Ekstern harddisk
Fra : Henry Vest

Dato : 22-01-11 22:36

Jeg har købt en ekstern harddisk der tilsluttes via usb. Nu vil min pc
med Kubuntu 10.10 ikke boote når den eksterne harddisk er tilsluttet! Den
står bare med sort skærm og kommer ikke videre. Kobler jeg harddisken
fra, er der ikke noget problem med at boote og bagefter kan jeg uden
problemer tilslutte harddisken og benytte den.

Nogen bud på hvad jeg gør?

--
Henry Vest

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 22-01-11 22:41

On Sat, 22 Jan 2011 22:35:59 +0100
Henry Vest <henryvest@gmail.com> wrote:

> Nogen bud på hvad jeg gør?

Gå ind i BIOS og ændre på boot rækkefølgen. Den er sikkert sat op til
at boote fra USB før harddisk.

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Henry Vest

Dato : 22-01-11 23:04

Michael Rasmussen wrote:

> Gå ind i BIOS og ændre på boot rækkefølgen. Den er sikkert sat op til
> at boote fra USB før harddisk.

Det var den. Men det gør desværre ingen forskel at ændre det

--
Henry Vest

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 22-01-11 23:16

On Sat, 22 Jan 2011 23:04:07 +0100
Henry Vest <henryvest@gmail.com> wrote:

> Det var den. Men det gør desværre ingen forskel at ændre det

Har du sat boot fra harddisk før USB/removeable device?

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Henry Vest

Dato : 22-01-11 23:19

Michael Rasmussen wrote:

> Har du sat boot fra harddisk før USB/removeable device?

Ja.

--
Henry Vest

Fra : Leif Neland

Dato : 22-01-11 23:50

Den 22-01-2011 22:35, Henry Vest skrev:
> [...]
> fra, er der ikke noget problem med at boote og bagefter kan jeg uden
> problemer tilslutte harddisken og benytte den.

Er det et Intel-motherboard?

Mit MB hænger ved boot med en hexkode i post, jeg ikke lige kan huske,
når der er en usb-disk på. Trykker jeg reset, når den hænger. kommer den
fint forbi det sted.

Ret irriterende, det betyder jeg ikke kan reboote remote.

Leif

Fra : Henry Vest

Dato : 23-01-11 14:58

Leif Neland wrote:

> Er det et Intel-motherboard?

Ja.

> Mit MB hænger ved boot med en hexkode i post, jeg ikke lige kan huske,
> når der er en usb-disk på. Trykker jeg reset, når den hænger. kommer den
> fint forbi det sted.

Det samme her! Tak.

--
Henry Vest

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 23-01-11 15:54

On Sun, 23 Jan 2011 14:58:20 +0100
Henry Vest <henryvest@gmail.com> wrote:

> Det samme her! Tak.

Har i prøvet at opgradere BIOS?

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 23-01-11 19:01

On Sun, 23 Jan 2011 17:58:53 +0100
Leif Neland <leif@neland.dk> wrote:

> Jeg har det "problem" at maskinen hverken har cdrom eller floppy, og kører ikke windows...

Har du ikke mulighed for at flashe BIOS fra USB (F7 under boot)?
http://www.intel.com/support/motherboards/desktop/sb/CS-030144.htm

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen