var en adapter jeg spurgte til

Nu kunne det jo være at du kunne tro, at der *kun* fandtes lige netop
den ting, og ville hjælpe.
Og en laptop og så 24/7?!.. Nåja..

Men ok, der findes ikke en USB --> seriel med 3 porte, så du skal
omkring en USB-hub og så 3 adaptorer for at få det til at virke, og det
virker.
Hver enkel adaptor vil blive ved med at have samme com-port-nummer
altid, også efter genstart, hvis du *ikke* flytter rundt mellem
USB-portene i HUB'en eller flytter HUB'en til en anden USB-port på din
laptop.

Hvis du vil have det klaret billigt, så kik på eBay, USB-seriel koster
25 kr. med porto, en HUB koster vel 15 kr. med porto.

/Hauge

Fra : Henning Lund

Dato : 26-01-11 17:32

Hauge wrote:
> Og en laptop og så 24/7?!.. Nåja..

Det har kørt uden problemer med sådan en kuffert i flere år

> [...]
> skal
> omkring en USB-hub og så 3 adaptorer for at få det til at

Ok så blev jeg så klog, tak.
Henning Lund
www.tjae.dk

Fra : Henning Lund

Dato : 26-01-11 17:34

Hauge wrote:

> Men ok, der findes ikke en USB --> seriel med 3 porte,

Hov jeg fik lige en mail, kig her, de findes skam
http://www.serialstuff.net/usb-serial-page-2.html

Henning Lund
www.tjae.dk

Fra : Max

Dato : 26-01-11 17:37

Hej Henning

> Hov jeg fik lige en mail, kig her, de findes skam
> http://www.serialstuff.net/usb-serial-page-2.html

Mangler Win7 ikke i oversigten over supportede OS ?

Max

Fra : Henning Lund

Dato : 26-01-11 17:40

Max wrote:
> Mangler Win7 ikke i oversigten over supportede OS ?

Jo men de findes, sikkert også til win7

Henning Lund
www.tjae.dk

Fra : Hauge

Dato : 26-01-11 17:53

Den 26-01-2011 17:34, Henning Lund skrev:
> Hov jeg fik lige en mail, kig her, de findes skam

Tak, havde jeg ikke set før, har søgt efter det tidligere..

Mvh Hauge

Fra : Hauge

Dato : 26-01-11 17:57

Den 26-01-2011 17:34, Henning Lund skrev:
> Hov jeg fik lige en mail, kig her, de findes skam
> http://www.serialstuff.net/usb-serial-page-2.html

Tilsvarende på eBay:
http://cgi.ebay.de/USB-to-Quad-4-x-Serial-DB-9-Pin-Male-Converter-Adapter-/180608093796?pt=UK_Computing_CablesConnectors_RL

30 euro incl. porto fra England, så slipper du også for told og moms.

Mvh Hauge

Fra : Henning Lund

Dato : 26-01-11 17:59

Hauge wrote:
> [...]
>
> 30 euro incl. porto fra England, så slipper du også for told og

Hold da op, så må jeg have skrevet til dem og spurgt til Win7.
Tak for linket
Henning Lund
www.tjae.dk

Fra : Henning Lund

Dato : 13-02-11 11:22

Det skal lige tilføjes, jeg købte en af de famøse tingester hvor
man kan sætte 2 seriel i en usb port, det virker lige efrter
bogen.
Henning Lund
www.tjae.dk

Fra : Hauge

Dato : 13-02-11 11:38

Den 13-02-2011 11:21, Henning Lund skrev:
> Det skal lige tilføjes, jeg købte en af de famøse tingester hvor man kan
> sætte 2 seriel i en usb port, det virker lige efrter bogen.

Tak for tilbagemeldingen.

Mvh Hauge