Telia dårligst og dyrest
Fra : Martin

Dato : 17-01-11 14:46

hold jer langt fra Telia

http://telepristjek.dk/nyheder/telia-snyder-dig---telia-xpress-er-dyr-telefonfis.aspx

Pas på Telia - Telia lover billig telefoni, SMS, Data og lokker med
billige
mobiler, men Telia er dyr telefonfis - Tjek priserne før Telia stjæler
dine
penge!

Siden Telia første gang lancerede Telia Xpress med billig SMS er
priserne
skiftet. Telia har nemlig sendt priserne til månen og med raketfart er
Telia
blevet et af danmarks dyreste mobilselskaber.

Telia - En galakse af skjulte omkostninger
Telia fylder en hel galakse af skjulte omkostninger, og priserne er
flere
lysår fra sandheden. Normalt er en UFO noget man kun ser i meget dybe
tallerkner og på film. Nærmere undersøgelser viser imidlertid, at
UFOer som
oftest findes i U-Forklarlige-Omkostninger i papirtynde, men meget
dyre
mobilregninger fra Telia.

Dyr telefonfis fra Telia Xpress
Telia er blandt de teleselskaber, der gemmer på de fleste skjulte
omkostninger; SMS-kvitteringer og BS-gebyrer, dyre priser ved
opkald/viderestilling til telefonsvarer, ugunstige
afregningsintervaller ved
samtaler og Data/Internet på mobilen er gode, men dyre eksempler på
Telias
telefonfis.

Fri SMS er ikke gratis, men koster 5 øre /SMS.
100MB Gratis Data er reelt kun 46 MB Gratis Data*.
Det koster 9,75 kroner at betale mobilregningen over
BetalingsService.
Hvis du aflytter, eller nogen indtaler beskeder på din
telefonsvarer,
koster det minimum 1,59 kroner pr. opkald/besked.

*Telia lover 100 MB gratis Data, men da Data afregnes pr. 100 KB vil
du i
gennemsnit gå glip af 51,2 KB hver gang du tilgår internettet(1 MB =
1024
KB). Reelt får du derfor kun 46 MB.

Billige mobiler koster en bondegård
Billige mobiler til én krone kan være tillokkende, men pas på. Med
Telias
skjulte omkostninger og særlige gebyrer kan du ende med, at betale
mange
tusinde kroner for den billige mobil - Hvilken glæde har du af en
billig
mobil til én krone hvis du må betale mange bondegårde for dit
mobilforbrug?

Danmarks dyreste mobilselskab
Siden d. 24-04-20 har 40741 personer beregnet sit billigste
mobilabonnement.
Kun i 1,68% af beregningerne var ét eller flere Telia mobilabonnement
blandt
Top 10 billigste alternativer. Med andre ord - Telia er et af
danmarks
dyreste mobilselskaber!

Fra : Bruno Christensen

Dato : 18-01-11 03:16

On Mon, 17 Jan 2011 13:46:15 -0800 (PST), Martin wrote:

> [...]
> blandt
> Top 10 billigste alternativer. Med andre ord - Telia er et af

Jeg bruger ikke selv Telia, men hvis du er så sur på dem, så skift til et
andet selskab.

--
MVH
Bruno

Fra : Thore

Dato : 18-01-11 11:05

On Mon, 17 Jan 2011 13:46:15 -0800 (PST), Martin <biofyr@gmail.com>
wrote:

>hold jer langt fra Telia

<snip> enmasse gentagelser...

>Danmarks dyreste mobilselskab
>Siden d. 24-04-20 har 40741 personer beregnet sit billigste

Det var godt nok længe siden...

Priser og vilkår står vel i de forretningsbetingelser du har læst og
accepteret?

Skift dog til andet selskab..

--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK-2620 Albertslund

Se min hobbyside: www.RacePhoto.dk

Fra : Dan Andersen

Dato : 21-01-11 09:14

Jeg kan slet ikke genkende denne fremstilling af telia. har Telia Flex
igennem et par år og er godt tilfreds.
Dine prisopregninger er ikke korrekte - bl.a. opkald til tlf. svarer

Mine voksne døtre samt min kone har også Telia og vi har sammen gennemgået
deres tlf. regninger/forbrug og med små variationer, er der ikke andre
selskaber er billigere samlet set

Man kan ikke sammenligne på den måde du gør. Det er ekstremt individuelt
hvorledes ens forbrug er skruet sammen. Nogen har et stort taleforbrug -
andre sms næsten udelukkende andre har behov for et stort dataforbrug.
Selv har jeg 20 timers tale og med Flex skruer jeg ned på tale og, data og
sms til nul i den måned. jeg er på ferie fx. og skruer op bagefter.

Har vedkommende fx. prøvet at undersøge andre abb. former hos Telia før han
farer sådan ud? Alle selskaber har mere eller mindre dyre former for abb.

Tag nu den kampagne, der kører hos flere selskaber, der bl.a. lokker med 5
timer fri tale! Det er kun 10 minutter om dagen og de overskydende minutter
koster kassen, så.....

Nej - jeg er IKKE ansat af eller hos Telia - jeg synes blot kritik skal
være fair og objektiv