USB 1.0 / 2.0
Fra : Mort1s1

Dato : 19-01-11 17:02

Min nabo skal have en ny printer til afløsning af den gamle HP som var
forbundet via den "gammeldags" printerport - nu er printerne jo til USB -
desværre tror jeg ikke hendes pc har USB 2,0. Mit spørgsmål er, om en
Printer, som er USB 2,0 er bagudkompatibel, således at den også kan
tilsluttes en USB 1,0 udgang ?

Mort1s1

Fra : Max

Dato : 19-01-11 17:06

Hej Mort1s1

> om en Printer, som er USB 2,0 er bagudkompatibel, således at den også
> kan tilsluttes en USB 1,0 udgang ?

Ja, det burde den være.

Max

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 20-01-11 00:05

Max wrote:
> Hej Mort1s1

> Ja, det burde den være.

De forskellige USB-standarder kan snakke sammen men det er den
langsomste der bestemmer hastigheden. (Med forbehold for den undtagelse
der bekræfter reglen)

Eksempel: Laptoppen har en USB1.1 port mens USB-harddisken er USB3.0 og
det er jævnt hen sløvt.

/Lars

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 20-01-11 12:21

Lars Peter Larsen skrev:

> Eksempel: Laptoppen har en USB1.1 port mens USB-harddisken er USB3.0 og
> det er jævnt hen sløvt.

Det er ikke så vigtigt med hastighed til en printer.

--
Bertel

Fra : Jesper Lund

Dato : 20-01-11 19:37

Bertel Lund Hansen wrote:

> Det er ikke så vigtigt med hastighed til en printer.

Og USB 1.1 er i forvejen hurtigere end den gamle parallel port.

--
Jesper Lund