Vejafgifter østeuropa ...
Fra : SKAnd

Dato : 21-01-11 15:40

Jeg er ved at planlægge en mc-tur til østeuropa - til Rumænien helt
præcist.
Vi skal køre gennem Tjekkiet, Slovakiet og Ungarn. Jeg har kunnet
finde ud af at man er fritaget for vejafgifter, når man kører på MC i
Tjekkiet, men hvordan i de andre lande?
Er der nogen her i gruppen, der kan hjælpe evt. med et link - eller
bare ved hvordan reglerne er.
Vejret er jo udmærket nu til at prøve at planlægge sommerferien, ikke?

På forhånd tak.
Søren

Fra : Knud Dam

Dato : 22-01-11 00:05

"SKAnd" <sorenkandersen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>Tjekkiet, men hvordan i de andre lande?
>Er der nogen her i gruppen, der kan hjælpe evt. med et link - eller

Hej Søren.

I Ungarn skal du have et mærkat for at køre på motorvej. Det er ikke ret
dyrt og kan købes på tankstationer.

Jeg mener ikke, der er noget afgift i Slovakiet, når man er på mc, men kan
ikke huske det 100 %.

; - )

KD

Fra : Casper

Dato : 21-01-11 16:18

On Jan 21, 11:40 pm, SKAnd <sorenkander...@gmail.com> wrote:
> [...]
> bare ved hvordan reglerne er.
> Vejret er jo udmærket nu til at prøve at planlægge sommerferien, ikke?

Ved det ikke, men du skal betale for at parkere i Prague...

Prøv The Hubb (http://www.horizonsunlimited.com/hubb/), nok det bedste
sted at finde disse ting.

Casper

Fra : Ukendt

Dato : 22-01-11 11:55

For nogle år siden var jeg dernede og mener kun vi skulle betale i
Slovakiet.
Her er et link som måske kan hjælpe
http://www.shell.dk/home/content/dnk/products_services/solutions_for_businesses/card_services/trucks_and_coaches_tpkg/euroshell_card_offer/road_tolls/road_tolls_in_central_eastern_europe/
Jeg var dernede sammen med JS rejser http://www.jsrejser.dk/js1forside.htm
I kan læse lidt om turen her http://bostange.dk/rumaenien
Rigtig god tur, det er et meget smukt, men også meget fattigt lang.

Venlig hilsen
Bo S.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Fra : dots

Dato : 25-01-11 13:39

"Bo" <hanbo(snabela)tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> I kan læse lidt om turen her http://bostange.dk/rumaenien
> Rigtig god tur, det er et meget smukt, men også meget fattigt lang.
>

> Venlig hilsen
> Bo S.
> ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hej Bo

Dejlig levende rejsebeskrivelse !
Bliv ved med det, du har da vist en lille skribent i maven

Stor hilsen
dots

Fra : SKAnd

Dato : 22-01-11 09:28

On 22 Jan., 11:55, "Bo" <hanbo(snabela)tdcadsl.dk> wrote:
> [...]
> I kan læse lidt om turen herhttp://bostange.dk/rumaenien
> Rigtig god tur, det er et meget smukt, men også meget fattigt lang.

Tak for hjælpen - og link'ene - meget interessante - tak for det.

Søren

Fra : Ukendt

Dato : 28-01-11 00:28

Da vi er ved at planlægge en tur til Kreta via Italien, kommer der lidt på
skrift senere på året

Venlig hilsen
Bo S.