Tidshorisont for kursmål?
Fra : Robert Eriksen

Dato : 19-01-11 13:12

Hej gruppe

Banker, investeringsforeninger og andre kloge folk kommer tit med
kursmål for forskellige virksomheder.

Er der nogen underforstået standard for tidshorisonten for de spådomme
(forhåbninger), som f.eks. 6mdr, 12mdr eller 3 år?

Fra : Makana

Dato : 20-01-11 08:25

"Robert Eriksen" <roe@denlilleinvalidesol.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Er der nogen underforstået standard for tidshorisonten for de spådomme
> (forhåbninger), som f.eks. 6mdr, 12mdr eller 3 år?

Jeg tror at kursmålet fungerer, til det bli'r ændret.
Jeg skal dog advare mod at tage bankernes kursmål særlig seriøst.

Fra : Robert Eriksen

Dato : 20-01-11 16:14

On 20-01-2011 03:25, Makana wrote:

> "Robert Eriksen" <roe@denlilleinvalidesol.invalid> skrev i meddelelsen

> Jeg tror at kursmålet fungerer, til det bli'r ændret.
> Jeg skal dog advare mod at tage bankernes kursmål særlig seriøst.

naturligvis... det sker også mere end ofte at bankerne modsiger hinanden.

Fra : alexbo

Dato : 21-01-11 11:52

"Robert Eriksen" skrev

> Er der nogen underforstået standard for tidshorisonten for de spådomme
> (forhåbninger), som f.eks. 6mdr, 12mdr eller 3 år?

Jyske bank bruger 12 mdr. i hvert fald ifølge nedenstående svar på et
lignende spørgsmål.

"Du har helt ret, der bør være en tidshorisont på et kursmål. I Jyske Bank
er horisonten på vores kursmål 12 måneder, og i vores analyser skriver vi 12
mdr.'s kursmål."

mvh
Alex Christensen