Yamaha FJR 1300
Fra : kop

Dato : 20-01-11 10:21

Overvejer lige nu at skifte min BMW F800 ST til en lidt mere bagsædevenlig
mc. Har kik på en FJR 1300 fra 2003 med ABS. Er der nogen af Jer der har
erfaringer med en sådan fætter. Jeg tænker på generelle problemer, vigtige
modelændringer o.lign.

kop

Fra : skodbjarne

Dato : 21-01-11 11:12

On 20 Jan., 10:21, "kop" <k...@post.tele.dk> wrote:
> [...]
> erfaringer med en sådan fætter. Jeg tænker på generelle problemer, vigtige

De har et godt ry. Du mister dog en stor fordel, der er ved bmw :
Forsikringen. Jeg har ikke kunnet finde noget betalbart på sådan en
fætter, så jeg må "nøjes" med min K1200GT. Tjek lige dette!

Fra : SKAnd

Dato : 21-01-11 15:27

Dejlig maskine - jeg er selv den lykkelige ejer af en FJR 1300 fra maj
2009 - jeg skiftede fra en Yamaha Diversion XJ900S - som jeg ellers
osse var meget glad for.
Men FJR'eren er bare super. Jeg har ingen problemer haft af nogen art
- kører selvfølgelig ikke så mange kilometer, men det bliver da til
ca. 8-10000 om året.

Forsikring: Jeg måtte lige til forsikringsmappen for at checke - jeg
betaler med fuld kasko incl. statsafgift lige i underkanten af 4500
kr./ år (Topdanmark).
Om det er "betalbar" skal jeg ikke afgøre, men jeg har hørt det som
var værere.

mvh
Søren

Fra : kop

Dato : 28-01-11 11:25

Har du en specielt høj selvrisiko? Topdanmark hævder at de ikke kan sælge
den billigere end 6300,- med en selvrisiko på 3.500,- ?
m.v.h.
kop

Fra : skodbjarne

Dato : 21-01-11 23:54

On 21 Jan., 23:27, SKAnd <sorenkander...@gmail.com> wrote:
> [...]
> kr./ år (Topdanmark).
> Om det er "betalbar" skal jeg ikke afgøre, men jeg har hørt det som

Ok, det var billigt. Havde jeg kunnet finde sådanne priser ved sidste
skift, havde jeg også taget en FJR :/
Jeg fik tilbud fra 7-10.000 som elite, og da en BMW kan forsikres fra
1800-3500 afhængig af model, var det jo noget der også battede i det
daglige.

Men jo : GO for it. Den kører super. Er relativ bekvem og samtidig
sjov og nem at tumle. og så trækker sådan en stor motor jo bare
dejligt

Fra : kop

Dato : 22-01-11 16:15

Tak for tilbagemeldingerne. Jeg har forhørt om forsikring hos Topdanmark og
de vil ha' 6.300,- når Touring-rabatten er fratrukket (jeg gir i dag 2345,-
for BMW'n) Jeg må nok lige ha' fat i ørerne på dem igen.

kop

Fra : SKAnd

Dato : 22-01-11 09:26

On 22 Jan., 16:15, "kop" <k...@post.tele.dk> wrote:
> Tak for tilbagemeldingerne. Jeg har forh rt om forsikring hos Topdanmark og
> de vil ha' 6.300,- n r Touring-rabatten er fratrukket (jeg gir i dag 2345,-
> for BMW'n) Jeg m nok lige ha' fat i rerne p dem igen.
>
> kop

Ja tag du bare fat i dem - jeg ved ikke om postnummeret betyder noget?
Jeg er hjemmehørende i det midtjyske - med masser af tyveknægte - men
alligevel.

Søren

Fra : Western

Dato : 23-01-11 14:01

"kop" <kop@post.tele.dk> skrev

> [...]
> nogen af Jer der har erfaringer med en sådan fætter. Jeg tænker på
> generelle problemer, vigtige modelændringer o.lign.

FJR 1300 er beskrevet i det netop udkomne Motorrad nr. 3/2011 under
Gebraucht-beratung.

Her står der bl.a. at der ikke rigtig er nogen typiske fejl; for sarte
ører kan der evt. være tikkende støj fra slidte ventilstyr på modeller
indtil 2005. Og så anbefales det at kigge efter om der er oliespild ved
udgangen til kardanen, idet udskiftning af simmerringen her kræver at
motoren afmonteres - i alt ca. 10 arbejdstimer (fejlen skulle dog være
sjælden).

--

Leif Westen

Fra : kop

Dato : 23-01-11 23:37

Tak for dit svar, tror lige jeg skal ha' købt Motorrad

kop

Fra : Tourer

Dato : 18-02-11 22:00

On 20-01-2011 10:21, kop wrote:
> [...]
> erfaringer med en sådan fætter. Jeg tænker på generelle problemer, vigtige

Jeg har kørt 180.000 km på FJR1300, så jeg har et godt kendskab til dem.
Det er en fin mc, jeg vil blot fraråde at købe den første model (RP04),
da den har nogle uhensigtmæssigheder, som blev rettet ved første
opdatering i 2003. Hvis det er en ABS model du overvejer at købe,
behøver du ikke tænke på om det er en overgemt RP04 fra 2002, for RP04
blev ikke lavet med ABS.

Held og lykke med købet

--
Tourer

Fra : kop

Dato : 23-02-11 09:21

> [...]
> på om det er en overgemt RP04 fra 2002, for RP04 blev ikke lavet med ABS.

....tak skal du ha'. Jeg har nu købt en 2003 med 29.000 km. på klokken. Den
står fuldstændig som en ny og går som en drøm. Glæder mig til at komme på
landevejen igen.

kop

Fra : Per V. Misser

Dato : 23-02-11 21:43

Hej!

Jeg har nu købt en 2003 med 29.000 km. på klokken. Den
> står fuldstændig som en ny og går som en drøm. Glæder mig til at komme på
> landevejen igen.
> kop

Tillykke med den! - Og pas nu på, når du søger op mod omdrejningsbegrænseren

Hvad sker der med din F800ST?

--
Per V. Misser
F800ST

Fra : kop

Dato : 24-02-11 15:24

> Tillykke med den! - Og pas nu på, når du søger op mod
> omdrejningsbegrænseren
> Hvad sker der med din F800ST?
>
> --
> Per V. Misser
> F800ST
> CX500E
> SuperFox56(projekt)
....skal nok være forsigtig. Min Bimmer blev givet i bytte (jeg fik 95.000,-
for den)
kop