Dataforbrug ved brug af Google Maps Naviga~
Fra : HHH

Dato : 16-01-11 03:53

Hej.

Jeg har en HTC Desire, og bruger den som Navigator i bilen med Google
Maps.
Nu skal vi på skiferie i Østrig, og vil selvfølgelig gerne bruge den
på denne tur også.
Jeg har et par spørgsmål:

1. Hvor stort dataforbrug skal jeg regne med på 2x 12 timers kørsel.
2. Skal der betales en stor roomingafgift for forbruget (3G), og i
givet fald hvor meget
3. Findes der gode alternativer til Android.

Eller skal jeg een gang for alle investere i en TomTom??

v.h.
HHH

Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 16-01-11 13:20

Den 16-01-2011 11:53, HHH skrev:
> [...]
> givet fald hvor meget
> 3. Findes der gode alternativer til Android.
>
> Eller skal jeg een gang for alle investere i en TomTom??

Ja. Eller en anden GPS med indbygget Europa-kort.

Brug aldrig data i udlandet på et dansk sim-kort. Det er vanvittigt dyrt.

Alternativt udenlandsk taletidskort med data

Bjarne

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-01-11 16:43

Bjarne S Nielsen skrev:

> Alternativt udenlandsk taletidskort med data

Men det bliver vel også dyrt? Min mobil med 32 Mbyte hukommelse
kløjs i GoogleEarth efter få sekunder.

--
Bertel

Fra : Max

Dato : 16-01-11 19:53

Hej Bjarne

> Brug aldrig data i udlandet på et dansk sim-kort. Det er vanvittigt
> dyrt.

Jeg har nu brugt Wayfinder i Europa i en del år, og det
koster da ikke alverden at bruge den i udlandet.

Max

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 16-01-11 17:08

HHH skrev:

> Jeg har en HTC Desire, og bruger den som Navigator i bilen med
> Google Maps.

Se om ikke MapDroyd har kort over Østrig — den arbejder helt offline:

· http://www.mapdroyd.com/

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : Hauge

Dato : 16-01-11 17:53

Hej
Den 16-01-2011 11:53, HHH skrev:
> 3. Findes der gode alternativer til Android.

http://www.navigon.com/portal/dk/produkte/navigationssoftware/mobile_navigator_android.html

Mvh Hauge

Fra : aldrig@mere.igen

Dato : 17-01-11 07:54

"HHH" <h.h.honore@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

3 ???? Android er et styresystem, ikke et navigationssystem.

Fra : emjeppesen

Dato : 17-01-11 08:59

<aldrig@mere.igen> skrev:

>3. Findes der gode alternativer til Android.

Jeg har navigon
http://www.navigon.com/portal/dk/produkte/navigationssoftware/mobile_navigator_android.html

Hilsen emj

Fra : Hauge

Dato : 17-01-11 14:24

Den 17-01-2011 07:54, aldrig@mere.igen skrev:
> 3 ???? Android er et styresystem, ikke et navigationssystem.

Hvem skriver andet? Prøv at læse "3" igen.

Mvh Hauge

Fra : Ped

Dato : 17-01-11 20:58

Den 16-01-2011 11:53, HHH skrev:
> [...]
> givet fald hvor meget
> 3. Findes der gode alternativer til Android.
>
> Eller skal jeg een gang for alle investere i en TomTom??

Jeg har udelukkende brugt mobiltelefonapplikationer til navigation. Da
Nav4all eksisterede, brugte jeg det flittigt, også i udlandet.
Dataforbruget og dermed omkostningerne var knap målbare. Nu bruger jeg
noget der hedder Wise Pilot, som også fungerer udmærket. I modsætning
til Nav4all har det moving maps og dermed et højere dataforbrug. En tur
til Amsterdam i marts sidste år kostede 14 kroner på nedturen incl.
kørsel i byen og 11 kroner til hjemturen. Sommerferieturen til
Sydfrankrig, med diverse smut til højre og venstre, kostede omkring 300
kr i data for 14 dage. Så det er ikke noget man får et chok over. Jo
bedre man kan holde sig til den vej den har planlagt, jo mindre er
dataforbruget. Med denne form for navigation har man altid de mest up to
date kort, og så kan den vise hvor der er vejarbejde og
hastighedskameraer. Til gengæld skal netværket virke, ellers er man på
sk...... - men det er sjældent, at det ikke gør.

M.v.h.

Jens L. Pedersen

Fra : Hansen

Dato : 19-01-11 10:24

Man burde kunne planlægge en rute hjemmefra og så downloade hele ruten
på sin computer eller fonen med wifi, så er det begrænset hvad det
ellers er nødvendigt at downloade på turen.
En sådan mobilapp. har vel cache ligesom Google Earth ?

Fra : Max

Dato : 19-01-11 12:49

Hej Hansen

> En sådan mobilapp. har vel cache ligesom Google Earth ?

Jeg har kortene liggende i telefonen, så er det kun afvigelser
der skal hentes. Og så har man også kort hvis forbindelsen
og GPS data svigter.

Max