taste snabel a med en hånd.
Fra : j.val

Dato : 20-01-11 15:24

Min gamle far er efter blodprop blevet lam i venstre arm.

Han er flittig bruger af sin pc (laptop) og også e-mail.

Han har svært ved med een hånd at nå både Alt Gr + 2 for at skrive snabel a.

Er der en lettere måde at skrive snabel a med kun een hånd?

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 20-01-11 15:29

"j.val" <jv@jvk> skrev i meddelelsen
> Han har svært ved med een hånd at nå både Alt Gr + 2 for at skrive
> snabel a.
> Er der en lettere måde at skrive snabel a med kun een hånd?

CTrl+Alt+2 giver normalt det samme - det er godtnok 3 taster, men de
sidder tættere sammen.

Jan

Fra : j.val

Dato : 20-01-11 15:49

"Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> wrote in message

> CTrl+Alt+2 giver normalt det samme - det er godtnok 3 taster, men de
> sidder tættere sammen.
>
> Jan

CTrl+Alt+2 giver et "grader" tegn hos mig.

Fra : Hauge

Dato : 20-01-11 15:51

Den 20-01-2011 15:48, j.val skrev:
> CTrl+Alt+2 giver et "grader" tegn hos mig.

Giver et @ hos mig, så det kan være der er lidt problemer med hvilket
land eller tastaturlayout maskinen er sat op til. Kik i kontrolpanelet
under international.

Mvh Hauge

Fra : Devast8or

Dato : 20-01-11 15:49

"j.val" <jv@jvk> skrev i en meddelelse
> [...]
> a.
>
> Er der en lettere måde at skrive snabel a med kun een hånd?

Du kan købe ham et keyboard med ekstra taster til at definere makroer. Jeg
har selv et Logitech G11, og har lige prøvet at sætte en af tasterne op til
at skrive @. Det virker helt fint med kun en enkelt tastetryk. Jeg har i alt
plads til at lave 54 forskellige makroer på dette keyboard, så der er rig
mulighed for at sætte de tastetryk op der benyttes mest. Du kan også bruge
tasterne til at kalde filer, så forskellige programmer kan åbnes med
keyboardet istedet for musen.

HTH

Devast8or

Fra : Jens Petersen

Dato : 20-01-11 15:50

On Thu, 20 Jan 2011 15:23:30 +0100, "j.val" <jv@jvk> wrote:

> [...]
>
>Han har svært ved med een hånd at nå både Alt Gr + 2 for at skrive snabel a.
>
>Er der en lettere måde at skrive snabel a med kun een hånd?

Skal han så ikke bare have slået "træge taster" til?
--
OV1A Jens

Sent from my desktop PC with a nice big screen and a real keyboard.

Fra : j.val

Dato : 20-01-11 16:01

"Jens Petersen" <jp@c.dk> wrote in message

> Skal han så ikke bare have slået "træge taster" til?
> --

Hvis "træge taster" er en joke, så forstår jeg den ikke.
Hvis det er et konstruktivt forslag, så forstår jeg det heller ikke.

Forklaring udbedes.

Fra : Hauge

Dato : 20-01-11 16:04

Den 20-01-2011 16:00, j.val skrev:
> Hvis "træge taster" er en joke, så forstår jeg den ikke.
> Hvis det er et konstruktivt forslag, så forstår jeg det heller ikke.

Prøv at kikke i kontrolpanel under "Ease of Access Center" som det
hedder på engelsk. Det hedder selvfølgeligt noget andet på dansk, men
jeg tror du finder det alligevel ;)

Men det er på ingen måde en vittighed.

Mvh Hauge

Fra : Jens Petersen

Dato : 20-01-11 16:23

On Thu, 20 Jan 2011 16:00:57 +0100, "j.val" <jv@jvk> wrote:

>Hvis "træge taster" er en joke, så forstår jeg den ikke.
>Hvis det er et konstruktivt forslag, så forstår jeg det heller ikke.
>
>Forklaring udbedes.

Søg på "træge taster" under "Hjælp og support", så fortæller Windows
hvordan man gør.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 20-01-11 16:06

Jens Petersen skrev:

> Skal han så ikke bare have slået "træge taster" til?

Det kan man komme til ved at tampe på Shift mange gange.

--
Bertel

Fra : emjeppesen

Dato : 20-01-11 15:59

j.val skrev:

> [...]
>
>Han har svært ved med een hånd at nå både Alt Gr + 2 for at skrive snabel a.
>
>Er der en lettere måde at skrive snabel a med kun een hånd?

Han kan slå skærmtastatur til, så kan han klikke på ctrl derefter på
Alt og nu på @.
Altsammen klares med musen og en hånd.

For at finde skærmtastaturet, så kan han i START skrive osk.exe

Hilsen emj

Fra : N Dude

Dato : 28-01-11 15:54

j.val skrev:

> Er der en lettere måde at skrive snabel a med kun een hånd?

Ja, du henter et program, som kan omlægge tastaturet. På den måde kan du
nemt definere en ny tast. Der er jo masser af tage af.

Hent programmet på Tucows eller andre download sider. Der er massevis af
forskellige programmer. Jeg kan ikke anbefale nogen, da jeg ikke har brugt
et sådanne program i ti år eller mere.

Fra : Preben

Dato : 28-01-11 17:25

"N Dude" <invalid@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> forskellige programmer. Jeg kan ikke anbefale nogen, da jeg ikke har brugt
Hej
Prøv at skrive "OSK" i kør
så kommer et lille tastatur-billede frem, som man kan klikke på med musen.
Måske ikke så hurtigt, men brugbart,
PS: husk at vælge 102-taster hvis du har brug for backslash.....
mvh
Preben