Rpm
Fra : jørgen knudsen

Dato : 21-01-11 19:58

> Hvordan installerer man rpm's? Det drejer sig om printerfiler, som
downloades som rpm-filer.
Venlig hilsen Jørgen Knudsen

Fra : Troels Arvin

Dato : 21-01-11 21:23

jørgen knudsen wrote:
> Hvordan installerer man rpm's? Det drejer sig om printerfiler, som
> downloades som rpm-filer.

På min Linux-installation er det således:
Højre-klik på filen og vælg "Åben med Pakkeinstallation", hvorefter
dialogbokse følges.

Hvis det ikke er ligesådan hos dig:
Åben en terminal, skift til at blive "root" (brugeren over dem alle), fx
vha kommandoen "su". Endelig: Installér RPM'en: "rpm -ivh <filnavn>".

Hvis intet af ovenstående synes anvendeligt på dit system: Hvilken Linux-
distribution er der tale om? Hvilken printer er der tale om?

Bortset fra det: Min erfaring er, at man normalt skal holde sig fra at
installere den slags ting, idet de ofte giver mere ballade end gavn.
Moderne Linux-installationer indeholder alt, hvad der skal til for at
snakke med alverdens printere.

--
Troels

Fra : Jacob Gaarde

Dato : 22-01-11 14:48

On 21 Jan 2011 20:22:30 GMT
Troels Arvin <troels@arvin.dk> wrote:

> [...]
> installere den slags ting, idet de ofte giver mere ballade end gavn.
> Moderne Linux-installationer indeholder alt, hvad der skal til for at

hvordan får du en hp laserjet 121[57], eller 1600 i snak uden selv at
hente, compile og installere foo2hp ?
Det ville jeg gerne vide.

//Jacob Gaarde
//Dont reply to my (apparent) e-mail address. Instead Use
//e-mail : jgaarde <at> gmail <dot> com
<http://www.linkedin.com/in/jacobgaarde>

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 22-01-11 16:15

On Sat, 22 Jan 2011 14:48:25 +0100
Jacob Gaarde <jgaarde@gmail.com> wrote:

> hvordan får du en hp laserjet 121[57], eller 1600 i snak uden selv at
> hente, compile og installere foo2hp ?
> Det ville jeg gerne vide.

sudo yum install hplip.

http://hplipopensource.com/hplip-web/index.html

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Jacob Gaarde

Dato : 23-01-11 11:10

On Sat, 22 Jan 2011 16:14:34 +0100
Michael Rasmussen <mir@miras.org> wrote:

> sudo yum install hplip.
>
> http://hplipopensource.com/hplip-web/index.html

nu er hplip jo ikke det samme som foo2hp.
hplip viker ikke med hverken min laserjet 1217 eller min mors laserjet
1600
det gør foo2hp.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 23-01-11 11:58

On Sun, 23 Jan 2011 11:10:00 +0100
> [...]

> nu er hplip jo ikke det samme som foo2hp.
> hplip viker ikke med hverken min laserjet 1217 eller min mors laserjet

Læser du på projektets hjemmeside, fremgår det, at udviklerne fraråder
brugen af distributionens egne pakker, og at man følger
installationsvejledningen fra projektets hjemmeside:
http://foo2hp.rkkda.com/

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Jacob Gaarde

Dato : 23-01-11 19:27

On Sun, 23 Jan 2011 11:57:35 +0100
> [...]

> brugen af distributionens egne pakker, og at man følger
> installationsvejledningen fra projektets hjemmeside:

det er fordi distributionens egne pakker ikke dur, hvilket var min
oprindelige pointe.

troels skrev :

"
[...]
det var det jeg svarede på.